Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei! Päätin erota puoli vuotta sitten ja muutin kymmenvuotisesta liitosta omilleni vuodenvaihteessa. Syynä eroon oli oma identiteettikriisini ja elämässäni sattuneet kohtuuttoman ikävät asiat sekä puolisoni melankolisuus, läheisriippuvuus ja orastava alkoholiongelma. Suhteessamme ei ollut perustavanlaatuista vikaa. Siis sellaista, joka ei normaaliin parisuhteeseen kuuluisi. En vain enää tiennyt mitä elämältäni haluan, ja…
Hei. Olen nuori aikuinen ja seurustelen, poikaystäväni on asunut toisessa maassa jo pari vuotta ja on tämän kevään suunnitellut muuttoa takaisin Suomeen, etsinyt asuntoa ja töitä ja puhunut myös siitä muuttaisinko hänen kanssaan. Minun piti mennä tällä viikolla hänen luokseen joksikin aikaa kun hän ei ole saanut sovittua kesäloman ajankohtaa…
apua
5Moikka, oon 20v. nuori nainen. muutin poikaystävän kanssa yhteen kaksi vuotta sitten, kaikki meni tosi hyvin oltiin ilosia ja vietettiin aikaa yhessä ja kavereiden kanssa elettiin normi arkea, sitten hän meni armeijan about vuosi sitten, ja kaikki muuttui, ajattelin aluksi että okei hän menee armeijan ja kaikki on uutta jne.…
Hei TukiNet! Olen hyvin menestyvä töissä käyvä ja opiskeleva 25-vuotias nainen. Kaksi vuotta sitten tapasin nykyisen kumppanini ja elämä on siitä lähtien ollut yhtä hullun myllyä ! En ole aivan varma vievätkö huonot hetket liikaa resurssejani, sillä olen todella orientoitunut menemään urallani ja elämässäni eteenpäin. Kumppanillani on diagnosoitu masennus jo…
Hei, olen 32-vuotias mies, lapset ovat 5- ja 2-vuotiaat. Olemme olleet yhdessä vaimoni kanssa melkein 12 vuotta, viimeiset 3 vuotta naimisissa. Esikoisen kanssa olin kotona noin kaksi vuotta, tämän jälkeen jatkoin opiskelua ja vaimoni jäi kotiin lasten kanssa. Viime syksynä vaimoni sai vakituisen työn vanhalta kotipaikkakunnaltamme, joten palasimme tänne lähes…
Olen ollut pitkässä, värikkäässä avioliitossa. Jo vuosia sitten sattui ensimmäisen kerran niin että puoliso jäi kiinni maksamattomista laskuista.. siitä alkoi velkakierre hänelle, joka ajoi perheemme useita kertoja vaikeisiin tilanteisiin. Selityksiä on löytynyt aina näille teoille. Kuitenkin nyt alkaa olla mitta täysi. Minulle luottamus ja rakkaus merkitsee myös sit että taloudellisesti…
Olemme olleet yhdessä 10 vuotta, selvinneet jopa uskottomuudesta ja monista muista isoista kriiseistä. Olemme molemmat aina ajatelleet, ettei meitä voi erottaa mikään, ollaan selvitty yli sen verran pahoista karikoista yhdessä entistäkin vahvempina. Suhteemme on ollut niin läheinen, etten ollut ennen tätä voinut koskaan edes kuvitella sellaisen henkisen läheisyyden olevan kenenkään…
Petetty
9Mä en nyt halua syyllistää ketään ja jokainen ihminenhän tekee omat ratkaisunsa. Mutta minä en tajua teitä jotka voitte pettää toista ihmistä jonka kanssa olette luonneet parisuhteen, luottamuksen ja hankkineet yhteisiä lapsia. Minä vaan kysyn, että eikö olisi helpompi keskustella toisen kanssa ettei kaikki mene nyt niin kuin pitäisi jne…ettei…
Löytyykö kohtalotovereita? Avopuolisoni isä teki alkuvuodesta itsemurhan. Miehellä on taustalla jo paniikkihäiriö ja ahdistuneisuutta. Tietysti tämä kriisi on pahentanut asioita. Olin itse jo lopettamassa parisuhteen, mutta sitten ehti tapahtua tämä kauhea asia. Rakkautta on, mutta koska miehellä on suuria ongelmia elämänhallinnassa ja tuppaa tarttumaan aina vaikeiden tilanteiden tullen pulloon en…
Kuinka ihmisen pää voikaan olla sekaisin? Pitkä parisuhde, puolisolla vakava psyykkinen sairaus. Kuvittelin, että jaksan ja ymmärrän hamaan loppuun saakka. Mutta kun en jaksanutkaan. Nyt asutaan eri osoitteissa (pitkän henkisen taistelun jälkeen), mutta ollaan edelleen ikään kuin yhdessä. Järki sanoo ei hyvä, mutta tunteet pitävät vahvasti vallassaan. Syyllisyys, velvollisuudentunto, menneisyyden…