tulevaisuus

tulevaisuus

Käyttäjä surusiipi aloittanut aikaan 21.04.2008 klo 15:50 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä surusiipi kirjoittanut 21.04.2008 klo 15:50

en jaksaisi opiskella,enkä jaksaisi tehdä mitään.olen vain päivät pitkät kotona yksin,kouluun en jaksa mennä.masentaa niin paljon että se vie voimat.
nyt on alkanut tulevaisuuden huoli,miten jaksan eteenpäin?en tiedä mihkä ammattiin haluan vai haluanko käydä?miten minun tulevaisuuden käy.
olen monta vuotta(5v)ottanut sairaslomaa ja välillä jaksanut opiskella..taidan olla taas aika huonossa kunnossa.
olen alkanut päihteitä käyttää jälleen runsaasti,siihen kuuluu myös lääkkeet yms.käytin ennen myös paljon,mutta pääsin irti.
nyt mietin että ei tämä voi näin jatkua,mutta silti olen niin ahdistunut että juon,vaikka se ei auta yhtään.tuntuu että kaikki kaatuu niskaan ja minä kannan sen.
elämäni on ollut erittäin raskasta(on tapahtunut paljon huonoa),nyt alkoi keväällä tuntua että olisin pikku hiljaa paranemassa,mutta ei, tuli päihteet ja viiltely,itseensä turhautuminen,”luulotauti”eli epäilen että ihmiset vihaavat minua..😞
osaisiko kukaan auttaa?

Käyttäjä DeadAngel kirjoittanut 26.04.2008 klo 19:10

Mä en nyt tiä osaanko yhtään auttaa, mutta mulla on jotenkin samat asiat mielessä. Mikään ei kiinnostais, varsinkaan kouluun meno. Tai niin, kyllä mulla nyt on jo asiat paremmin kun ennen, sillon en jaksanu mitään tehdä. Datailin viikot ja join viikonloput. Aamulla kouluun meno on tuskaa. Olen nyt kauppiksen ekalla ja nyt oon jo ollu yli 167h pois koulusta.... Välillä tuntuu että ei mun kannata siellä käydä ollenkaan, koska en siellä jaksa käydä enkä siellä mitään tahdo oppia.
Sun kannattais ainakin lopettaa (tai vähentää) juomista ja muita päihteiden käyttöä, jos ihan tosissas haluat päästä kuntoon. Ja.. Koulussa kannattais puhua vaikka opolle tai rehtorille tai jollekkin opettajalle. Koulua kannattaa käydä, koska sillä saa ammatin ja työpaikan. Jos saa.. Se helpottaa myös tosi paljon elämää myöhemmin ja vanhempana sitä vaan kiroo jos on lopettanu koulun.

Ei tää nyt vissiin auttanut, sori. En ole nyt siinä mielentlassa etä jaksaisin kirjottaa kaikki mitä ajattelen tästä aiheesta. 🙂

Koitahan jaksella ja kerro vointejas myöhemminkin!