Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Aloin syödä mt-lääkkeitä joskus 2004, mutta välillä olen ollut ilman. Elämäni on muuttunut täysin toimettomaksi ja enää en käy ulkona edes kävelyllä. Ainoa liikkuminen tapahtuu kun menen johonkin aktiviteettiin muutaman kerran viikossa tai teen kauppareissun. Olen pienikokoinen ja koska olen pienikokoinen niin noin 4 kg painonnousu näinä vuosina on paljon.…
Olen kokenut sellaisen nuoruuden rakkauden, että kun se päättyi, niin ilo katosi elämästä eikä koskaan palannut. En ole enää nuori ihminen, mutta tämä tapahtui nuoruudessani, ja siksi voin sanoa, että elämä ei tilannetta koskaan korjannut enkä koskaan löytänyt uutta rakkautta, joka olisi hälventänyt tämän rakkauden menettämisen aiheuttaman surun. Suru jäi…
1) Todella halpa ja helppo ruoka on tonnikalarisotto. Osta vaikka Pirkan tummaa pikariisiä. Keität sen. Sitten ostat pussin herne-paprika-maissi-vihanneksia. Riisiin sekoitat sitten ne vihannekset ja purkillisen tonnikalaa. Annat vähän hautua. Hyvää ja helppoa on. 2) Osta maustamattomia broilerinkoipia (3 kpl) pakkauksessa. Paista ne uunissa hyvin (foliossa ensin, mutta ota se…
Hei! En ole koskaan ollut mitenkään poikkeuksellisen hyvämuistinen, mutta viime kuukausien aikana olen alkanut huomata erityisen paljon ongelmia lähimuistini kanssa. Minulla on diagnooseina GAD ja keskivaikea masennus. Lääkityksenä on päivittäin Venlafaxin 225mg, Diapam 1-2X5mg ja iltaisin Truxal 50-75 mg. Muistiongelmia ovat erityisesti nämä: – unohtelen viime päivien aikana käymiäni keskusteluja…
Hei! Minulla todettiin pari päivää sitten keskivaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö ja unihäiriö. Sain lääkityksen, jonka olen aloittanut, mutta vaikutus alkaa vasta parin viikon kuluttua. Lisäksi vasta lääkärin jälkeen tajusin kärsiväni joko pakkoajatuksista tai skitsofreniasta. Olen ilmeisesti kuvitellut aikamoisen tapahtumaketjun menneisyydestäni, jota ei kai ole oikeasti olemassakaan. Nyt tulevaisuus pelottaa. Olen naimisissa…
Olen jokin aika sitten saanut avomieheltäni järkyttävän tiedon, että hän muuttaa yhteisestä kodistamme omaan asuntoon. Emme ole avioliitossa vaan suhteemme on kestänyt lähes 30 vuotta. Meillä on yksi aikuinen lapsi ja hänellä 2 ihanaa lasta. Olen vaan jostakin syystä todella masentunut ja hautomassa jopa itsemurhaa, kun elämästä ei oikein mitenkään…
Minkälaisin itseapukeinoin parantuu loppuunpalamisen tunteesta? Miten loppuunpalamista parannetaan virallisesti?
”Pikkurahoista” saattaa syntyä tilanteita, joissa rahaton ja varaton elää kovien rahahuolien keskellä ja jopa masentuu/sairastuu huolistaan/tilanteestaan. Tässä muutamia tilanteita todellisesta elämästä. Kertokaa te lisää, kiitos! Millä pienellä eläkkeellä oleva hankkii esimerkiksi uuden pesukoneen, jos vanha menee rikki? Eikö sellaista pitäisi maksaa esimerkiksi harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta? Jos elää minimieläkkeellä, niin pitkällä aikavälillä…
Muutto
2Muutimme mieheni kanssa uudelle paikkakunnalle jonkin aikaa sitten. Tulimme työn perässä, kumpikin meistä sai työpaikan uudelta paikkakunnalta. Mies myi asuntonsa kotipaikkakunnalta ja asumme nyt yhteisessä asunnossa. Minulle muuttoon sopeutuminen on ollut osittain helpompaa kuin miehelleni. Muutimme pienelle paikkakunnalle isomman kaupungin viereen, jossa minä käyn töissä. Pienelle paikkakunnalle sopeutuminen on ollut…
Ensi viikolla ystävättäreni täyttää pyöreitä vuosia. Elämä vei meidät jo noin 10-vuotiaina eri teille ja tässä noin viisi vuotta sitten törmäsimme eräässä paikassa toisiimme ja hän tunnisti minut, mutta minä en heti häntä, vaikka jotain todella tuttua hänessä oli. Ja kuinka olikaan muutaman päivän kuluttua hän toi punaisen, sydämen muotoisen…