Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Minä en pitänyt kun hypittiin nopeasti asiasta tai paikasta toiseen. Prinsessalla oli hienoja vaatteita ja kalliita koruja eikä näytetty mistä se ne sinne sairaalaan sai. Yhtäkkiä oltiin Ruotsissa eikä kerrottu miten sinne mentiin jne. Myötähäpeää tunsin, kun pankinjohtaja antoi sille leikkishekkivihon josta se sitten jakeli pitkin elokuvaa rahaa toisille. Se…
Olen uusi sivuilla ja yritin löytää keskusteluja epätodellisuuden tunteesta, mutta kärsivällisyys taisi loppua kesken. Siksi aloitankin uuden viestiketjun. Kärsin ajoittain pahasta epätodellisuuden tunteesta, joka ilmenee depersonalisaationa eli oman minuuden vieraana tuntumiselta sekä derelisaatiolta eli ympäristön vieraalta tuntumiselta. Tämä on tosi raskasta ja ahdistavaa. Olo on välillä robottimainen ja sitä ihmettelee…
Hei!Pyydän jo valmiiksi anteeksi mun höpinöitä. Tätä ei ole pakko kenenkään lukea eikä tähän ole pakko kenenkään vastata. En halua olla kenellekään vaivaksi.Mun on vaan niin paha olla. Mä olen läheisilleni vain riesa. Mun olisi parempi olla kuollut. Haluaisin kadota unen kautta pois. Ei enää pelkoa, ahdistusta ja kyyneleitä. Mistä…
Auttakaa
3Auttakaa please. Olen kaukomailla tällä hetkellä joten ei voi soittaakaan. MUlla alkaa jaksaminen loppua. Asiat pitäisi olla ok, mutta kun ei ne ole. Joudun matkustamaan paljon työni vuoksi vastoin tahtoani. Olisin mielelläni kotona ja uutta toimea olen etsinyt jo vuosia mutta kun ei löydy. Korvaus töistä on ihan ok, mutta…
Hei! En ole koskaan aikaisemmin tällaisille palstoille kirjoitellut, joten tekstistäni voi tulla sekava, enkä oikein tiedä mistä aloittaa… 😐 Löysin tämän palstan netissä surffaillessani ja ajattelin, josko kokeilen tänne purkaa sydäntäni ja kurjaa oloani 😳. Mistähän alkaisin… 😟 Olen lapsuudesta asti kärsinyt epävarmuudesta, arkuudesta ja erittäin huonosta itsetunnosta. Lapsuuteni oli…
Hei! Onkos kenelläkään muulla kokemusta asiasta, eli siis kaukosuhteesta (välimatkaa n.500km) sekä siitä ettei luota toiseen? En epäile yhtään, etteikö kumppani olisi luotettava, mutta aikaisemmissa suhteissa olen tullut petetyksi ja nyt myös tämän kohdalla pelkään samaa, enkä sen takia uskalla aloittaa hänen kanssaan seurustelusuhdetta. Kuitenkin samassa kaupungissa asuessa saa aika…
Olen pitkään kärsinyt todella pahasta läheisriippuvaisuudesta. Saan paniikkikohtauksen jo siitä kun nään mieheni edes moikkaavan naispuolista, tuntuu että koko elämäni romahtaa. Yritän kontroloida suhdetta tahtomattani, mieheni ystäviä ja menoja. Ja se on minusta väärin. Mistä apua tähän? Tää tilanne on paisunut ihan hirveäksi. En pysty elämään päivääkään pelkäämättä hylätyksi/ petetyksi…
AUTTAKAA
12Itkettää, ahdistaa, pelottaa, väsyttää….. Olen aivan pihalla kaikesta, en muista mitään enkä saa aikaiseksi mitään. Olen pyytänyt työkykyarviota Kelalle, koska en enää keksi muutakaan (osa-aikaeläke tms.). En kerta kaikkiaan pysty olemaan töissä viikkoa kauempaa kerralla. On tosi vaikeaa jaksaa elää, olen jo miettinyt olisiko paras jättää tämä maailma kun en…
Olisiko täällä aikuista antamaan vertaistukea ahdistuneisuus/paniikkihäiriöön? Olen 24 vuotias nainen ja olen sairastanut tätä helvetillistä sairautta jo yli 10vuotta. Lääkityksellä olen ollut tuon ajan ja olen edelleen.. lääkkeiden vaihtojen ja terapiakierteiden jälkeen olen edelleen solmussa, usko paranemiseen on jo mennyt ajat sitten.. tuntuu että elämän paras aika mennyt jo hukkaan,…
Hei, Osaisiko joku ystävällinen ihminen kommentoida ja osaltaan auttaa eteenpäin. Olen eronnut 33-vuotias kahden lapsen äiti, akateemisessa pätkätyössä ja uudessa suhteessa. Erosta on aikaa noin puolitoista vuotta. Ero oli väistämätön, koin että se oli ainoa keino yrittää parantaa itseni ja estää äitiä katoamasta lapsilta kokonaan… Nyt elämäni sujuu paljon paremmin,…