Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Mun on pakko saada kirjottaa jonnekkin, missä kuunneltais tai jopa sais kokemuksen tietoa. Arki tuntuu liiallisen kauheelta ja sumuiselta. Jos en kohta nää enää eteen, en tiiä mitä tulee tapahtuu. Kaikki alko siitä ku ensimmäisen kerran kokeilin pilveä. Se ensimmäinen tunne ei saanu aikaa muutaku sen ihanan kevyen olon tunteen.…
Hei kaikki! En oikeen tiedä mistä aloittasin kertomaan. Kun oli menossa kolmannelle luokalle ja siskoni toiselle luokalle vanhempani erosivat. Muutin äitini ja siskoni kanssa,isä jäi vanhaan asuntoomme. Isi ja äiti kävivät oikeudessa meidän huoltajuuden takia ja tapaamisten takia. Näimme iskää aina viikonloppuisin la-su ja joka toinen viikonloppu pe-su. Iskä oli…
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, enkä oikein tiedä miten asiani selittäisin. Mutta oli pakko tulla purkamaan jonnekkin. Eli äitini ja isäni erosivat kun olin 7-vuotias, jäin asumaan isäni kanssa. Asuin siis äitipuoleni ja isäni kanssa. Äitipuoleni on välillä ilkeä, hän huutaa ja raivostuu mitä pienimmistä asioista. No tästä jutusta tulee varmaan…
EMDR
4Heippa, noviisi täällä olen minäkin, ja haluaisin nyt sanoa moikat kaikille täällä🙂 Piti myös tiedustella, että onko jollakulla omakohtaista, konkreettista kokemusta traumaterapiamuodosta nimeltä EMDR? Kuulisin mielelläni mietteitä asiasta, sillä itse olen kyseistä terapiaa nyt harkinnut ja luulisin sen olevan oiva apu kokemiini traumoihin ja niiden purkuun. Traumoistani vähäsen, eli olen…
Koukussa
3Olen nyt 22 vuotias helsinkiläinen. Olen asunut koko ikäni kaupungissa ja tiedän tasan minkälaista elämä on täällä kaupungissa. Muutimme kyllä vähän kauemmas sellaisesta paikasta missä nämä kaikki vaikeudet alkoivat kun olin nuori, mutta niin kauan nämä jatkuivat, kun minulla oli kanttia ja ystäviä, jotka eivät todellakaan tienneet, mitä olivat tekemässä.…
en jaksaisi opiskella,enkä jaksaisi tehdä mitään.olen vain päivät pitkät kotona yksin,kouluun en jaksa mennä.masentaa niin paljon että se vie voimat. nyt on alkanut tulevaisuuden huoli,miten jaksan eteenpäin?en tiedä mihkä ammattiin haluan vai haluanko käydä?miten minun tulevaisuuden käy. olen monta vuotta(5v)ottanut sairaslomaa ja välillä jaksanut opiskella..taidan olla taas aika huonossa kunnossa.…
Uskaltauduin nyt aloittamaan uuden aiheen ja toivon saavani apua ja neuvoja ongelmaani tätä kautta…Olen vasta uusi täällä ja oikeastaan monet ongelmani tuntuu nykypäivänä mitättömiltä moniin muihin verrattuna täällä…Nykyään asiani ovat suhteellisen hyvin, olen onnellinen että elän, minulla on jopa kaksi ihanaa ystävää. Opiskelen ja pärjään elämässä muutenkin ihan mukavasti. Minua…
Hei kaikki.. Olen 19-vuotias tyttö ja minulla on ongelma. Vanhempani erosivat noin kaksi kuukautta takaperin ja nyt olen alkanut valehdella äidilleni isään liittyvistä asioista. En ole käsitellyt eron aiheuttamia tunteita, vaan olen peittänyt ne. Onko kellään samanlaista kokemusta tai vastausta ongelmaani. Haluaisin päästä eroon valehtelusta ja tunteitteni kanssa tasaan. Onko…
En keksinyt parempaa otsikkoa. Minua on usein vaivannut se että pelkään tavallaan nuoruuden/teini-iän menettämistä. Pelkään että en ole niin sanotusti ”elänyt täysillä” ja nauttinut nuoruudesta. Lapsena vietin aikaani aika paljolti yksin kuten nykyäänkin. En käy kavereiden kanssa ulkona, juhlimassa tms. No muutaman kerran kotibileissä ollut mikä on ollut ihan mukavaa.…
Kovin kuulostaa tutulta nuo kaikki viestit. Itselläni paniikkihäiriö oirehtii just busseissa (kuljen niillä joka päivä pitkän matkaa kouluun ja harrastuksiin), kaupan kassoilla, isoissa kauppakeskuksissa siel käytävillä ja sit välillä ihan kadulla kävellessäkin. Oon käynyt psykologilla masennuksen ja ahdistuksen takia. Sit ihan viimesillä kerroilla aloin puhumaan paniikkihäiriöstä. Ei mulla mitään oo…