Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei! Jätin juuri hyvästit tukihenkilölleni. 😭 Olen hyvin kiitollinen hänestä ja hänen sietokyvystä ja ymmärryksestä epätoivoani ja ahdistusta kohtaan. Hänestä tuli minulle hyvin tärkeä. Sain viime viikolla tietää, että joudun luopumaan hänestä. Itkin silloin ja itken nyt. 😭 Enkä tiedä, montako kertaa vielä itken, kun ei mua varten häntä ole.…
Mä olen saavuttanut elämässäni paljon ikäisekseni (27). Hienoja ystävyys- ja ihmissuhteita, jonkunnäköisen uraputken (jonka tosin pistin poikki kesällä). Minua on siunattu älyllä ja ulkonäöllä ja on ollut katto pään päällä ja yleensä ruokaa kaapissa. Eli kaikki hyvin, paremmin kuin niin monella muulla. Mutta mielenterveys ei välttämättä liity olosuhteisiin, elämän raameihin.…
Mulla sekä kahdella hyvällä ystävälläni on henkisesti vaikea tilanne koska yksi ystävämme on alkanut vainota meitä ☹️ Olemme kaikki mielenterveyseläkeläisiä ja tavanneet neljä vuotta sitten eräässä terapiassa ja olleet sen jälkeen ystäviä. Kaksi ystävistäni alkoi seurustella keskenään mutta koska miespuolisella on myös alkoholiongelma joka ’teki hänestä juoppohullun’ (siis mun mielestä)…
Satutettu
10Hei! Enpä oikein tiedä, onko tää oikea paikka purkaa pahaa oloa? En nyt tiedä muutakaan?😑❓ Tällä hetkellä oon yksinäinen nainen. Olin pitkään parisuhteessa, jossa tulin hakatuksi, haukutuksi sekä sängyssä väkisin otetuksi. Sain lopulta virkavallalta apua ja pääsin irti suhteesta. Se vain jätti jäljelle pelon ja turvattomuuden tunteen. Pelkään ihmisiä. Pelkään…
Yksinäisyys on kaikkien surumielisten kestoaihe, niin myös minun. Yksinäisyyden tunteesta olen kärsinyt lähes koko elämäni, vaikka on ollut onnellisempiakin jaksoja. Lapsena olin koulukiusattu, se on jättänyt syvät jäljet. Nuorena tyttönä oli lähes mahdotonta löytää poikaystävää. Ajauduin pettymykseen toisensa jälkeen. Nyt, keski-ikäisenä, minulla on muutama pitkäaikainen ystävä ja heistä olen onnellinen.…
Nyt on ollut todella ikävää, tuntuu että se viimeinen pisara on tullut. Ihmiset eivät pidä yhteyttä ja en voi sille mitään että suren tätä tilannetta. Yksi tosi pitkäaikainen äitikaveri ei pidä yhteyttä, emme ole tavanneet kuukausiin. Haluaisin tavata häntä ja hänen lapsiaan. Toinen äitituttu on kadoksissa, tuntuu että se tapaaminen…
en ole aiemmin kirjoittanut näihin ryhmiin, mutta nyt ahdistaa niin paljon, että kirjoitan. Minul on valtavan paha pakko-oireinen pesupakkohäiriö, paha akne ja krooninen masennus. Pahasti masentunut olen ollut 20 vuotta niin ettei opiskelusta ja työelämästä ole tullut yhtään mitään. Poikaystävää minul ei ole. Asun yksin hoitokodis viel kuukauden ja sitten…
Moikka! Miten uskallan kaiken kokemani jälkeen lähestyä miestä? Olen kaupassa töissä ja olen ihastunut työkaveriini söpöön mieheen. Pilaisinko hyvän kaveruuden kertomalla tunteistani? Hänestä oli suuresti apua keskenmenon jälkeen. Pelkään tehdä aloitetta. Pelkään vanhojen kokemusten perusteella tulevani hyväksikäytetyksi, raiskatuksi ja hakatuksi. Yritän tulla toimeen ilman alkoholia. Yritän turruttaa, sillä pelon, jota…
Mulla on hirvee ahdistus,, En ole pariin vuoteen hyväksynyt ihteäni ollenkaan, ja oon yrittänyt olla erilainen. Nyt sitte viime syksynä tuli semmonen olo, että en jaksa enää, ja en tienny mitä tehä.. Kävin sitte psykologilla kertomassa, ja se sanoi, että mun pitää hyväksyä itseni semmosena ko oon.. On ollu kaikenlaista…
Hei, taas talven keskellä palailen Tukinettiin. Pieni toivo säilyy, että kevät koittaisi ja olo paranisi sen myötä… mutta usko on aika vähäistä. Työssä on ollut stressiä pitkään, viime kevään kestin sen hyvin mutta syksystä asti en ole viihtynyt työssä juuri lainkaan. Syksyllä lihoinkin. Marras- joulukuussa alkoi väsymys, joka nyt on…