Elän vain lasteni vuoksi

Elän vain lasteni vuoksi

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 08.11.2010 klo 20:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 08.11.2010 klo 20:01

Mikä saa toisen äidin elämään lastensa vuoksi ja miksi toinen äiti ei viitsi elää edes lapsensa vuoksi?

Käyttäjä kirjoittanut 09.11.2010 klo 12:01

Aika lyhyesti aloitin ketjun mutta se syntyi liven jälkeen, kun jotkut äidit kertoivat elävänsä vain lastensa vuoksi. Miksi?
Eikö lapsi näe äidistä ettei tuo oikeastaan halua elää?
Ja sanooko äiti sitten kun lapsi on aikuinen, että sinun vuoksesi minä tätä elämää kärsin vaikka olisin voinut itseni tappaa?

Mun äitini ei elänyt mun vuokseni. En ollut sen arvoinen. Toisaalta minä kuuntelin 16vuotta äitini marttyyriveisuuta olemistaan täällä maan päällä. Ehkä minä sitä tarpeeksi kärsin ja ansaitsin sen itsemurhan.

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 09.11.2010 klo 22:35

Hei!

Parhaillani elän vain lasteni vuoksi. Rakastan heitä yli kaiken. Ilman heitä olisin jo luovuttanut.
En kuitenkaan aio tuoda heille sitä julki. Se on lapselle liian suuri taakka.

Käyttäjä jami03 kirjoittanut 10.11.2010 klo 02:06

siis kuinka kamalaa on, että lapsi antaa tarkoituksen elää? toki, ei lapselle pidä siitä taakkaa asettaa, mutta jos ihmisellä on edes yksi syy elää, vaikkakin se Rakas lapsi, eikö se ole parempi kuin ei syytä ollenkaan? ☺️😍

Käyttäjä kirjoittanut 10.11.2010 klo 15:22

Minä en haluaisi, että joku elää siksi kun minä olen olemassa.
Se on velvollisuus eikä rakkautta.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 10.11.2010 klo 17:14

Minulle lapset ovat myös syy elää mutta se ei ole velvollisuus vaan elän siksi kun rakastan lapsiani. Elämässä on eri ihmisillä oma tarkoituksensa elää. Kellä sitten mikäkin mutta haluan elää ja haluan elää siksi että minulla on kaksi ihanaa lasta, jotka antavat minulle paljon ja joille itse haluan antaa minkä pystyn. Ei mammonaa vaan se että olemme perhe. Se on syyni elää että saan heitä rakastaa.

Käyttäjä jami03 kirjoittanut 11.11.2010 klo 22:17

Nymphalis Antiopa kirjoitti 10.11.2010 17:14

Minulle lapset ovat myös syy elää mutta se ei ole velvollisuus vaan elän siksi kun rakastan lapsiani. Elämässä on eri ihmisillä oma tarkoituksensa elää. Kellä sitten mikäkin mutta haluan elää ja haluan elää siksi että minulla on kaksi ihanaa lasta, jotka antavat minulle paljon ja joille itse haluan antaa minkä pystyn. Ei mammonaa vaan se että olemme perhe. Se on syyni elää että saan heitä rakastaa.

Kiitos täsmennyksestä! Todellakaan Rakas (!!!) lapseni EI ole minulle velvollisuus, Vaan olen todella kiitollinen, että hän on aikoinaan elämääni tullut ja pyrin tarjoamaan omalta osaltani hänelle hyvät eväät aikuisuuteen. rahat on tiukilla, mutta ihan ns tavallinen arkikin on ihmeitä täynnä ja ne on mukava jakaa lapseni kanssa 🙂🌻