Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Minusta tuntuu, että olen nykyään ahdistunut ja peloissani kaiken aikaa. Minun on tehtävä kaikki asiat tietyllä kaavamaisella tavalla, koska jos poikkean itselleni asettamistani ”säännöistä”, tunnen olevani tuhon oma. En tiedä, mistä johtuu, että silloin ahdistun niin kauheasti. Olisin todella mielissäni, jos tekin kertoisitte ajatuksianne aiheeseen liittyen: Miten paljon pelot ja…
Tilanteeni on todella tukala, olen reilu parikymppinen tyttönen ja jouduin elämäni peruskysymysten ja konkreettisten asioiden äärelle, tuntui, että vastuu elämästä on liikaa. Raha-asiat, opiskelu, työt, kaikki olisi liikaa – ja kaiken suhteen olen elämäni sössinyt. Olen asunut useamman vuoden yksin ja paennut ongelmiani aina anoreksian ym kautta, enkä tuota alkuun…
Kuten otsikko kertoo, aiheena Efe.. Tuo ”tehokkain” ja ”parhain” mielialalääke. Ehkä onkin ja monelle se on kyllä auttanutkin, hyvä niin. Ite nyt pari vuotta ko. nappia mutustanut, hoitoannos ollut vaihdellen 150mg – 300mg.. No nyt se ajetaan alas, aika nopeella tahdilla mielestäni, koska vielä viikko sitten käytin annosta 150mg (joka…
Onko kellään muulla samankaltaista tilannetta: Aloitin vasta lukion ensimmäisen luokan ja vieläpä lukiossa jonne en olisi halunnut mennä. (en päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseeni. ☹️ ) Nyt minua masentaa, ahdistaa yms. En voi tehdä mitään koulutehtäviä sillä en yksinkertaisesti jaksa. En jaksa nousta aamuisin sängystä ylös joten poissaolojakin on kertynyt. Olen puhunut…
Tämä viestini kertoo vain halustani. En ketään tapa enkä edes uhkaile. On vaan halu päästä koko äijästä eroon. Olen juuri täysi-ikäinen. Asun kotona, koska ei ole varaa muuttaa eikä ole töitä. Joka päivä käyn työkkärissä, en harrasta mitään enkä missään muualla käy. Koska isäni muuten pääsisi sanomaan etten muuta tee…
Tietäisinpä mistä aloittaa.. Ahdistukseni alkoi aika tarkalleen vuosi sitten. Muutaman kuukauden kuluttua, kun olin kerännyt tarpeeksi rohkeutta (tai tarpeeksi ahdistusta, miten asian nyt haluaakaan ilmaista..), uskaltauduin viiltelemään. Säälittäviä pintanaarmuja, harmittelen edelleen, kun en pystynyt parempaan. Se kuitenkin helpotti oloani ja viiltelin lähes päivittäin. Fyysistä kipua kun on mielestäni niin paljon…
Hei. Eli haluaisin tiedustella, että miten jo 18 -vuotta täyttäneen itsetuhoiseen käytökseen puututaan? Jos soittaa vaikka sosiaalitoimistoon tai hätänumeroon, että henkilö on esimerkiksi viillellyt itseään, niin kuinka tällaisessa tapauksessa siellä toimitaan vai toimitaanko mitenkään ilman täysi-ikäisen suostumusta ja tietoisuutta soitosta? Alaikäisen itsetuhoiseen käytökseen on mielestäni paljon helpompi puuttua, kuin täysi-ikäisen.…
Vuonna 2005 keväällä olin 15-vuotias avoin mielinen ja niin helposti uskoteltavissa oleva tyttö. Ujouttani ja kiltteyttäni käytti hyväksi 35-vuotias perheellinen mies joka näytti nuoremmalta (koska oli lyhyt pituudeltaankin) ja uskotteli olevansa 21-vuotias. Nyt itse 21-vuotiaana taaksepäin miettien, en ikinä olisi voinut uskoa häntä niin nuoreksi, mutta silloin vielä uskoin. Siihen…
olen 20vuotias nainen ja masennus on uusiutumassa vahvemmaksi. Ensimmäisen kerran minulla oli 14vuotiaana masennus joka kesti n. 3vuotta. Nyt huomaan saman olon kuin viimeksi, vain pahempana. Ahdistaa niin paljon rintaa että tekisi mieli sydän kaivaa ulos. Rupeaisi vain repimään rintaa. Pelottaa puhua kenellekkään, vanhemmilleni en voi, he syyttäisivät siitä minua,…
Hei
2Olen 22v mies ja parisuhteeni on ollut sellaisia et naiset pettävät aikka olen koettanut olla huolehtivainen. Äitini on alkoholisti ja juo kaiken mitä saa käteensä. Isää en ole ikinä nähnytkään. Nyt minulla on lapsi ja tuntuu et lapsi kasvaisi paremmassa ympäristössä ilman minua koska en ole ikinä nähnyt tai kokenut…