Apua! Ex-ystävä puhelinhäiritsee, mitä tehdä??

Apua! Ex-ystävä puhelinhäiritsee, mitä tehdä??

Käyttäjä Doronja aloittanut aikaan 14.02.2011 klo 20:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Doronja kirjoittanut 14.02.2011 klo 20:39

Mulla sekä kahdella hyvällä ystävälläni on henkisesti vaikea tilanne koska yksi ystävämme on alkanut vainota meitä ☹️
Olemme kaikki mielenterveyseläkeläisiä ja tavanneet neljä vuotta sitten eräässä terapiassa ja olleet sen jälkeen ystäviä.
Kaksi ystävistäni alkoi seurustella keskenään mutta koska miespuolisella on myös alkoholiongelma joka ’teki hänestä juoppohullun’ (siis mun mielestä) tilanne johti eroon viime kesän aikana.
Sen jälkeen tämä mies on häiriköinyt ystävätärtäni jatkuvilla puhelinsoitoilla ja ilkeämielisillä tekstiviesteillä niin että hänen ahdistuksensa on pahentunut tosi paljon joten olen todella huolissani hänen elämästään ja terveydestään varsinkin kun hänellä on 7v tytär joka on alkanut jo pelkäämään em miehen ’tappavan äitinsä’ kuten yks ilta sanoi kun koko päivän oli puhelin soinut. Tytölle on kyllä selitetty että mies kännissä soittelee eikä tarvi pelätä koska hän ei ole koskaan ollut väkivaltainen (paitsi näin henkisesti joka ainakin meille miel.terv.ongelmaisille on todella vaikea asia).

Itse muutin takaisin samalle paikkakunnalle joulukuussa jolloin hän alkoi myös mulle soitella, onneksi aika harvoin, koska tiedän että hän on vahvasti kännissä kun soittaa.
mikäli vastaan ja juttelen hänen kanssaan tai vaikka en pystyisi/haluaisi vastaata niin hän alkaa terrorisoimaan puhelimen soidessa esim 8 tunnin aikana viiden minuutin välein.
Hän syyttää minua ex.ystävättärensä manipuloinnista ja vaikka mistä muustakin mutta mulla on ollut niin paljon vaikeita asioita elämässäni että suhtaudun häneen aikas kyynisesti joskin olen luvannut että mikäli hän hakee apua alkoholismiinsa niin mielelläni osallistun ystävänä häntä auttaakseni.. kuten tekisinkin varmaankin koska pidin hänestä todella paljon aikaisemmin kun hän ei ryypännyt näin paljon ja ajatuksensa olivat selkeitä.

Hän oli jopa kolme viikkoa ottamatta yhteyttä ystävättäreeni kun tämmikuulla soitin hälle pyysin ja rukoilin häntä jättämään ystävättäreni rauhaan ennenkuin tämä joutuisi osastohoitoon ahdistuksensa vuoksi yms.

Mutta nytpä on kaikki taas alkanut alusta; syytöksiä tulee meille kaikille kolmelle jatkuvasti, milloin hän uhkailee tuomarilla ja tätä ex-ystävätärtään jopa ’tutuilla poliiseilla jotka tulevat hänet hakemaan ja tuovat hänen luokseen selvittämään kaikki asiat’ yms.
Vuoronperään hän myös syyttää jotakuta meistä syyllisyydestä ’tästä kaikesta’..

Nyt olemme kaikki kolme jo niin ahdistuneita että aina tavatessamme tai soitellessamme puhumme aina vain tästä em. miehestä ja mitä hän meille kullekin on tekstaillut tai puhunut tällä kertaa; itselläni on jopa, entisen elämäni ongelmien vuoksi, tullut pelko että hän joku kerta seisoisi ikkunani edessä terassillani pelottelemassa☹️

Voisiko joku auttaa ja kertoa mitä voimme tehdä saadaksemme olla rauhassa??
Pitäisikö meidän kaikkien tehdä joku lähestymiskielto tai kotirauhanhäirintä ilmoitus hänestä?
Entä jos se vain pahentaa tilannetta?
jos vain ex-naisystävänsä tekee ilmotuksen joudummeko me muut koston kohteiksi?

Auttakaa ja kertokaa jos teilla kokemuksia vastaavista ongelmista!
Tuntuu kauhealta että esim minä joudun ottamaan tuplalääkkeet ahdistukseen kun hän häiriköi.
Ja oloni on aivan hirveä ystävättäreni puolesta!!

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 16.02.2011 klo 11:26

Doronja kirjoitti 14.2.2011 20:39

Mulla sekä kahdella hyvällä ystävälläni on henkisesti vaikea tilanne koska yksi ystävämme on alkanut vainota meitä ☹️
Olemme kaikki mielenterveyseläkeläisiä ja tavanneet neljä vuotta sitten eräässä terapiassa ja olleet sen jälkeen ystäviä.
Kaksi ystävistäni alkoi seurustella keskenään mutta koska miespuolisella on myös alkoholiongelma joka 'teki hänestä juoppohullun' (siis mun mielestä) tilanne johti eroon viime kesän aikana.
Sen jälkeen tämä mies on häiriköinyt ystävätärtäni jatkuvilla puhelinsoitoilla ja ilkeämielisillä tekstiviesteillä niin että hänen ahdistuksensa on pahentunut tosi paljon joten olen todella huolissani hänen elämästään ja terveydestään varsinkin kun hänellä on 7v tytär joka on alkanut jo pelkäämään em miehen 'tappavan äitinsä' kuten yks ilta sanoi kun koko päivän oli puhelin soinut. Tytölle on kyllä selitetty että mies kännissä soittelee eikä tarvi pelätä koska hän ei ole koskaan ollut väkivaltainen (paitsi näin henkisesti joka ainakin meille miel.terv.ongelmaisille on todella vaikea asia).

Itse muutin takaisin samalle paikkakunnalle joulukuussa jolloin hän alkoi myös mulle soitella, onneksi aika harvoin, koska tiedän että hän on vahvasti kännissä kun soittaa.
mikäli vastaan ja juttelen hänen kanssaan tai vaikka en pystyisi/haluaisi vastaata niin hän alkaa terrorisoimaan puhelimen soidessa esim 8 tunnin aikana viiden minuutin välein.
Hän syyttää minua ex.ystävättärensä manipuloinnista ja vaikka mistä muustakin mutta mulla on ollut niin paljon vaikeita asioita elämässäni että suhtaudun häneen aikas kyynisesti joskin olen luvannut että mikäli hän hakee apua alkoholismiinsa niin mielelläni osallistun ystävänä häntä auttaakseni.. kuten tekisinkin varmaankin koska pidin hänestä todella paljon aikaisemmin kun hän ei ryypännyt näin paljon ja ajatuksensa olivat selkeitä.

Hän oli jopa kolme viikkoa ottamatta yhteyttä ystävättäreeni kun tämmikuulla soitin hälle pyysin ja rukoilin häntä jättämään ystävättäreni rauhaan ennenkuin tämä joutuisi osastohoitoon ahdistuksensa vuoksi yms.

Mutta nytpä on kaikki taas alkanut alusta; syytöksiä tulee meille kaikille kolmelle jatkuvasti, milloin hän uhkailee tuomarilla ja tätä ex-ystävätärtään jopa 'tutuilla poliiseilla jotka tulevat hänet hakemaan ja tuovat hänen luokseen selvittämään kaikki asiat' yms.
Vuoronperään hän myös syyttää jotakuta meistä syyllisyydestä 'tästä kaikesta'..

Nyt olemme kaikki kolme jo niin ahdistuneita että aina tavatessamme tai soitellessamme puhumme aina vain tästä em. miehestä ja mitä hän meille kullekin on tekstaillut tai puhunut tällä kertaa; itselläni on jopa, entisen elämäni ongelmien vuoksi, tullut pelko että hän joku kerta seisoisi ikkunani edessä terassillani pelottelemassa☹️

Voisiko joku auttaa ja kertoa mitä voimme tehdä saadaksemme olla rauhassa??
Pitäisikö meidän kaikkien tehdä joku lähestymiskielto tai kotirauhanhäirintä ilmoitus hänestä?
Entä jos se vain pahentaa tilannetta?
jos vain ex-naisystävänsä tekee ilmotuksen joudummeko me muut koston kohteiksi?

Auttakaa ja kertokaa jos teilla kokemuksia vastaavista ongelmista!
Tuntuu kauhealta että esim minä joudun ottamaan tuplalääkkeet ahdistukseen kun hän häiriköi.
Ja oloni on aivan hirveä ystävättäreni puolesta!!

Lähestymiskieltoa kannattaa hakea ja minä myöskin vaihtaisin puhelinnumeroni salaisiksi vastaavassa tilanteessa, jos mies on väkivaltaista sorttia puhuisin kyllä ehdottamasti poliisille asiasta.
Mutta näillä ohjeilla alkuun, lähestymiskielto ja liittymät uusiksi.

Käyttäjä Ei voi ymmärtää.... kirjoittanut 16.02.2011 klo 12:06

Hei Doronja. Suosittelen ehdottomasti ,että otatte yhteyttä poliisiin,viestit ja puhelut ovat korirauhanrikkomista ja sitä kautta saatte lähestymiskiellon hänelle. Olette kaikki muutenkin toipilaita,ette tarvitse enää lisää ongelmia itsellenne. Se miehen uhkailu tutuilla poliiseilla,että he tulevat hakemaan ystäväsi on pelottelua ystävääsi kohtaan. Poliiseilla ei ole aikaa käydä hakemassa ihmisiä selvittelemään asioita,tämä alkoholisti vaan keksii kaikenmaailman tarinoita joilla pelotella teitä. Siis hakekaa lähestymiskielto ja ystäväsi 7-vuotias lapsi tarvitsee jo nyt terapiaa tuon miehen vuoksi,ettei hänelle jää loppueälämän tramoja noista asioista.
Voimia teille kaikille,nämä olivat vaan minun hyvää tarkoittavia neuvoja 🙂🌻

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 17.02.2011 klo 08:08

Jos asutte samalla paikkakunnalla, voisi olla helpointa että kävisitte yhdessä poliisiasemalla kysymässä, mitä kannattaa tehdä. Poliisiin voi olla yhteydessä vaikka mies ei olisikaan väkivaltainen. Tuo häirintä jo itsessään on asia johon poliisi voi puuttua. Ottakaa vaikka yksi päivä jolloin kirjaatte paperille kaikki häneltä tulleet puhelut (ei tarvii vastata, vaan laittaa ajan ylös kun mies soittaa) ja jos on tekstareita, pitäkää ne tallessa jotta voitte näyttää ne poliisille.
Poliisin yhteydenotto jo saattaa hyvinkin rauhoittaa tilanteen. Jos, ei sitten kannattaa miettiä lähestymiskieltoa. Voi toki myös olla että mies on niin sekaisin että hänet toimitetaan hoitoon.