Aikuisen elämää

15 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä rrr aloittanut aikaan 07.09.2011 klo 19:55 kohteessa Aikuisen elämää

hei. mitä voi tehdä jos lapsuuden perheen äiti ja sisar on jatkuvasti ihan hiton vihaisia koko ajan? Se tapahtuu silloin kun ollaan puheissa ja minä siellä kylässä. Käyvät kuumana ja haukkuvat kaiken mikä liikkuu?Ei yhtään positiivistä tai tyyntä sanaa tai ainakin tosi harvassa.Ihankuin menisi kahden hirviön luolaan. Se on aika…

Käyttäjä _Mira_ aloittanut aikaan 24.07.2011 klo 22:09 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille. Minulla on kauhea taakka kannettavana. En pysty puhumaan tästä kenellekään. Kirjoitan nyt siitä tänne. Sairastan parantumatonta, etenevää sairautta. Tämä selvisi pari vuotta sitten. Olen sinänsä päässyt sinuiksi diagnoosin – jonka nimeä en kerro tässä – kanssa. Sairaudesta olen pystynyt puhumaan lähipiirin kanssa ja laajemminkin. Se on helpottanut sopeutumista.…

Käyttäjä Koppelo  aloittanut aikaan 13.09.2011 klo 08:28 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Psykiatrinen sairaanhoitajani laittoi lähetteen psykoterapiaan. Pengottavaa riittää.. Olen kuullut puhuttavan että sinne pääsy vaikeaa jaati Kela korvauksen saaminen. Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä terapiasta? Meneekö rahat turhaan. Tokihan se riippuu terapeutistakin…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 17.09.2011 klo 06:37 kohteessa Aikuisen elämää

Olen hyviin taloudellisiin olosuhteisiin pääkaupunkiseudulle parhaalle alueelle syntynyt seitkytlukulainen. Katsoessani vauvavalokuvaani nään tulevaisuuden toivon. Katsoessani käymäni eliitti-ala-asteen, eliittiyläasteen ja eliittilukion kuvia valokuvistakin näkee että menee taloudelliseti todella hyvin. Silmistäni kuitenkin näkee, että voin todella huonosti. En suinkaan perheeni vaurauden takia, vaan koulukiusaamisen. Yhdeksänkymmentäluvulla kirjoitan huippuarvosanat huippulukiosta, ja saan huippuvieraita huippukotiimme.…

Käyttäjä ElämänValo aloittanut aikaan 15.09.2011 klo 22:15 kohteessa Aikuisen elämää

Elämäni on ollut melkoista seikkailua 2000-2009… niin hyvässä kuin pahassa. Sitten tapahtui eräs asia, joka rauhoitti minut ja teki minusta aivan päinvastaisen ihmisen. Siitä olen ollut kiitollinen ”korkeammalle taholle”, että yleisesti asiat ovat hyvin. Flunssan takia tuli hieman ”itselääkitystä” harrastettua pitkästä aikaa alkoholin muodossa. Huomaan kuitenkin että alitajuntani ääni saa…

Käyttäjä Edams aloittanut aikaan 15.09.2011 klo 14:28 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 21-vuotias nuori naisen alku. Ja olen pahasti pikavippi kierteessä ja haluan siitä eroon ja pian. Minulla on vain 1500e velkaa ja olen pahasti kusessa ja parisuhteeni kärsiitä myös. ☹️ En tiedä miksi en pääse siitä eroon vaikka kuinka yrittäisin, en halua, että parisuhteeni kärsii, koska tarvitsen miestäni, sillä rakastan…

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 11.09.2011 klo 11:00 kohteessa Aikuisen elämää

Onko ketään muuta täällä tukinetissä jolla olisi jääneet aikanaan opinnot kesken ja joka sitten on alkanut katumaan? Itse opiskelin aikanani lähestulkoon valmiiksi sairaanhoitajaksi mutta jännittämisen takia päättötyön teko jäi. Tämän sulattaminen on nyt kova paikka. Olen ollut kyllä töissä keskeyttämisestä alkaen eli yli kahdeksan vuotta. Olen työskennellyt henkilökohtaisena avustajana, ja…

Käyttäjä PieniMyy aloittanut aikaan 12.09.2011 klo 17:14 kohteessa Aikuisen elämää

Olen nuori aikuinen nainen, 20v. Olen joutunut muuttamaan takaisin vanhemmilleni kesäkuussa, raha-asioiden takia. Kotioloni ovat masentavat, vaikkei niiden välttämättä pitäisi olla. Vanhempani ovat pitkäaikais työttömiä, olleet koko ikäni ajan. Taloutemme on siis ollut vaakalaudalla koko elämäni ajan. Niinkuin minunkin talouteni, kun asuin omillani. Pelkään, että vanhempani ovat syrjäytyneitä. Pelkään, että…

Käyttäjä Oryx aloittanut aikaan 10.09.2011 klo 17:25 kohteessa Aikuisen elämää

Menen suoraan asiaan. Olen ollut osastohoidoissa about 25 kertaa, mutta hoitojaksot ovat aina kaatuneet siihen ettei minulla ole psykoottistasoista diagnoosia, ”ainoastaan” vaikea rajatilahäiriö, dissosiaatiohäiriö, vakava masennustila, kroonistunut ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Nyt olen kaiken muun avun feilattua 14 vuoden aikana hakeutumassa pitkäaikaiskuntoutusosastolle. Koko hoitoryhmäni mielestä se on loistava idea,…

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 04.09.2011 klo 04:05 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on hirveä paniikki. Nyt lauantaina hymyillen menin pomon juttusille. Kyllä hymy hyytyi ja vei mun yöunet. Kolme seuraava yötä on työtä. Perjantaina on aamuvuorossa kolmikantaneuvottelu mun sairaspoissaoloista. Mä en ole ollut huvikseen pois. Lääkäri on katsonut sen tarpeelliseksi. Kolmikannassa on läsnä lääkäri, pomo, isompi pomo, henkilöstöosaston edustaja, mä sekä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: