Korvien soiminen

Korvien soiminen

Käyttäjä Entinen aurinko aloittanut aikaan 24.05.2011 klo 20:49 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Entinen aurinko kirjoittanut 24.05.2011 klo 20:49

Olen kärsinyt korvien jatkuvasta soimisesta kohta muutaman viikon. Ne soivat lujalla ja ääninä ovat sekä vinkuna että kohina, välillä jopa sähinän tapainen ääni. Luulin että oire johtuu bruksaamisesta mutta luin asiasta ja löysin tiedon, että masennus voi aiheuttaa kyseistä oiretta.
Nyt olen TODELLA epätoivoinen, sillä bruksaamistani hoidetaan parhaillaan mutta masennuksen pikaiseen katoamiseen en pysty uskomaan vaikka pitäisi. Tätä korvien soimista ei kestä! Osaako kukaan auttaa?

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 26.05.2011 klo 18:43

Ehdottaisin käyntiä korvalääkärillä.
Mulla nimittäin on ihan samanlaista soimista omissa korvissani. Se johtuu mulla Otoskleroosi nimisestä taudista, joka myös aiheuttaa huonokuuloisuutta. Tautia voidaan hoitaa leikkauksella ja mulla onkin operoitu oikea korva ja vasemman korvan tilanteesta olen leikkausjonossa. Kuulon täytyy olla tosi alhainen ennenku alkavat leikata.
Menin korvalääkärille samoista syistä ja korvatulehduksen takia. Sitten menin kuulotutkimukseen ja tauti daignosoitiin. Tällä hetkellä mulla on kuulolaite.

Korvissa voi olla myös monenlaista muuta tautia,voi kärsiä tinnituksestakin.
Mutta jos haluut tarkemman selvyyden asiaan, kannattaa mennä korvalääkärille, se ohjaa sitten jatkotutkimuksiin jos on tarvis.

Ärsyttäväähän se joka tapauksessa on, ylimäärästä meteliä korvissa😝
Eikä sitä aina edes jaksa kestää, mulla ainakin menee välillä hermo.
Kannattaa myös miettiä, onko omassa elämässä stressiä, se nimittäin pahentaa meteliä samoin kuin jumittuneet niska ja hartiat.
Lääkäri antoi ohjeeksi, että jos illalla on vaikee nukahtaa korvien soimisen takia, voi laittaa hiljaselle soittimeen soimaan esim. luonnonääniä, rauhottavaa musiikkia.
Mulla se toimii ja samalla tulee uni😴
Kirjastosta varmaan löytyy rentoutusmusiikkia tms.
Joskus voi nukahduslääkkeestä olla apu. Niitä korvassa olevia ääniä ei kuitenkaan pidä jäädä kuuntelee, sitte ne soi kauheemmin. Jotkut lääkkeetkin aiheuttaa korvien soimista haittavaikutuksena.

Jaksamisia sulle ja toivottavasti löydät avun🌻🙂🌻

Käyttäjä Entinen aurinko kirjoittanut 04.06.2011 klo 22:27

Kiitos kaunis! Kaikkea kannatta kokeilla. Itse uskon niskahartiajäykkyyden ja stressin vaikuttavan.

Käyttäjä Maybelle kirjoittanut 27.07.2011 klo 03:31

Mutta minäkin suosittelen korvalääkärissä käyntiä , jos ei muuten niin varmuuden vuoksi.🌻🙂🌻