Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä aloittanut aikaan 11.03.2011 klo 13:29 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt, kun katselen noita uutisia Japanin maanjäristyksistä, tulee aivan sellainen tunne, että eletään viimisiä hetkiä täällä ja tulee maailmanloppu.

Käyttäjä donnie aloittanut aikaan 20.03.2011 klo 21:53 kohteessa Aikuisen elämää

En ole ollut osastolla yli vuoteen nyt, mikä on aika pitkä aika minulle. Oireilen, kyllä, mutta selviän. Mutta asiat tuntuvat taas viittaamaan maailmanlopun tuloon, esimerkiksi Japanin tilanne, ja minua pelottaa. Viime kerralla sama pelko ajoi minut syvään psykoosiin, ja nyt pelkään siis pelätä. Tosiaan, oireillut olen koko ajan jonkin verran,…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 14.03.2011 klo 01:16 kohteessa Aikuisen elämää

Luulin, että pääsisin nyt nukkumaan. En sit kuitenkaan päässyt. Eli päätin itse auttaa itseäni jotta en sekoaisi, kirjoittamala tänne. Olisin siksi kiitollinen jos saisin vastauksia. Itse olen sitä mieltä, että ensinnäkin seksuaalisuus on jokaiselle on hyvin intiimi asia. Ennen olin sen suhteen hyvin pidättyväinen. Olin silti jo aikuinen. Oma vahvuuteni…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 12.03.2011 klo 07:39 kohteessa Aikuisen elämää

Tässä tässä lisää aiheesta: Ongelmana raiskausten ilmituomisessa on oman kokemukseni mukaan juuri psykiatria. En tarkoita tässä nyt psykoterapiaa, joka on ihan muuta kun oireiden etsimistä ja lääkitsemistä.Itse olen kotonani saanut kasvatuksen, että terveeseen naiseuteen kuuluu myös itsensä kunnioittaminen. tähän kasvatukseen on kuulunut mm. se. että kun lähdet ravintolaan, niin sääntö…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 17.03.2011 klo 20:20 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin kysäistä, että miten Suomessa saisi ns. vertaistukea kulttuurishokkeihin? Tämä ei ole mikään vitsi vaan ihan oikea kysymys. Ruotsissakin asti ollaan jo käyty toipumassa, vaikka se nyt ei ollut vertaistukea, vaan ihan normaalia elämää akateemisissa piireissä. Mutta palatessani taas takaisin Suomeen on tullut ongelmia, kun en ole täällä vieläkään ns.…

Käyttäjä Reptilianbrain aloittanut aikaan 14.06.2010 klo 23:44 kohteessa Aikuisen elämää

Ovat liian yleinen yhdistelmä. Yksi tunnettu runoilija kirjoitti, että mielisairaalassa tutustuu helpommin ihmisiin kuin yliopistossa, mikä pitää paikkansa. Miksi jokaisessa varsinkin humanistisen tiedekunnan aineessa on niin suuri omien porukoiden suosinta yms. inside-touhu niin suuressa kunniassa, että ulkopuolisten ”Tieteentekijöiden” osakseen saama kritiikki on mahdottoman suurta? Humanistisessa tiedekunnassa ns. ulkopuolisen on mahdotonta…

Käyttäjä havanna aloittanut aikaan 15.03.2011 klo 17:44 kohteessa Aikuisen elämää

Olen aina ollut huono puhumaan asioistani varsinkin jos mieltäni painaa jokin. Muutaman kerran olen elämässäni ollut hieman masentunut ja joulun jälkeen minulla oli taas huonompi jakso elämässä ja tajusin itsekin, että tilanne oli sellainen että tarvitsin siihen ulkopuolisten apua. Kävin lääkärissä rutiinitarkastuksissa ja tutun hoitajan kanssa jutellessa sain sivulauseessa mainittua,…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 09.12.2010 klo 14:58 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on ongelma muutamien ystävieni suhteen. Olen kärsinyt jo pitkään sosiaalisesta fobiasta ja olen aina ollut erakko, joka ei halua montaa ihmistä elämäänsä. Ystävystyin koulussa kahteen luokkatoveriin ja koko koulun ajan ja sen jälkeenkin olen viettänyt paljon aikaa heidän kanssaan. Toinen muutti tosin kauas, mutta hän ottaa yhteyttä aina pari…

Käyttäjä omppe aloittanut aikaan 12.03.2011 klo 15:43 kohteessa Aikuisen elämää

Tilanteeni on se, että toisessa kaupungissa asuva miesystäväni on hyvin allapäin, nähtävästi masentunut. Lyhyesti hänen tilanteensa on se, että hän on jäämässä työttömäksi (työpaikalla tapahtuneen epäoikeudenmukaisen valituksen seurauksena määräaikaista työsuhdetta ei aiota jatkaa), eikä hän ole löytänyt uutta työtä vaikka hakemuksia on kyllä lähettänyt. Viime viikolla hän vielä menetti rakkaan…

Käyttäjä viki aloittanut aikaan 22.02.2011 klo 18:51 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Minulla on viimeaikoina ollut ongelmia ihmissuhteissani, koska olen kokenut hyvin voimakasta jännittämistä tiettyjen ihmisten seurassa. Kaikille näille ihmisille on yhteistä se, että he ovat luonteeltaan vahvoja ja temperamenttisia persoonia. Ei heissä mitään vikaa ole, mutta on kai luonnollista, että ihminen jännittää jos hänen toimintaansa tarkkaillaan ja takaisin tullut palaute…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: