Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Ei voi ymmärtää.... aloittanut aikaan 21.10.2010 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin tietää mitä jatkuva mielialalääkkeiden vaihtaminen tekee ihmiselle? Mieheni on sairaalahoidossa vakavan masennuksen vuoksi ja hänellä vaihdetaan lääkkeitä 2-4 viikon välein??? On ihan sekaisin ja itsetuhoisuus on lisääntynyt… on yrittänyt itsemurhaa kaksi kertaa voden sisällä☹️ Maalaisjärjellä ajateltuna kuvittelisin,että tuo jatkuva vaihtaminen sotkee jo kehon/aivojen tasapainoa,vai olenko ihan pihalla??? Miehellä on…

Käyttäjä Proxy aloittanut aikaan 03.07.2011 klo 03:24 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoitan taasen tänne, vaikken nyt välttämättä näe sille edes suurempaa tarvetta. Olen töissä paikassa, jossa viihdyn ja potilaat pitävät minusta. Saan lähes poikkeuksetta vain hyvää palautetta työstäni. Tulen toimeen työkavereideni kanssa ja he tulevat ymmärtääkseni toimeen minun kanssani. Esimiehenikin pitää minusta ja tavastani työskennellä ja miksipä ei pitäisi. Olen ammattitaitoinen,…

Käyttäjä Kristiina25 aloittanut aikaan 04.07.2011 klo 23:58 kohteessa Aikuisen elämää

Opiskelen yliopistossa opettajaksi ja uuvuin pahasti keväällä. Takana oli työn- ja opiskeluntäyteinen syksy ja tiivis opetusharjoittelujakso. Tekemistä piisasi iltamyöhään, aika ei riittänyt läheisille, koko ajan piti arvioida opiskelun puolesta itseä ja lopulta vain väsähdin. Sain itkukohtauksia ja syke huiteli ties missä, syksyllä sain jopa rytmihäiriön jota säikähdin ihan tosissaan. Lopullisesti…

Käyttäjä Leno aloittanut aikaan 12.06.2011 klo 14:52 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin rekisteröityä tänne, kun täällä voi purkaa vähän ajatuksia.. Olen kahdenkympin paremmalla puolella oleva mies, töissä käyvä. Mutta elämä on niiiin pitkäveteistä ja tyhjää, kun tulen töistä kämpille. Mielenterveys on aika koetuksella ollu pitkän aikaa, en tiedä olenko masentunutkin.. Tuntuu, että elämästä puuttuu jotain. Käytännössä joka ikinen päivä menee tietokoneella…

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 06.07.2011 klo 18:26 kohteessa Aikuisen elämää

Oletteko huomanneet stressin ja ahdistuksen lisäävän alttiutta tulehdustauteihin? Minulle tuli raastava ero maaliskuussa ja parin viikon päästä tuli flunssa. Toukokuussa sairastuin rajuun vatsatautiin ja juhannuksena uudelleen flunssaan. Eli kuukauden parin välein sairaana! Aivan kauheaa. Lisäksi kaikkinainen särky ja paha olo lisää tietysti myös muita masennus- ja ahdistusoireita. Kierre pitäisi saada…

Käyttäjä Oryx aloittanut aikaan 27.06.2011 klo 14:46 kohteessa Aikuisen elämää

Mietin pitkään, mitä oikein kirjoittaisin. On niin paljon sanottavaa, mutta kuitenkaan mikään mitä sanon ei tunnu oikealta, merkitykselliseltä. Tuntuu että pitäisi pyytää anteeksi tänne kirjoittamista, häpeän sitä, syyllistän itseäni siitä, huomenna vihaan itseäni tämän tekstin vuoksi ja jokainen päivä sen jälkeen, elämän loppuun asti. Yksi suurimmista ongelmistani onkin käsittämätön syyllisyys…

Käyttäjä Eskimo aloittanut aikaan 01.01.2011 klo 17:40 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen parisuhteessa elävä 27-vuotias nainen. Sairastan pakko-oireista häiriötä ja se vaikeuttaa elämääni todella pahasti. Kärsin peseytymispakosta eli pelkään koko ajan koskevani likaan ja pesen itseäni ja varsinkin käsiäni jatkuvasti. Sairaus vaikuttaa mielialaan, nukun huonosti (jos ollenkaan) ja olen todella ahdistunut ja surullinen koko ajan. Pingotan niin paljon että olen…

Käyttäjä helemi aloittanut aikaan 05.02.2010 klo 09:36 kohteessa Aikuisen elämää

..ja kerrotaan, mikä meillä on hyvin, mikä ilahduttaa, mikä naurattaa!

Käyttäjä Leijonamieli aloittanut aikaan 27.06.2011 klo 20:36 kohteessa Aikuisen elämää

En erityisemmin pidä kesästä. Tunnen olevani erilainen tässä asiassa. On toki mukavaa kun ulkona on nättiä ja vihreää ja voi istua puistoissa. Mutta kesän lämpötiloja en kestä. Olen ollut samanlainen lapsesta asti. En viihdy auringossa ollenkaan ja jo 20 asteen lämpö saa minut ahdistumaan. Olo on nuutunut ja tukala, väsyttää.…

Käyttäjä aloittanut aikaan 04.07.2011 klo 15:21 kohteessa Aikuisen elämää

Minun henkilökohtainen mielenterveyden ammatti-ihminen, ei terapeutti, on huolissaan kun en samaistu johonkin ihmisryhmään. Hänen mielestä sopiva ryhmä olisi vaikka Asperger-nuoret. No en tunne kuuluvani heihin, ei siis sovi. Omassa ketjussani kirjotin, että voisin samaistua poroihin tai mäntyihin. Tänään kyllä hississä (jota hyvin harvoin käytän) tapasin ihmisen josta heti pidin. Hän…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: