Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
voin oikeesti olla katkera ja vihanen siitä että mua on hyväkskäytetty? kuka katon vaan et se joka teki (on läheinen) menee ja etenee elämässä vaan.. oonko vaan katkera kusipää niin kun tutut sanoo, vai onko joku aika millon pitäis osata antaa vaan olla?
Millaisia pakko-oireita tai pakkoajatuksia sinulla on? Häiritseekö ne kuinka paljon elämääsi? Minulla nyt on esillä, että haluisin työpaikalla kaiken olevan joka päivä samassa järjestyksessä ja samassa aikataulussa. Mikä ei kyllä onnistu, kun toiset työntekijät elävät omaa elämäänsä. kohta kai räjähdän ja yritän huutamalla saada heidä kuriin.
Miten elämä osaakin taas muuttua henkisesti näin rankaksi? Masentaa, ahdistaa, väsyttää ja yksinäisyys kalvaa. Olen kaikenlisäksi vielä mennyt ihastumaan tyttöön, jota en voi saada. Tämä tyttö on mulle tosi hyvä ystävä, enkä siksi halua edes paljastaa hänelle mitä tunnen. Parempi näin, etten menetä hyvää ystävää, sillä vaistoan selvästi, että tunne…
En jaksa. . . Mutta en halua myöntää sitä. . . . Haluaisin sairaalaan suljetulle, mutta en halua myöntää sitä. . .
Eli olen jo keski-ikää lähestyvä, tai jotkut varmaan sanoisi keski.-ikäinen naisihminen. Työssäkäyvä, työn ohella opiskelen jne. Asun yksin, ja parisuhdetta ei ole, oikeastaan olen ollut aina yksin ja hyvin viihdyn näin. Ihan yksin en toki ole sillä minulla on kotona 6 koiraa. 😎 Aika monta, osittain sattuman kauppaa että näin…
Hei. kirjoittelen ekaa kertaa tänne. Olen yksinhuoltaja äiti, jolla kävi huono tuuri ystävän suhteen. Perustin siivousfirman ns. ystäväni kanssa, mutta hän osoittautui epäluotettavaksi omanedunhakijaksi. Firma meni siis nurin. 😠 Hain hätäpäissäni töihin sellaiseen pieneen jenkkifirmaan myyntiedustajaksi, jossa on tulos-ja provisiopalkkaus. En kuitenkaan ole ilmeisesti tarpeeksi agressiivinen myyjä sillä en saanut…
Ystäväni on miulle ja monelle todella rakas ja tärkeä juuri omana itsenään. Mie muut hänen ystävänsä tiedämme Kaisan(nimi muutettu) todellisen minän. Kaisa on melkein 30-vuotias. Hänen sanojaan lainaten: ”Olen nainen miehen kehossa.” Hänen hyvinä päivinään hän uskaltaa olla oma itsensä ja puhua asiasta. Vaikeina päivinään hän taas yrittää olla jotain…
Olen 30-vuotias nainen, joka kärsii masennuksesta. Olen jo aiemmin siitä toipunut (tai sitten se on ollut vain lievempi rakkauden ja raskauksien+lapsien takia) ja nyt elokuussa hakeuduin lääkäriin koska tunsin masennuksen uusineen. Minulle lykättiin vain Venaflaxin resepti kouraan ja nyt ilmeisesti vain seurataan miten ne tehoavat. Minulla on käyntejä tästä syystä…
Kävin viikonloppuna hakemassa päivystyksessä apua ahdistukseen ja sain reseptillä pameja, ahdistus on alkanut helpottaa ja kait se mielialalääkkeen lisääminenkin auttoi. Mies ei vastannut minun sähköpostiini mitään, joten totesin,ett taitaa olla selkärangaton luuseri. Hän ei varmasti parisuhteissakaan puhu vaikeista, mieltä painavista asioista, vaan luikkii pakoon. Eräs miespuolinen tuttukin sanoi, että minä…
Olen lähes neljäkymppinen nainen,perheetön.Seurustelusuhteita on takana muutamia, ensimmäinen mies oli petturi, toinen avomieheni oli ilkeä, tunnekylmä ja rahanahne mies, kolmannelle vain luonto ja siellä kulkeminen merkitsi jotain. Hän ei hyväksynyt minua omana itsenäni. hän matki minun ilmeitäni ja puheitani. Olin n. neljä vuotta yksin ja tapasin netin kautta kesällä kivan…