Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Veljeni käytti seksuaalisesti hyväkseen itseään nuorempaa tyttöä. Veljeni oli vasta 15. Tapaus tapahtui tämän vuoden alussa. Olen sulkenut itseni tältä asialta täysin tänä vuonna. Minulla oli yksi sotkuinen seurustelusuhde, johon liittyy paljon surua ja pahaa mieltä. Seurustelukumppanini jätti minut paskamaisesti (soitti puhelimella) ja sen jälkeen olen ollut melko rikki. Olen…
Minua pelottaa joulu. Mitä jos kaikki asiat purkaantuu jouluna? Mitä jos joudunkin menemään perhetukikeskukseen tai osastolle? On kamalaa yrittää aina olla varuillaan ja koittaa kestää kotona. Perhe on niin pinnallinen, onko teillä jollain kokemuksia siitä, että olisi muuttanut pois kotoa masennuksen takia? Mahtaisiko minulle olla oikea vaihtoehto asua yksin, kun…
Tyhmä juttu mutta itseäni on mietityttänyt ja kun ei kukaan kerta tunne mua niin kysäsen… Kuinka voimakas tunne tms täytyy olla että voidaan sanoa traumaksi? Voiko saada trauman jos pienenä joutuu useasti kuuntelemaan ja olemaan vieressä kun sisko harrastaa seksiä poikaystävänsä kanssa? Jos tunteet poikaan ei ole kovin hyvät siskon…
oon 13.vuotias tyttö..mulle todettii vuosi sitte (eli ku olin 12..) niin keskivaikee masennus.. sitte olin tänä vuonna lastenpsyk.kokovuorokautisella osastolla… se oli tosi paska paikka! mutta syyt miks jouduin sinne on seuraavat: se keskivaikee masennus,syömisongelmat(ei vielä mtn syömishäiriöö.. mutta syön kuulemma liian vähä…,kouluongelmat,uniongelmat ja itsetuhoisuus… siinä ne sitte oliki mutta on…
Onko kenellekään kokemuksia? Mitä mieltä olette olleet? Onko auttanut? Kannattavaa? Olen 15-vuotias tyttö, masennusta ollut 3 vuotta ja bulimiaa n. 8kk. Olen ollut avohoidossa itsemurhaa yritettyäni 4,5kk ja toukokuun puolessa välissä sairaalahoitoon. Osastolla olin 5 viikkoa (tod. näköisesti olisin ollut pidempääkin, ellei nyt olisi osasto niin paljon kiinni ja heinäkuussa…
Okei, olen lukenu joidenkin teidän tekstejänne ja vaikuttaa siltä ettei omat ongelmani ole mitään niiden rinnalla.. Mutta koen kuitenkin suurta tarvetta avautua tänne. Joten kirjoitan tässä nyt jonkinlaista elämäntarinaa.. Olen 15-vuotias tyttö. Olen aina ollut hiukan masentunut, alakuloinen ja yksinäinen. Minulla on 5-henkinen perhe, olen vanhin kolmesta perheemme lapsesta. En…
onko joku ollut pitkässäniemessä (nuorisopuolella) oon itte 13, täyttäny tänävuonna, ja oon kai joutumassa sinne oon itte ollu 2kertaa tänävuonna tayssin lastenpsykiatrisella puolella saatan päästä sinnekkin mutta luultavasti meen pitkäänniemeen..😭 niin voiko joku joka siellä on ollut niin kertoa kokemuksiaan? kertoa hoitajista? säännöistä? onko omat huoneet? ja jtn muutakin pliis!!…
Heippa… Niille joille jäi vielä masennus keskustelusta paljon sanottavaa kirjoittakaa vaikka tänne=) Ainahan tietysti löytyy keskusteltavaa aiheesta, se kun on niin yleinen. Kertokaa kokemuksianne kiusaamisesta, henkisestä ja fyysisestä. Kertokaa oma tarinannne, jos se vaikka helpottaisi tätä synkkyyttä joka elämässä vallitsee. Kertokaa kokemuksianne terapiasta, lääkkeistä. Kertokaa arveluita siitä mistä masennuksenne johtuu……
Kyselisin mielipiteitä mahdollisista masennuksen syistä. Musta tuntuu et jokasella täällä on jotain ihan hirveetä tapahtunu joka tavallaan on sitten se masennuksen syy. Mulle ei oo tapahtunu mielestäni oiikeastaan mitään, pikemminki liian vähä, oon yksinäinen. En tiiä voiko tätä mun tilannetta sitte sanoo oikeesti masennukseks. Tuossa maanantain live-keskustelussa oli aiheena masennus…
kun olin kolmen menin tutustumis kierroksille eri taloihin. en itse ymmärtänyt mistä oli kyse. kun nämä oudot kyläilyt loppuivat niin olin kaksi vuotta äitini tykönä kotona. ja kun olin viisi niin menin sijaiskotiin, ja olin siellä noin neljä vuotta. en nähnyt äitiäni muutakuin kerran kuukaudessa,ja isää en melkein yhtään. kun…