Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei Olen 25-vuotias nainen ja kärsinyt enemmän tai vähemmän pahasta ahdistuksesta/pelkotiloista noin kahdeksan vuoden ajan. Mitään diagnoosia minulla ei kuitenkaan ole. Kerran kävin juttelemassa koulupsykologille joka lähetti psykiatrille joka taas antoi pillerireseptin eikä muuta. Tiedän hyvinkin tarkalleen mistä kaikki alkoi. Kyseessä on minulle erittäin traumaattinen väkivaltainen kokemus perheessä (asuin tuolloin…
Eli avomiehelleni on tullut nyt viitisen kertaa poissaolo/sekavuuskohtauksia. Kohtaukset tulevat yleensä isomman riidan (menneisyyden haamuja) jälkeen. Kohtaukset saattavat kestää n.10min-1h. Kotauksen aikana mieheni ei pysty tuottamaan kunnolla puhetta eikä kirjoittamaan. Vähäinenkin puhe on sekavaa ja piirustukset/kirjoitukset myös. Katse on tyhjä ja ”lasittunut” välillä kattelee ympäriinsä ”vainoharhaisesti”. Kuola saattaa valua. Olen…
Olen aiemmin purkanut tänne tuntojani työpaikastani ja nyt muutaman viikon ajan kelannut osaa syytä ahdistukseeni työssä. Olen omanajattelun kautta oivaltanut,että suurin ahdistus tulee miespuolisista työkavereista ja tietty yleensä heikosta itsetunnosta ja siitä että otan helposti asiat itseeni ja loukkaannun. Palaset loksahtivat vain yksi päivä paikalleen. Tajusin käyttäytyväni itse oudosti paria…
Moi. Kerron tähän aluksi vähän itsestäni. Olen perheellinen nainen ja aina ollut herkkä,jopa yliherkkä.Välillä se on siunaus ja välillä kirous.Nyt on taas kirouksen vuoro. Olen aina ollut masentuvaa ja ahdistuvaa tyyppiä ja ekan lapsen jälkeen sain lääkityksen ja jotenkin olen räpiköinyt tänne asti.Kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kaikki työkkärit…
En jaksa
46Tämä talvi on koetellut jaksamistani äärirajoille. Joka aamu herätessäni ajattelen, että miten saan taas tämänkin päivän iltaan. Siitäkään ei ole apua, sillä usein näen yöllä painajaisia ja joskus tuntuu, ettei uskalla nukkuakkaan. Uneni ovat keveitä ja herään kymmeniä kertoja yössä lonkkakipuun lipapussitulehduksen takia. Olen sairastanut jo pitkään, mitä minulla on…
Moi! Sairastin 90-luvulla 3 kuukautta kivuliasta lonkan limapussintulehdusta. Tauti ei olisi vissiin parantunut ollenkaan, ellen olisi mennyt apteekkiin hakemaan apua. Farmaseutti selitti, että pitkittynyt tulehdus hidastaa pussin verenkiertoa ja tähän kipuun tarvitsen B-vitamiinia. Ota aamuisin, ettet valvo sitten öitäsi!🙂
moi eka viesti tänne ….. mutta sellanen asia askarruttaa että jos on ulosotto päällä niin miten pitkä projekti on hakea vapaata/vapaita kuukausia? 😳
Tämä kuolemanhalu alkaa olla sietämätön. En löydä mitään muuta syytä elää kuin nuorimmainen lapseni, joka on vielä niin kovin kiinni minussa. Isommat ja puoliso pärjäisivät kyllä, jos kuolisin, mutta kuopus menisi rikki. Hänelle olisi liian raskasta menettää äiti. Mutta… en kykene näkemään itselläni minkäänlaista tulevaisuutta. En selviä elämästä. Liian raskasta.…
Olen masentunut kahden alle kouluikäisen lapsen äiti ja olen paljon pohtinut viime aikoina, että mitä voin tehdä kun en pysty hoitamaan ja huolehtimaan lapsistani? Mieheni hoitaa tällä hetkellä lähes kaikki kotihommat ja lapset yksin. Minä en jaksa. Koko ajan ahdistaa ja itkettää. Tunnen hirveää syyllisyyttä kun olen näin huono vaimo…
masentaa
2Minä erosin pidemmästä suhteesta viime syksynä. ja muutin omaan asuntoon ja ero meni mielestäni hyvin. Mutta nyt seurustelin muutaman kuukauden naisen kanssa johon rakastuin. Hän ilmoitti minulle että on niin että hän ei halua enää jatkaa seurustelua . ja minusta tuntuu että en oikein saa enää henkeä ja mietin että…