Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Mikään tässä elämässä ei ole mua varten. Mikään ei johda mihinkään. Kaikkialla on vastassa vain kylmiä ihmisiä, jotka antaa ymmärtää että mussa on jotain vikaa. Jos jonnekin menee yksin kun ei ole ystäviä, niin saa kummastuneita katseita tai joku kysyy ihmetellen, että yksinkö sä siellä olit. Pakkohan mun on jossain…
Hym. Ikää on kertynyt kokonaista 22vuotta. (Moni huokaa tässä vaiheessa,että nuorihan sinä olet, ei sinulla ole kiire vielä mihinkään.) Elinajastani olen seurustellut muutaman kuukauden, halu olisi ollut seurustella saman kumppanin kanssa vaikka sieltä 16 vuotiaasta asti, milloin ns. alamäki alkoi. Eli siis hyvinkin sitoutuvaista sorttia olen, mutta aina kohdannut ne…
Tässä on sellainen asia kyseessä kuin masennus.Joka ilmenee minulla unettomuuden merkeissä. Olen nukkunut viimeisen kahden päivän aikana muutaman tunnin. Asia on kausiluonteista ja niinä hetkinä kun se iskee niin elämänlanka tuntuu sammuvan ja en ole uskaltanut hakea siihen apua. Kun tuntuu aina siltä että joo kyllä se menee taas ohitse.No…
Aamulla lenkille koiran kanssa, päivä täynnä pyykkiä ja siivousta sekä ruuan laittoa. Lapseni pelaa, katsoo telkkaria ja on vihainen jos joutuu osallistumaan johonkin. Onko hän peliriippuvainen nyt, se tästä kaaoksesta vielä puuttuukin. Olen pakannut monta päivää, muutto lähestyy. Tämä tarkoittaa pienempään muuttamista, kamaa on paljon liikaa. Mies ei hyväksynyt lastani,…
Olen aikuinen nainen, kahden pienen lapsen äiti. Olen aina ollut leimahtavaa sorttia, mutta stressi lyhentää pinnaani entistäkin enemmän. Lapsille tiuskin, hoputan, raivoan. Mutta senkin vielä saa jotenkin paremmaksi, kun lapsille pystyn vihaisenakin selittämään miksi raivoan, ja miten lapset voivat auttaa äiti rauhoittumaan. Säälittävää… aikuinen ihminen joutuu pyytämään lapsiltaan apua rauhoittumiseen.…
Minä en pitänyt kun hypittiin nopeasti asiasta tai paikasta toiseen. Prinsessalla oli hienoja vaatteita ja kalliita koruja eikä näytetty mistä se ne sinne sairaalaan sai. Yhtäkkiä oltiin Ruotsissa eikä kerrottu miten sinne mentiin jne. Myötähäpeää tunsin, kun pankinjohtaja antoi sille leikkishekkivihon josta se sitten jakeli pitkin elokuvaa rahaa toisille. Se…
Olen uusi sivuilla ja yritin löytää keskusteluja epätodellisuuden tunteesta, mutta kärsivällisyys taisi loppua kesken. Siksi aloitankin uuden viestiketjun. Kärsin ajoittain pahasta epätodellisuuden tunteesta, joka ilmenee depersonalisaationa eli oman minuuden vieraana tuntumiselta sekä derelisaatiolta eli ympäristön vieraalta tuntumiselta. Tämä on tosi raskasta ja ahdistavaa. Olo on välillä robottimainen ja sitä ihmettelee…
Hei!Pyydän jo valmiiksi anteeksi mun höpinöitä. Tätä ei ole pakko kenenkään lukea eikä tähän ole pakko kenenkään vastata. En halua olla kenellekään vaivaksi.Mun on vaan niin paha olla. Mä olen läheisilleni vain riesa. Mun olisi parempi olla kuollut. Haluaisin kadota unen kautta pois. Ei enää pelkoa, ahdistusta ja kyyneleitä. Mistä…
Auttakaa
3Auttakaa please. Olen kaukomailla tällä hetkellä joten ei voi soittaakaan. MUlla alkaa jaksaminen loppua. Asiat pitäisi olla ok, mutta kun ei ne ole. Joudun matkustamaan paljon työni vuoksi vastoin tahtoani. Olisin mielelläni kotona ja uutta toimea olen etsinyt jo vuosia mutta kun ei löydy. Korvaus töistä on ihan ok, mutta…
Hei! En ole koskaan aikaisemmin tällaisille palstoille kirjoitellut, joten tekstistäni voi tulla sekava, enkä oikein tiedä mistä aloittaa… 😐 Löysin tämän palstan netissä surffaillessani ja ajattelin, josko kokeilen tänne purkaa sydäntäni ja kurjaa oloani 😳. Mistähän alkaisin… 😟 Olen lapsuudesta asti kärsinyt epävarmuudesta, arkuudesta ja erittäin huonosta itsetunnosta. Lapsuuteni oli…