Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Olin tänä aamuna lääkärissä, sillä löysin pienen kyhmyn vasemmasta rinnastani. Onko teillä jollain ollut ko. kasvainta? kaipaisin siitä tietoja ja ennusteita selviämisestä. Miten sitä hoidetaan, vai annetaanko sen vaan olla jos se on hyvänlaatuinen mitä lääkärini ajatteli. Saan ensiviikon alussa kutsun joko tomografiaan (joka on siis joku tutkimus asian varmistamiseksi,…
Hei! Tilanteeni on tällä hetkellä seuraava: aloitin opiskelun Tampereella, löysin täältä asunnon ja hoitoani jatketaan YTHS:n toimesta. He ovat kehoittaneet minua etsimään psykoterapeuttia yksityiseltä puolelta, mutta minulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten minun tulisi asian suhteen edetä. Ulkoisesti elämäni näyttää olevan kunnossa: minulla on opiskelupaikka, asunto Tampereella, osa-aikainen työ…
Tänään isän kaveri ja kaverin poika taluttivat tai pikemmin kantoivat illalla isää kotiin, kun isällä ei jalat ottanut alle eikä se oikeastaan ollut edes tajuissaan. Kamala tilanne, kun isä tuodaan siinä kunnossa kotiin ja itse olen äidin kanssa juomassa iltateetä. Varmasti muidenkin kodeissa tapahtuu tällaista, miten te jaksatte? Olen koittanut…
onko täällä ketään kuka ois ollu turvakodis? tai käyny siel? minkälaista oli? mä jouduin käymään perjantaina ja kokemus oli ihan ok.. saivat mut rauhottumaan.
Tämä voi kuulostaa aika oudolta mutta haluan teidän mielipiteitä ja neuvoja. Kertokaa millai pystyy unohtamaan ystävän jota rakastaa ja jonka on menettänyt. Ystäväni oli minulle tärkeintä, hän auttoi minua joka asiassa, auttoi ymmärtämään itsetuhoisuuden tyhmyyden ja vääryyden, auttoi ymmärtämään että minussakin on ehkä jotain hyvää, auttoi pois pahimmasta masennuksesta, ymmärsi…
Hei! Olen 19 vuotias tyttö ja olen aivan lopen uupunut tähän maailmaan, kaikki on aivan loppu ja niin raskasta. Luulen kaiken tämän pahan olon ja itsetuhousuuden alkaneen /johtuvan siitä kun menetin poikaystäväni viime vuoden alussa, en käynyt terapiassa en kä osannut puhua kenellekkään ja halusin vain olla yksin ja en…
Olen tällä sivustolla kertonut aika tarkasti tarinani mutta tässä lyhyesti vielä… Kesällä 1999 uuvutin itseni vaativalla työllä seurauksena psykoottistasoinen masennus, itsemurhaakaan ei ollut kaukana. Keväällä 2000 menin täysin sekaisin, psykoosi jota kesti vuoteen 2001… Vuosi 2002 oli masennuksen täyttämä. Koko vuosi meni osastolla. Ensimmäinen hyvä vuosi oli 2003… Vuosi 2004…
En tiedä mitä sanoisin. En tiedä mitä kirjoittaisin. En tiedä mitä ajattelisin. Siitä on kaksi päivää kun sain kuulla työkaverini tehneen itsemurhan. Kyllä meni koko työpäivä siihen että yritin pitää itseäni kasassa. Minulla on sellainen huono tapa että en halua näyttää omia tunteitani, toisin sanoen tyypillinen suomalainen mies. Eilen illalla…
arvasin sen tapahtuvan heti kun aloin seurustelemaan tämän pojan kanssa..muutama vuosi meni hyvin,mutta tänään hän kertoi illallisella,että hänellä on toinen tyttöystävä jota rakastaa enemmän kuin minua.Miksi aina minä joudun tällaiseen tilanteeseen ? 😭 kunpa voisin vain nukkua pois tästä kurjasta maailmasta..☹️
Kerran se pitäisi minulle vielä kuiskata, niin että käyttäytyminen ja sanat lähettäisivät saman sanoman eikä niin, että sanat kertovat toista ja käyttäytyminen toista.. Noin kuukausi sitten erosimme kihlatun kanssa, vietimme kuitenkin joulun yhdessä. Olemme olleet paljon tekemisisssä eron jälkeenkin ja olemme todella hyvissä väleissä, pysymme ystävinä. Se vain, että hänen…