Vaikea olla itsensä kanssa, tunnetilat sekaisin…apua

Vaikea olla itsensä kanssa, tunnetilat sekaisin...apua

Käyttäjä Shasna aloittanut aikaan 05.01.2011 klo 20:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Shasna kirjoittanut 05.01.2011 klo 20:20

Mitenhän tämän aloittaisi, olen yksin tämän ongelman kanssa mutta varasin ajan lääkärille kun läheiset on huolissaan ja itsellä jotenkin omituinen ja tukala ja paha olo sisältäpäin.
Puoliso sanoi että välillä olen kuin kuolemaa odottava mummo tai sitten kuin teini-ikäisen tytön pirtsakka. Iältäni olen kuitenkin 30-vuotias ja useamman lapsen äiti.
Mietin tätä, että nykyään silmiini tulee sellainen jumitus että voin kääntää päätäkin mutta en kohdista minnekään ja en ajattele oikeastaan mitään silloin, johtuisikohan masennuksesta. Ulkona jos pahoitan mieleni niin voin purskahtaa kunnolla äänettömään itkuun niin että kasvotkin menevät irvistykseen ja kyyneleet valuvat ja tälle en voi mitään, mutta voi olla että tästä kun olo on helpottunut niin olenkin jo tasaisempi tai taas ihan hyvällä tuulella. Olen tosi herkkä, ihan liian herkkä ja tästä on oikeasti jo haittaa koska en pysty hallitsemaan mielialojani ihan täysin, pystyn kyllä pidättelemään kunnes pääsen parempaan paikkaan mutta ihan sekunneista on sitten kysymys. Puhelimessa vaikea jutella, varsinkin kun en siedä että joku sanoo mitään vaastan päätöksistäni vaikka tietäisin että olen mokannut niin tuntuu ihan julmetun pahalta joutua puhumaan asiasta. Olo on kuin pikku lapsella joka kuuntelisi nuhdesaarnaa. Alan olla aika väsynyt lapsiinkin. Kaikki tähän astiset elämän suunnitelmani menneet mönkään, koulutukset ja työpaikat. Motivaatio lopahtaa molemmissa kesken vaikka aloitankin aina energisenä ja innostusta täynnä, mutta sitten raadan itseni puhki. Laskuja on vaikka mitä ja kirjeitä tulee perintäyhtiöistä, asuntokin uhkaa mennä. Rahankäyttöä osaan hallita kuitenkin ja pystyn hyvin käymään kaupassa tai kirppiksellä ostamatta mitään koska joku aikoinaan epäili sellaista kaksisuuntaista häiriötä niin testasin että ei ole koska pystyin olla mitään ostamatta. Mitään muuta diagnoosia ei ole toistaiseksi tehty kuin masennus ja paniikkihäiriö. Vaivana on läheisriippuvuus ja yksinäisyyden pelko, joka on vähän ristiriitainen kun kuitenkin viihdyn myös yksin. Huomenna kaikki paikat tietysti kiinni ja olo käy joka viikko pahemmaksi vaikka ensi viikolle sain lääkäriajan kumminkin niin ei tätä kestä. Mun kohdalla mikään ei näytä olevan pysyvää. Jos joku jaksoi lukea tänne asti, niin kertoisiko miltä kuulostaa. Lääkäri sitten kertoo onko mussa jotain vialla ja lähettää korjattavaksi mielenterveystoimistoon tai passittaa ulos että höpöhöpö sussa mitään vikaa ole.

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 08.01.2011 klo 11:41

Onhan tuossa jotain vikaa. Antaa sen lääkärin katsoa rauhassa mitä. Tuo työ ja perintäkirjehomma on myös aika oleellinen osa asiaa. Siitä tulee mieleen myös ADHD, vaikka se ei toisaalta sovi kuvaan. Luulen että tuo on kumminkin jotain muuta.
Mutta varmasti saa lääkäriltä apua. Jos ensimmäinen ei auta, etsi toinen parempi lääkäri.

Käyttäjä shasna kirjoittanut 12.01.2011 klo 18:06

Lääkärillä käyty ja kirjoitettu väliaikaiseksi diagnoosiksi "määrittämätön kaksisuuntainen mielialahäiriö" ja mies totesi että nyt sä oot sitten virallisesti hullu mutta eipä tuo mitään ja olis arvattavissa. Kuulemma sairaus periytyy suvussa ja on tiedossa että yhdellä sukulaisellanikin oli sama sairaus. Nyt on Sepramia ja ketipinoria.
Onko täällä muille samaa sairastaville yhteistä sivua?
nyt tuntuu olo ihan pöhnäseltä, joko lääkkeistä tai sitten oon vaan äärettömän väsynyt

Käyttäjä Ei voi ymmärtää.... kirjoittanut 14.01.2011 klo 18:20

Moi shasna.
Kerkesit itse laittaa lääkärin diagnoosin,olisin sanonut oireiden viittaavan kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön,kuulosti niin tutulta.
Miehelläni on todettu tämä sairaus ja sen perusteella päättelin,että voisi olla.
Aina on kuitenkin hyvä jos/kun syy oireisiin selviää,siihen löytyy lääkitys ja elämä alkaa helpottamaan ja jaksat taas lastesi kanssakin eri tavalla 🙂
Puhun nyt puolisona ja olen nähnyt ne masennukset ja maniat ja välinpitämättömyyden/väsymisen lapsiin yms yms...
Tsemppiä sinulle,elämä voittaa ja olo paranee vielä tuosta🌻🙂🌻

Käyttäjä Malike kirjoittanut 21.01.2011 klo 22:03

Kuulostaa jotenkin tutulta.. Varsinkin tuo otsikko. Millaisia "oireita" sinulla on, olet väsynyt ja välillä energinen, mutta jätitkö sanomatta jotain? Tuokin, että tunnistat läheisriippuvuuden, vaikka pidät myös yksinolemisesta. Samoin. Haluaisin vain peilata sinun/muiden kokemuksia omaan tilanteeseeni. Mitä kokemuksia muilla on? Missä vaiheessa kannattaa lääkäriin..?