Voisiko minulla olla psykoosi tulossa?

Voisiko minulla olla psykoosi tulossa?

Käyttäjä –kamikaze– aloittanut aikaan 23.01.2011 klo 00:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 23.01.2011 klo 00:25

Mulla on kaikki ennakko-oireet kuten masennus, ahdistus, unettomuus, ruokahaluttomuus, toimintakyvyn heikkeneminen, pakkoajatukset yms. Ja mun faijalla saattaa olla määrittämätön skitsofrenia, ainakin kaikki oireet täsmäävät täydellisesti (en ole pitänyt häneen yhteyttä moneen vuoteen).

Ikää minulla on 18 vuotta. Mulla on ollut muutenkin vaikeeta ja kirjaimellisesti hirveä lapsuus, joten voihan kaikki johtua menneisyydestäkin. Ja nyt vielä mun rakas (mun äärimmäisen tärkeä tukihenkilö) on lähtenyt armeijaan. Kaikki edellä mainitut oireethan voivat vaan johtua pahasta masennuksesta? Mielipiteitä?

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 23.01.2011 klo 18:09

Hei, tiedostat noin hyvin tilannettasi. Psykoosissa menee todellisuudentaju; ymmärrys mikä on totta ja mikä kuvitelmaa sekoittuvat. Psykoosissa on elämästä ote kadoksissa. Sinulla vaikuttaa kuitenkin olevan ote elämääsi.

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 24.01.2011 klo 16:07

Mua pelottaakin jos se on vasta tulossa. Onhan mullakin omia kaikkia kuvitelmia, joita en ees kehtaa sanoa täällä ☹️

Käyttäjä Tuumaaja68 kirjoittanut 24.01.2011 klo 16:32

Mitäpäs tuota etukäteen murehtimaan. Voihan se tulla kelle tahansa. Sit jos alkaa pelkäämään jotain asiaa oikein julmasti niin ainakin hirveen stressin saa aikaiseksi vaikkei "itse tehtyä psykoosia" saisikaan.

Kyllähän niitä ihmisille tulee mutta antaa muiden sitten hoitaa ne. Tuskin niitä nyt etukäteen voi hirveesti estää niin mitäpä suotta sitten murehtimaankaan. Ei muuta kuin nätistä talvesta nauttimaan!

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 25.01.2011 klo 21:13

Minulla pieni vauva ja juuri ajatustesi vuoksi, olen ajatellut etten kerro, että minulla on ollut psykoosi. Mielestäni, vaikka on perinnöllistä rasitetta, ei pidä jättää elämättä elämää, jonka pelko estää.

Aion tyttärelleni sanoa, että minulla on ollut hermoromahdus.😋

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 26.01.2011 klo 17:30

Rakastuminenkin on yksi 'psykoosi' - ehkä positiivisvireinen ja kenties lyhytkestoinen, mutta kuitenkin, ja jos sellaisen kokee, saa vanhana olla tyytyväinen miten rikas elämä on ollutkaan...
Psykoosi ei ole maailmanloppu; ehkä enemmänkin haaste olla enemmän olemassa?