Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Vuosipäivä lähestyy ku exä miesystäväni kävi päälleni omassa kodissani ja yritti oikeesti tappaa sekä raiskaa jos poliisi ei olis tullu väliin… Mun asioiden käsittely siirty tämän vuoden puolelle kun pääsin kyseisestä miehestä eroon henkisesti joulukuussa 2014. Nyt tämän vuoden 16.2 mulla todettiin vaikea masennus sekä ahdistuneisuus häiriö… mä oon aivan…
Pettäminen taitaa olla melkoisen yleinen murheenaihe täälläkin. Olen lukenut lukuisia tarinoita samankaltaisista kokemuksista, mutta silti haluan jakaa oman tarinani ja pyytää samalla tukea ja neuvoja tähän vaikeaan elämäntilanteeseen.. Ja tiedän, ettei tällä foorumilla tule ilkeitä kommentteja siitä, miten ”tyhmä olen”. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta, joista yhden naimisissa.…
Olen eroamassa avopuolisostani. Olemme seurustelleet reilun kolme vuotta ja noin 2,5 vuotta asuneet uusioperheenä. Nyt olemme eroamassa ja ero tapahtuu minun toiveestani. Mies ei halua/osaa puhua ja moni asia niin lapsen kasvatuksesta kuin tulevaisuuden suunnitelmistakin on erilaiset ja tuntuu että kaikkia pieniä ongelmakohtia on niin paljon että on parempi luovuttaa…
Meillä siis ero tuli muutama päivä sitten, mutta joudun asumaan vielä yhteisessä asunnossamme jonkin aikaa. Ahdistaa ja pelottaa, miten selviän siellä kaikkien muistojen keskellä? Tietenkin pakkaan hänen tavaransa pois silmistä, mutta kaikkea en voi hävittää. Aivan hirveän surullinen olo, ikävä, kaikki tunteet heittää kuperkeikkaa. Tuntuu että elämälläni ei ole tarkoitusta.…
Olen aika kokematon ja varovainen ollut parisuhteissa. En ole niitä kovinkaan innokkaasti ollut solmimassa. Kahdeksan vuotta sitten tapasin nykyisen aviomieheni ja se oli menoa. Suhde eteni melko nopeasti. Kihloissa oltiin jo kolmen kuukauden seurustelun jälkeen. Avioliiton solmisen jälkeen jokin muuttui. Aviomieheni ei ollut aloitteentekijä missään mikä liittyi parisuhteen hoitoon. En…
Moi. Olen todella epätoivoinen äiti, 19- vuotiaan lapseni tekemistä, hänellä on peliriippuvuus, olen yrittänyt keskustella asiasta mutta tuloksetta,olen myös pyytänyt apua muulta perheeltäni , mutta tuloksetta, muun perheen tuki on ollut että älä auta anna mennä omillaan, milestäni ihmistä jolla on jonkin asteen riippuvuus ei vaan voida antaa mennä omillaan,…
Kirjoitan siinä toivossa, että joku muukin olisi kenties samassa tilanteessa ja saisin ehkä vertaistukea tai jotain selvennystä. Tilanne on siis seuraava: Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kohta 6 vuotta, lapsia on 2 alle kouluikäistä. Ongelmaksi on muodostunut lähinnä miehen asenne. Minusta tuntuu, että kohtelee minua kuin kotiorjaa, ei siivoa jälkiään,…
Olen seurustellut muutaman vuoden miehen kanssa johon rakastuin oikopäätä vaikka suhteen alkuvaiheessa oli selviä hälytysmerkkejä. Suljin silmät kaikelta ja tahdoin uskoa että kaikki järjestyy. Terapian myötä silmäni ovat avautuneet ja olen tajunnut että en, en todellakaan rakasta tätä miestä. Olen erittäin sairaalloisen riippuvaihen hänestä henkisesti. Mies on pettänyt mua ja…
Hei, Yritin etsiä olisiko vastaavasta aiheesta jo kirjoitettu, mutta en löytänyt. Tilanne, josta halusin avautua on siis lapsettomuus miehen painostuksesta. Olen avioliitossa kuudetta vuotta maahanmuuttajataustaisen mieheni kanssa, ja ikää minulla nyt 38,5 ja mieheni 2v nuorempi. Ensimmäiset vuodet mies ei muusta puhunutkaan kuin lapsen hankkimisesta. En ollut tuolloin valmis, niin…
Kirjoittelin asiasta jo hieman nuorten foorumilla, mutta aattelin tän paikan olevan ehkä parempi kysellä neuvoa kun perheasiasta on kuitenkin kyse. Isäni on ollut koko lapsuusaikani ailahtelevainen ja äkkipikainen ihminen. Aina kiukkuinen ja huutamassa. Haukkunut minua ja veljeäni. Minä ja veljeni olemme olleet molemmat koko peruskoulu ajan koulukiusattuja, koska meillä ei…