Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Sellainen, vakavanpuoleinen ongelma löytyy täältä. Kaipaisin kohtalotovereita jakamaan mietteita ja tukemaan! 🙂 Eli omalla kohdalla tämä ilkeä, ruokailutilanteissa ilmenevä käsientärinä (ja paniikkikohtaukset) alko yläasteen loppupuolella ja meni pahaks lukiossa. Nyt opiskelen ammattikorkeassa enkä millään voi mennä koulun ruokalaan…kaverit ihmettelee miksen, enkä voi sanoa tietenkään. Lukiossa olin muutenkin kauheen pelokas sosiaalisissa…
En tiedä, mitä ajatella. Luin juuri netistä erään uutisen, joka liittyi kuolemantuomioon ja ahdistuin suunnattomasti. Siksi, että olen vain pieni ihminen, joka ei voi pelastaa tätä maailmaa ja saada rauhaa kaikille ihmisille. Kuinka voisin koskaan saada mielenrauhan ennen kuolemaani? Kuinka kestän nähdä tämän maailman ja sitten vain lähteä pois? Miksi…
Ihastuminen.
10Haluatteko tekin kertoa kokemuksia ihastumisesta? Itse en aiemmin ole halunnut ihastukseni tietävän mitään mun tunteista, mutta nyt tunnen surua siitä, ettei se osaa lukea kaikkia mun ajatuksia. Kai luulisin sellaisen helpottavan. Juuri ennen kesää soitin hänelle ja kysyin, voisimmeko tutustua paremmin ja saatoin ehdottaa tapaamista (en muista tarkkaan, taisin jännittää…
Hei kaikki, kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne.. Olen miettinyt tässä, että voiko raha todellakin määrätä kaiken. Joudun mitä luultavammin lopettamaan terapiani rahan takia, kukaan ei ole velvollinen maksamaan sitä, eikä itselläni ole mitenkään rahaa sitä maksaa. Terapiasta on ollut mulle tosi iso apu, ja nyt joudun sopeutua ajatukseen, etten ehkä…
” on tärkeää, että olette yhdessä”, sanoi rovasti muistotilaisuudessa. Siksi lähinnä avaankin tämän otsikon vaikka vielä eilen olin sitä mieltä ettei tämä minua mitenkään koske. Olen jo kauan suunnitellut että kutsun kaikki biologisen sukuni nuoret meille kotibileisiin. Koko yön sitten näinkin unta, että he kaikki muut kuolivat tulipalossa ja minä…
Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja se ilmenee punastumisen pelkona.. sydän hakkaa, kuumat aallot ja punastuminen saavat aikaan mieletöntä pelkoa ja ahdistusta. Pelko on pahin kaupan kassalla, ruokailu – ja kahvittelutilanteissa, mutta myöskin silloin jos joku tuttu tulee keskustelemaan ja paikalla on muita ihmisiä.. sekavaa kirjoitusta..😋 No mutta kuitenkin viime aikoina…
Pikkuhiljaa on alkanut valkenemaan paljon ajatuksia joita on aina ennenkin ajatellut, mutta on sitten vaan tyrmännyt ne ajatellut ”järkevästi”. Tuntuu etten ole laisinkaan normaali, ajattelen väärin ja ajatuksia pitäisi muuttaa…Pojat eivät ole aikaisemminkaan koskaan kiinnostaneet minua, vaikka yritystä on ollutkin, joku vain puuttuu…Nyt 18-vuoden iässä huomaan kieltämisen olevan aivan turhaa,…
Ongelmani on se että en pysty/osaa hyväksyä itseäni ja vartaloani.Jokainen on erillainen niin luonteeltaan kuin vartaloltaan. kaikki kolme ystävääni ovat hyväksyneet itsensä. en halua koulusta uimaan koska kaikki näkevät minut,se on jotenkin ahdistavaa.kun katson itseäni peilistä ajettelen tai sanon että miksi,miksi,miksi miksi minä olen tämmöinen ja muut niin ”täydellisiä”. vihaan…
En uskalla ajaa autoa.. Kesällä olin onnettomuudessa ja viimeinen autolla ajoni päättyi siis ojan pohjaan.. pelottaa. Kun istun autossa pulisen kuin puuropata etten vain hoksaisi alkaa pelkäämään.. ja saisi hysteeristä itku kohtausta tai paniikkikohtausta.. Tiedän että minun pitäisi uskaltaa, sillä ellen pian uskalla mennä ratin taakse.. en uskalla ehkä koskaan..…
Kohta 18 tulee täyteen ja olen sit perjaatteessa vapaa lähtemään tästä ”koulukodista” jossa nyt asun. Käyn ihan tavallista päivälukiota ja luen siellä niin ahkerasti kun vaan voin ja jaksan. Mulla on muutama kaveri koulussa, ja oon muutaman kerran onnistunu rohkaisemaan itteni ja viettämään aikaa heidän kanssaan myös koulun ulkopuolella. Vaikka…