onko millään oikeasti väliä?

onko millään oikeasti väliä?

Käyttäjä evienn aloittanut aikaan 07.10.2009 klo 18:20 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä evienn kirjoittanut 07.10.2009 klo 18:20

Hei kaikki, kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne..

Olen miettinyt tässä, että voiko raha todellakin määrätä kaiken. Joudun mitä luultavammin lopettamaan terapiani rahan takia, kukaan ei ole velvollinen maksamaan sitä, eikä itselläni ole mitenkään rahaa sitä maksaa.
Terapiasta on ollut mulle tosi iso apu, ja nyt joudun sopeutua ajatukseen, etten ehkä koskaan saa käsiteltyä menneisyyteni vaikeita asioita..
Tuntuu muutenkin usein olo aivan ylitsepääsemättömältä, enkä aina jaksais itkeä yksin.
Maailma on aika kylmä paikka ja siihen olisi vaan pakko sopeutua.

Jos joku haluaa keskustella/vaihtaa kokemuksia liittyen kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, niin itse sen omaavana olisin kovin kiitollinen.

Evie

Käyttäjä meebu kirjoittanut 09.10.2009 klo 22:47

Hei!
Minullakaan ei ole varaa yksityiseen terapiaan. Olen kuitenkin käynyt kunnallisessa mielenterveystoimistossa terapiassa ja olen siihen tyytyväinen. Sielläkin psykiatrini ehdotti minulle yksityisen puolen traumaterapiaa, mut ymmärsi kuitenkin,ettei minulla ole varaa siihen ja sain jatkaa heillä. Varmasti sinunkin kotipaikkakunnallasi on tarjolla maksutonta kunnallista terapiaa. Jos et tiedä tarkemmin, kannataa kysyä asiasta vaikka terveyskeskuksesta. Lisäksi seurakunnat tarjoavat myös maksutonta terapiaa. (joka ei ole mitenkän uskonnollista, vaikka onkin srk:n järjestämää) Itse olen käynyt mieheni kanssa seurakunnan järjestämässä pariterapiassa ja olen kokenut sen ihan samanlaiseksi kuin mikä tahansa terapia. Lisäksi asuinpaikkakunnaltasi voi löytyä jotain mielenterveysjärjestöjä tai kriisikeskus, jotka auttavat löytämään maksuttoman terapian. Eli vaihtoehtoja kyllä löytyy, kunhan vain lähdet rohkeasti ottamaan selvää!

Käyttäjä evienn kirjoittanut 11.10.2009 klo 00:30

Tuntuu tyhmältä valittaa kun tiedän ettei juuri kenelläkään ole mahdollisuutta yksityiseen terapiaan. Mutta itse kun olen muutaman vuoden käynyt tällä kyseisellä terapeutilla ja kun tulee tällainen tilanne eteen, että luultavasti ainoa vaihtoehto olisi terapian vaihtaminen julkiseen, ei ole helppoa ajatella asioiden uudelleen kertomista edelleen uudelle ihmiselle. Terapeuttiin luottaminenkin tulee vasta ajan kuluessa.
Suututtaa vaan niin paljon tällainen, koska se tottakai hidastaa mun tervehtymistä.
Joillakin asioiden läpikäyminen ammattilaisen kanssa kestää vaan kauemmin kun toisilla, kaikki me ollaan vaan niin erilaisia..

Evie

Käyttäjä meebu kirjoittanut 12.10.2009 klo 12:58

Ei ole mitenkään tyhmää valittaa tuosta... ihan tottahan se on,että terapeutin vaihtaminen viivästyttää paranemista ja asioiden käsittelyn aloittaminen alusta on raskasta. Tiedän kyllä, minullakin on samanlaisia kokemuksia. Lisäksi luottamus terapeuttiin syntyy vasta kun on käynyt useamman kerran. Kuitenkin jos vaihtoehtoina on joko mennä uuden terapeutin vastaanotolle tai sitten jäädä yksin ongelmiensa kanssa, niin eiköhän tuo ensimmäinen ole parempi vaihtoehto... Sinua varmasti ahdistaa ja ärsyttää tilanteesi, mutta yritä kuitenkin nähdä se sillä tavalla,että uuden terapian aloittaminen on mahdollisuutesi parantua. Voit jonkin verran nopeuttaa asioiden käsittelyä pyytämällä uutta terapeuttia lukemaan tietosi perusteellisesti ennen ensimmäistä käyntiä,ettei sinun tarvitse kertoa kaikkea alusta lähtien.