Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Ajattelen itseni tappamista joka päivä, olen ajatellut jo noin 10 vuotta. Joskus se helpottaa päiväksi, viime vuosina ei lainkaan. Minulle todettiin viime vuonna vakava masennus, mutta koska sen hoito paikassa missä asuin oli huonoa ja pahenti minua ja tilannettani entisestään, lopetin lääkkeet ja käymiset noin yli puoli vuotta sitten. Olen…
Moikka! En osaa vielä käyttää tätä sivustoa kunnolla, ja en tiennyt minne kysymykseni laittaisin, mutta toivottavasti joku kokenut tai asiasta tietävä löytää tämän täältä🙂 Eli, sairastan anoreksiaa, masennusta ja on myös todettu dissosiaatiohäiriö. Nyt olen miettinyt että hakisinko itselleni kuvataideterapiaa mahdolliseksi avuksi. Syömishäiriön taustallahan on aina jokin muu sen laukaiseva…
Mitä ihmettä minä nyt teen? Minut irtisanottiin työpaikasta, jossa en ole pariin vuoteen oikein jaksanut käydäkään. Sain siis juuri sen mitä olen pitkään toivonut. Nyt en vain tiedä, miten tästä eteenpäin… Tulevaisuus pelottaa suunnattomasti. Joudun ansiosidonnaiselle, enkä uskalla hakea uutta työpaikkaa, koska olen masentunut enkä herää aamuisin ajoissa. Nyt en…
Ihana mies muuttui hirviöksi – sen olen nähnyt. Samalla hänen ulkoinen olemuksensa muuttui. Minkälaisia tapauksia olette kohdanneet? Tunnetko, että sinussa itsessäsi olisi tapahtunut joku perinpohjainen muutos? Minkälainen, miten ja miksi se tapahtui? Koitko jonkun rankan tapahtuman / koettelemuksen?
Aloitin Efexor (75 mg) lääkityksen masennuksen takia olikohan se lokakuussa. Alkuhässäköiden jälkeen olo alkoi parantua, mutta nyt on ruvennut tuntumaan että lääkkeestä pitää päästä eroon. Sivuvaikutusena olevat sukupuolielämän häiriöt ovat pistäneet parisuhteen sen verran paljon koetukselle etten halua jatkaa enää. Muutenkin ajatukset ovat menneet taas alaspäin. Jos minulla oli aiemmin…
Haluaisin käyttäjien kokemuksia Ixel-mielialalääkkeestä. Lopetin viikko sitten Efexorin käytön ja psykiatri tarjosi vaihtoehdoksi tuota Ixeliä. Onko sillä samalaisia lamaavia vaikutuksia sukupuolielämään kuin Efexorilla? Molemmathan perustuvat serotoniin ja noradrenaliinin takaisinoton estoon.
Olen menossa sinus pilanodalis leikkaukseen.minua jännittää niin vietävästi,että tuntuu että kohta sekoan.olen 27 vuotias nainen ja olen ennemmin ollut sappirakon leikkauksessa.silloin se tehtiin nukutuksessa.tahdon tämänkin leikkauksen nukutuksessa.koska minua jännittää se selkäpuudutuksessa pistettävän neulan pistäminen niin kamalasti.olen melkeinpä jo saanut paniikkikohtauksiakin, kun ajattelen pelkästään sitä leikkausta.ei se minua haittaa. vaika joutuisinkin…
Olisi edes yksi syy, minkä takia tänäänkin jaksan tämän työpäivän tehdä kulissit pystyssä. Olisi edes yksi syy, minkä takia odottaisi viikonloppua ja työviikon päättymistä. Ei ole syytä, en löydä yhtäkään. Tuntuu kuin elämäni olisi päättynyt jo 30-vuotiaana. Minulla ei ole ketään, ei ketään, kenelle soittaa. Ei ketään, kuka auttaisi. En…
Olen 50-vuotias yksineläjä. Masennukseen minulla on lääkitys. Käytän alkoholia. Juomiseni on humalahakuista. Juon yleensä yksin kotona.Lukuisten lopettamisien jälkeenkin olen edelleen juova alkoholisti. Rahaa minulla ei jää ylimääräistä kuin 26 e/viikko, jonka olen käyttänyt alkoholiin. Eilen menin AA:han ja päätin lopettaa uudelleen. AA on vain kerran viikossa, mutta tarvitsin tukea ja…
Minä taas kirjoittelen kuulumisani teille. Olen alkanut miettimään,mikä minussa on vialla ja pahasti, en löydä elämänkumppania enkä saa sitä, mistä eniten haaveilen, eli rakastavaa kumppania ja perhettä. En notku baareissa,joten onko vaihtoehdot vähissä? Minulla on ilmoitus eräällä treffisivustolla, mutta saamani vastaukset ovat kerrassaan järkyttäviä.. Itseäni reilusti lyhyemmät, vanhemmat tai varatut…