Aikuisen elämää

21 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä menodora aloittanut aikaan 27.07.2011 klo 10:05 kohteessa Aikuisen elämää

Eilen olo oli sellainen, etten jaksa enää.. Mutta järki sanoi, etten saa tehdä itselleni mitään… Niinpä soitin Auroran sairaalaan (siellä on psykiatrinen päivystys Helsingissä) ja hoitaja oli sympaattinen ja kertoi mitä tapahtuu, jos tulen sinne, jne. Kolmelta lähdin mieheni kyyditsemänä sinne ja jännitin kovasti. Paikka löytyi helposti ja minut kirjattiin…

Käyttäjä Darkness aloittanut aikaan 23.07.2011 klo 20:13 kohteessa Aikuisen elämää

Oon niin masentunut ja ahdistunut enkä tiedä mitä teen.Asun kuntoutusyksikkö Katajassa ja tää on niin kamala paikka ja haluan pois.Melkein joka päivä mulle valitetaan jostain asiasta vaikka yritän käyttäytyä kunnolla ja olla ystävällinen.Ne käskee koko ajan siivoomaan,kattamaan pöytää,lenkille ja kaikkea enkä saa koskaan olla huonolla tuulella kun sitte ne valittaa…

Käyttäjä erakoksiko aloittanut aikaan 28.07.2011 klo 11:21 kohteessa Aikuisen elämää

Kun täällä on jotenkin niin hiljaista, mitä te lomalla olette tehneet? tai teette?

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 19.06.2011 klo 07:25 kohteessa Aikuisen elämää

Voiko syömishäiriöstä parantua? Onko se sairaus? Minusta syömishäiriön kanssa pitää oppia tulemaan toimeen. Erään lastenlääkärin sanoin: ” He ovat lahjakkaita, eteenpäin pyrkiiviä nuoria, jotka kyllä parantuvat, jos heihin uskotaan. ”Milloin syömishäiriö muuttuu ajoittaiseksi BED:ksi? Silloin, jos näitä ihmisiä pidetään kyvyttöminä, heiltä vaaditaan yhteiskunnassa ja koulutuksessa asioita, josta he ovat kiinnostuneita,…

Käyttäjä Nora74 aloittanut aikaan 16.07.2011 klo 23:18 kohteessa Aikuisen elämää

Oon aikamoisessa tilanteessa. En kykene nykyiseen työhöni. Oon ollut sairaslomakierteessä jo pidempään. Sitten palaan töihin, ja AVOT! Taas saikulle. Kelan päiviä palaa; kun 300 päivää on täynnä samasta syystä, ei enää tipu sairaspäivärahaa. Tilanteessani on palloteltu. Luulin, että minut jo todettaisiin kyvyttömäksi nykyiseen työhöni (annettiin todella ymmärtää näin), mutta ei.…

Käyttäjä ekaenkeli aloittanut aikaan 25.07.2011 klo 09:40 kohteessa Aikuisen elämää

Ei pelkästään itsellä vaan myös vanhemmilla. Jouduin s-lomalle kesän alussa masennuksen takia suoraan opintotuelta. Rahat ei kertakaikkiaan riitä. Maksoin vuokran ja siihenkin tarvitsin avustusta vanhemmiltani. Menoja ei juuri ole paitsi lemmikit, joista luopuminen olisi sama kuin itsemurha. Nyt tilillä on 10e ja seuraavat s-päivärahat tulevat ensi kuun puolivälissä. Yleisen asumislisän…

Käyttäjä Miiamoo aloittanut aikaan 05.05.2011 klo 12:14 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kukaan käynyt Kognitiivisessa psykoterapiassa? Saako sieltä apua ja positiivista ajattelua entisen negatiivisen tilalle? Kiinnostaisi kovasti mennä vaikka omakustanteisena tuollaiseen, mutta ensin haluaisin kokemuksia…

Käyttäjä lohari76 aloittanut aikaan 25.07.2011 klo 12:53 kohteessa Aikuisen elämää

Lehdessä oli juttua uudesta tutkimuksesta, jonka mukaan kortisoli olisi lapsen ujouden tai ulospäinsuuntautuneisuuden takana. Ujot ovat taipuvaisempia ahdistukseen ja masennukseen, kun ulospäinsuuntautuneet taas taipuvaisempia keskittymishäiriöihin. Saman jutun mukaan vanhempien jatkuva riitely aiheuttaa lapselle stressiä. Ei mikään yllätys… Kun syntyjään ujo lapsi on altistunut vajaan 18 vuoden ajan vanhempien jatkuvasta riitelystä…

Käyttäjä olen miehelleni kuin äiti aloittanut aikaan 26.07.2011 klo 18:56 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa noin 4 vuotta ja meidän avioliitossa on ollut paljon ongelmia. Tämä avioliitto on molemmille toinen. Meidän suurin ongelma on ollut mieheni alkoholinkäyttö, joka ilta vähintään 4 annosta. Useimmiten 6-10 vaikka on arki-ilta. Viikonloppuisin 10-20. Sitten hän myös pelaa kolikkopelejä, mutta kuitenkin niin paljon että hänelle…

Käyttäjä Entinen aurinko aloittanut aikaan 24.05.2011 klo 20:49 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt korvien jatkuvasta soimisesta kohta muutaman viikon. Ne soivat lujalla ja ääninä ovat sekä vinkuna että kohina, välillä jopa sähinän tapainen ääni. Luulin että oire johtuu bruksaamisesta mutta luin asiasta ja löysin tiedon, että masennus voi aiheuttaa kyseistä oiretta. Nyt olen TODELLA epätoivoinen, sillä bruksaamistani hoidetaan parhaillaan mutta masennuksen…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: