Tuttua on…

Tuttua on...

Käyttäjä -olento- aloittanut aikaan 26.03.2008 klo 08:15 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä -olento- kirjoittanut 26.03.2008 klo 08:15

Kovin kuulostaa tutulta nuo kaikki viestit. Itselläni paniikkihäiriö oirehtii just busseissa (kuljen niillä joka päivä pitkän matkaa kouluun ja harrastuksiin), kaupan kassoilla, isoissa kauppakeskuksissa siel käytävillä ja sit välillä ihan kadulla kävellessäkin. Oon käynyt psykologilla masennuksen ja ahdistuksen takia. Sit ihan viimesillä kerroilla aloin puhumaan paniikkihäiriöstä. Ei mulla mitään oo lääkärillä todettu mut psykologi alko hoitaa sitä mielikuvaharjotuksilla (ei millään lääkkeillä). Ne tosiaan autto mua hallitsemaan itteäni paremmin. On vähän hankala ohjata semmosta tässä netissä mut kannattaa kysyä semmosta ympyräharjotusta ja maisemaharjotusta omalta psykologilta tms.
Tsemppiä kaikille kohtaloisille. <3

Käyttäjä koralli kirjoittanut 07.04.2008 klo 11:49

Oi hienoo et autto. Sain hetki sit sellasen kohtauksen, tai en kyl tiiä oliks se kohtaus sellanen. oon saanu pari kertaa jonku ihme kohtauksen. en saa henkee ja hengitys on kauheen raskas. Se vaan vinkuu, en yhtään tiiä mitä tapahtuu. Saan niit joskus ku oon kisois. siis liikunnan yhteydes ja säikähdän tai tulee joku muu takaisku. Joskus tulee myös jos joku on ilkee.

Käyttäjä -olento- kirjoittanut 13.04.2008 klo 14:06

koralli kirjoitti 7.4.2008 11:49

en saa henkee ja hengitys on kauheen raskas. Se vaan vinkuu, en yhtään tiiä mitä tapahtuu. Saan niit joskus ku oon kisois. siis liikunnan yhteydes ja säikähdän tai tulee joku muu takaisku. Joskus tulee myös jos joku on ilkee.

Mulla kävi mielessä, että onko sulta suljettu pois astman merkitys. Mä saan nimenomaan astmakohtauksia liikunnan yhteydessä ja muutenkin joudun ottamaan enemmän lääkkeitä stressaavina aikoina. Astmalla on taipumus pahentua elämän kriisien myötä. En tietenkään vähättele ongelmaa, mutta pidä mielessä, että astma aiheuttaa tosi samanlaisia oireita ja tuo hengityksen vinkuminen ei mun mielestä kuulu paniikkikohtaukseen vaan se yleensä tulee sillon kun ilma ei pääse jostain syystä kulkemaan vapaasti henkitorvessa eli siis hengitystiet on vähän niinku tukossa.
Suosittelen astman poissulkemista jos niin ei ole jo tehty. Tietenkin lääkäriltä kantsii kans kysyä apua niihin mielikuvaharjotteisiin!