Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4611
Käyttäjä aloittanut aikaan 22.06.2011 klo 20:44 kohteessa Aikuisen elämää

Onko missään yksinäisten/masentuneiden juhannusjuhlia, jossa ei tarvitsisi esittää iloista ja onnellista? Jossa saisi olla allapäin, mutta seurassa? Sellaista vain toivoisin.

Käyttäjä lilli2 aloittanut aikaan 21.06.2011 klo 12:46 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 23v.Muutanut suomeen noin. viisi vuotta ja sitten.Olen nimittäin tosi hankalassa tilantessa.Minulla ei ole ammattia,ja olen hakenut ammattikouluun.Mua otettiin vastaan ja koulu alkaa elokuussa.Mutta minulla ei ole peruskoulu lopetettu.He varmaan vaati multa sen totistuksen että oon käynyt peruskoulun.Mua nii hävettä,että en tiedä mitä mun pitää tehdä.Miesystäväkin on niin onnellinen kun…

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 13.09.2010 klo 11:37 kohteessa Aikuisen elämää

Eli olen 22-v. mieshenkilö, jolla on, kuten otsikko kertoo, ylihuolehtiva äiti, joka yrittää jatkuvasti kontrolloida kaikkea tekemisiäni, jne. Hän sairastaa paranoidista skitsofreniaa, joten kyseessä on myös paljon sairauden tuomia ”mausteita”. Olin itse 12, kun minut otettiin perhekotiin. Olin silloin asunut melkein sen 12 vuotta kahdestaan äitini kanssa. Hän ei ole…

Käyttäjä Nukkukatti aloittanut aikaan 05.06.2011 klo 19:12 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä on todella vaikeaa, en ole pystynyt puhumaan näistä asioista juuri kenellekkään. Minulla menee huonosti, ja on mennyt huonosti jo pitkään. Ja häpeän sitä todella paljon. Häpeän sitä että kotona on puoli vuotta vanha homeinen tiskivuori, ja koko paikka on aivan liassa. Häpeän etten osaa hoitaa omia asioitani. Häpeän sitä…

Käyttäjä timuk aloittanut aikaan 16.06.2011 klo 18:55 kohteessa Aikuisen elämää

olen käyttänyt kauan( vuosia) imovanea nukahtamiseeni… yöllä herätessäni olen pahalla tuulella suorastaan vihainen ja tuskainen samoin vaikka jos nukun noin suht hyvän ja pitkän yön,,, olen aamulla tosi äreä en saattaisi kuunnella millään mitään ääntä pitäisi olla aivan hiljastA….menee monta tuntia ennen kuin rauhotun….jos rauhotun? Sitten sain ihottumaani ataraxia tarvittaessa…

Käyttäjä lohari76 aloittanut aikaan 07.06.2011 klo 15:54 kohteessa Aikuisen elämää

Hiljattain jouduin toteamaan, etten ole päässyt yli ulkopuoliseksi sulkemisen kokemuksesta. Ei sellaista koskaan tarvitsisi hyväksyäkään, mutta tuntuu, että ylireagoin tilanteissa, joissa ryhmästä pois sulkemiseen tavallaan vain viitataan esim. kirjoitetussa keskustelussa. Todellisesta poissulkemisesta ei siis ole kysymys tällä hetkellä. On vain oma herkkyyteni reagoida agressiivisesti. Ensimmäistä kertaa jouduin ulkopuoliseksi tarhassa, jossa…

Käyttäjä Lianna aloittanut aikaan 31.05.2011 klo 17:48 kohteessa Aikuisen elämää

Ystävälläni on hieno iso talo, aviomies, ulkomaanmatkat ja vaki työ. Oma tilanteeni tällä hetkellä: yksinhuoltaja, pikku kaksio ja keikka työt. Ystävyytemme alkoi sillon kun olimme kumpikin sinkkuja ja opiskelijoita. Onko kahden niin erillaisen ihmisen mahd. olla ystäviä, pakostakin heikommassa asemassa oleva vertaa itseään toiseen? välillä tunne on ollukin se, että…

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 16.06.2011 klo 19:38 kohteessa Aikuisen elämää

Rentouduin tänään ja sen jälkeen puuhastelin kotona. Puuhastelin = järjestelin ja sotkin lähinnä. Mietin vähän elämääni ja sitten vähän kuin humaus, niin tuli itselle ihan epätodellinen olo. Niin kuin se en olisikaan minä, joka toimin ja teen jotain tässä juuri nyt, vaan joku toinen? Tuolla oli viestiketju tyhjästä olosta, joka…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 31.03.2011 klo 01:28 kohteessa Aikuisen elämää

Miten päästä eroon syyllisyydestä? Olen aina halunnut vain olla muiden varjossa enkä koskaan halua olla huomion keskipiste. Olen ollut masentunut, syömishäiriöinen ja itsetuhoinen yms. n. 13 vuotta. Ennen olin kaikille mieliksi, kiltti ihminen enkä osaa vieläkään pitää puoliani ja sanoa ei. Olen alkanut tuntea kovaa vihaa läheisiä ja muita ihmisiä…

Käyttäjä LilyMay aloittanut aikaan 26.05.2011 klo 13:39 kohteessa Aikuisen elämää

velkaa niin että oksettaa Olen onnistunut sotkemaan raha-asiani todella todella pahasti. Luulenpa että olen jotenkin tylsyyksissäni kuluttanut aikaa turhaan shoppailuun Siis, eihän kukaan täysjärkinen käyttäyhy näin Älkää pliis haukkuko, olen herännyt, tajuan tehneeni tyhmästi, toivon oppineeni virheistä. Mutta auttakaa. En todellakaan voi puhua miehelleni, en ikinä. Stressaan rahasta jatkuvasti. Se…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: