Diabetes ja masennus

Diabetes ja masennus

Käyttäjä Furris aloittanut aikaan 14.10.2010 klo 21:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Furris kirjoittanut 14.10.2010 klo 21:51

Hei!

Olen uusi täällä. Etsin apua ja mahdollisesti samaa kokeneita ihmisiä. Mulla diagnosoitiin 2-tyypin diabetes talvella ja sen kanssa olen nyt yrittänyt selvitä. Sairauteen liittyy voimakas väsymys joka tuntuu vain koko ajan jatkuvan vaikka lääkitys on päällä ja olen muokannut ruokavaliotani parempaan suuntaan. Töissä olen vetänyt itseni ihan piippuun ja siitä johtuen tuli jonkinlainen burn out muutama viikko sitten. Mulla todettiin lievä masennus (johon liittyy paniikkihäiriö), johon sain cymbalta-reseptin ja nukahtamislääkkeet, koska mulla on myöskin unen saamisvaikeuksia. Nukkumaanmeno hirvittää lääkkeistä huolimatta joka ilta. Tosin vasta viikon olen syönyt lääkkeitä. Oman paikkakuntani mielenterveystoimisto toimii uskomattoman hitaasti, eli apua en ole vielä(kään) saanut. Soittelin alkuviikosta toimistolle ja kertoivat että kerran viikossa tutustuvat lähetteisiin ja sitten soittelevat aikaa mulle… Eipä ole kuulunut mitään sieltä suunnalta. Ahdistaa ja pelottaa. Ja pomo ”vaatii” tietämään olenko ensi viikolla kykeneväinen töihin takaisin.. huhhuh.. hyvä kun tiedän oman nimeni tällä hetkellä.

Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?