Aikuisen elämää

19 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4611
Käyttäjä doomchild aloittanut aikaan 08.02.2011 klo 15:22 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, taas talven keskellä palailen Tukinettiin. Pieni toivo säilyy, että kevät koittaisi ja olo paranisi sen myötä… mutta usko on aika vähäistä. Työssä on ollut stressiä pitkään, viime kevään kestin sen hyvin mutta syksystä asti en ole viihtynyt työssä juuri lainkaan. Syksyllä lihoinkin. Marras- joulukuussa alkoi väsymys, joka nyt on…

Käyttäjä Scara aloittanut aikaan 18.01.2011 klo 17:55 kohteessa Aikuisen elämää

Olisiko täällä ketään kohtalotoveria, jonka anoppi sattuisi olemaan myös psykoterapeutti? Omani käyttää mielestäni koulutustaan jonkinlaisena mandaattina arvostella läheistensä mielenterveyttä ja hoidon tarvetta. Minulle hän on toistuvasti vihjaillut, ja välillä suoraankin sanonut, että minun pitäisi mennä terapiaan. Omasta mielestäni hän ei juurikaan ymmärrä minua eikä luonnettani, eikä hänellä voi olla välineitä…

Käyttäjä Lauramaija aloittanut aikaan 31.01.2011 klo 17:55 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen aloittanut kognitiivisen terapian keskivaikean masennuksen vuoksi. Minulla on myös Escitalopram Actavis-lääkitys 15 mg/vrk ja Opamox satunnaisesti ajoittaiseen ahdistukseen. Kognitiivista terapiaa suositteli työterveyspsykologi. Olen käynyt terapeutilla kolme kertaa; kerran viikossa 45 minuuttia/kerta. Olen ollut niin ahdistunut ja alakuloinen, että kaksi läheistäni (työtoveri ja äiti) ovat ihmetelleet, onko terapiasta minulle…

Käyttäjä Gifuton aloittanut aikaan 08.02.2011 klo 12:42 kohteessa Aikuisen elämää

Tää on 38v. Olen räpiköinyt henkisellä esteradalla tuon 8 vuotta. Eilen ymmärsin ensikerran itsensä viiltelijää. Koska olen aikuinen, en viiltänyt vaan paukautin itseäni kauhalla päähän. Ja toisen kerran. Ei nyt sentään verille koska hallitsen elämääni, vain pienet kuhmut jäivät hiusten alle. Mutta se ajatuksen kirkkaus! Hetkessä eläminen! En muistanut ollenkaan…

Käyttäjä brokenwing aloittanut aikaan 04.02.2011 klo 20:49 kohteessa Aikuisen elämää

lähdinpä nyt tänne selvittelemään päätäni, koska ei ole muitakaan ja omassa päässä pysyessään ajatukset tuntuvat vaan kertautuvan— olen kohta 38v, minulla on kaksi lasta -15- ja 17 vuotiaat – ja olen heidän isänsä haudannut v 97. silloin myös sairastuin masennukseen ja paniikkihäiriöön, johon olen siis jo kohta 14 vuotta syönyt…

Käyttäjä Eni4 aloittanut aikaan 01.12.2010 klo 22:58 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Itse asiassa tämän, meneillään olevan kriisini kautta ylipäätään löysin näille sivuille. Yritän hakea apua ja toivon rippeitä mistä tahansa, sillä koen, että olen kuin nurkkaan ahdistettu koira. Ensinnäkin hieman taustaa: Olen avioliitossa oleva, kolmen lapsen kotiäiti ja mieheni minua kymmenen vuotta vanhempi. Olemme ihan tuiki…

Käyttäjä cyaa aloittanut aikaan 21.01.2010 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää

Moi vaan! Olen ”aloittelija” tällä saitilla ja ajattelin kokeilla kirjoittaa omista tuntemuksistani ihan näin alkuun. Rakastan kirjoittamista, mutta en koskaan osaa kirjoittaa itsestäni – se on ylitsepääsemättömän vaikeaa. Tarinoita osaan kirjoittaa, etenkin uusista maailmoista ja ihmeellisistä olennoista. Olen lapsesta saakka pitänyt itsestäni huolta ja muista perheenjäsenistä. Olen liian kiltti ja…

Käyttäjä enkelinsiipi62 aloittanut aikaan 01.02.2011 klo 21:47 kohteessa Aikuisen elämää

Mieheni kuoli yllättäen 5 kuukautta sitten. Olen elänyt eräänlaisessa sokissa pitkät ajat ja nyt kun aikaa on vierähtänyt, olen jäänyt ihan yksin suruni kanssa. Muut tuntuu jättäneen yksin, kun luulevat että selviin. Totuus kuitenkin on, että kaikki on rempallaan. En kykene huolehtimaan edes itsestäni. Välttelen ihmisiä, ei kai ne tiedä…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 31.01.2011 klo 10:46 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä kuinka voisin puuttua asiaan vai pitäisikö minun puuttua lainkaan? Eräs sukulaistyttöni on nyt pian 17 v. Hän asuu ryhmäkodissa. Hän karkailee usein sieltä ja viettää muutenkin holtitonta elämää. Käyttää jotain mielialalääkitystä ja ottaa alkoholia reippaasti. Hänen äitinsä on kovasti ollut huolissaan tyttärestään. Mutta nyt tämä pian 17 v.…

Käyttäjä storyangel aloittanut aikaan 28.01.2011 klo 18:58 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelinpa kirjoittaa vähäsen tänne josko se minua auttaisi. Olen menossa leikkaukseen, ja kaikki on niin jännittävää ja kiehtovaa.olen saanut jo lääkärin vastaanotolle ajankin..missä selviää lisää tästä minun sinus pilonadalis tai joku leikkauksesta.tahtoisin sen nukutuksella, koska se minua jännittää ihan kamalasti sen neulan pistäminen selkään.se minua ahdistaa, että pystynkö rentoutumaan sen…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: