Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Eli mulle on tullut kiusallisena vaivana migreeni kohtaukset. Tulevat vielä aika useinkin. Useimmiten kipu lähtee hartioista, mutta vaikka miten venyttelis ja liikkuu niin ei auta! Mulla on migreenikohtauslääke jota joudun ottamaan viikon sisällä 3 kertaa + vielä panadolia ja buranaa yhtäaikaa siihen lisäksi, että kipu helpottaisi samana iltana, että saisi…
Vuosi 2010
26No niin. Päätin minäkin sitten viimein tänne kirjoittaa palstaa usein lukeneena. Elikäs tämä vuosi tulee jäämään mun mieleen elämäni vittumaisempana vuotena. Sairastuin Viime helmikuussa vaikeaan masennukseen ja olen ollut siitä lähtien sairauslomalla. Kesäkuussa tuli avioero ja muutto toiselle paikkakunnalle. Sen jälkeen on tullut alkoholiongelma ja yksinäisyys joka raastaa kyllä mua…
Minulla on vanha äiti, jolle pidän puhelimitse seuraa pari kertaa päivässä. Hänellä on niskaongelma, joten hän käy luonani tukanpesussa. Ennen – kun hän saattoi vielä taivuttaa päätä taaksepäin – kotihoito pesi hänen tukkansa, mutta nyt he ovat ottaneet pois senkin palvelun häneltä. Käyn kaupassa ja hoidan ”kaikki” asioinnit. Äitini saa…
Minulla on alkoholisti-ystävä. Hän on kaikilta ”selviltä” ominaisuuksiltaan todella mukava ihminen. Pidän hänestä ja hän minusta ja olen hänelle selvinpäin ystävä, eli en ole koskaan juonut alkoholia hänen kanssaan tai läsnäollessaan. Tyttäremme ovat samanikäisiä ja tuttavuutemme on jatkunut viitisentoista vuotta. Aluksi hänen juomisensa ei ollut kovin suurta enkä ollut muuten…
Itselläni oli aika tasaista elämää. Mitään erikoista muistettavaa ei tänä vuonna ole tapahtunut. Äitiäni olen auttanut, olen osallistunut teatterikurssille, käsityöryhmään ja kuoroon. Pariin ystävään ja äitiini pidän yhteyttä päivittäin. Siinä suurin piirtein kaikki. Uudenvuodenlupaukseksi ehkä pitäisi laittaa se, että lopetan kirjoittamisen näille palstoille.
Kun on yksin ja yksinäinen niin helpolla tulee soiteltua tutuille – halu saada seuraa ja rupatella on kova. Jos vain voitte ja teillä on tietsika (toisella osapuolella tarttee melkein olla kiinteä linja, jotta saa toimimaan) niin järkätkää itsellenne toimiva Skype – ilmainen tietsikapuhelin toisiin tietsikoihin. Minulla on kovasti ollut iloa…
Pelkään tätä olotilaa, että se jää pysyväksi. Ennen olin iloinen ja innostunut, aktiivinen. Nyt haluan vain maata sohvalla puhumatta kenellekään mitään. Puhelimeen vastaaminen tuntuu ylivoimaiselta, sillä joudun esittämään reipasta. Miksi? Koska en halua tuottaa läheisilleni pahaa oloa, kuka nyt jaksaisi kuunnella negatiivista, omissa ongelmissaan rypevää ihmistä? Tunnen suunnatonta syyllisyyttä avomieheni…
Olen 35 nainen työkyvyttömyyseläkkeellä toistuvan masennuksen takia. Lääkityksenä mirtasapiini 60mg,opamox15mg ja lisäksi oli sertraliini 50mg,jonka käytön lopettelin pikkuhiljaa lääkärin ohjeiden mukaan.Nyt ollut pari päivää ilman sertraliinia. Mirtasapiini ollut mulla jo 4 vuotta.Ongelmanani on liikakilot joita mulla oli jo ennen lääkitystä,mut sillon olin sopivasti pyöreä.Muistaakseni paino nousi 10kg kun aloitin mirtasapiinin…
Kun olin 17-vuotias niin kohtasin jonkunlaisen ensirakkauden. Oli ihana helmikuinen ilta ja lunta satoi kun tulimme ulos paikasta jossa olimme tavanneet. Kaikki oli tosi romanttista. Tuntui siltä kuin olisin tavannut elämäni miehen. Sen jälkeen tapasimme joka tiistai ja miehellä oli aina kaveriporukka mukana. Jonkin ajan kuluttua aloin ihmetellä juttuamme, kun…