Aikuisen elämää

13 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Hiirulainen aloittanut aikaan 19.10.2010 klo 09:09 kohteessa Aikuisen elämää

Kuinka turhauttavaa Mietin tässä mitä kirjoittaisin, laulunko vai runonko pienen? Valtavaa ahdistustani kun purkamaan alan, niin mihin tungen tämän tuskan salan? Äidin huuto, ahdistus ja tuska painaa, pian olen tämän kuorman alla vainaa. Tuntuu kuin elämä olisi upottava suo, uutta tuskaa se yhä uudelleen luo. Välillä luulee ylös nousevansa, mutta…

Käyttäjä erakoksiko aloittanut aikaan 17.11.2008 klo 21:10 kohteessa Aikuisen elämää

Olen elänyt perinteisen parisuhteen miehen kanssa, lapset nyt jo aikuisia. Erosin nelikymppisenä monen syyn pakottamana. Syvin syy oli itseen liittyneessä mysteerissä, kiinnostuksessa ja kaipauksessa naisen syliin. Lapsuudessa koettu insesti vaati tulla käsitellyksi. Sen käsittelyn myötä olen tiedostanut, miksi en kykene luottamaan mieheen enkä antautumaan niin kuin hyvässä suhteessa antaudutaan kun…

Käyttäjä Edams aloittanut aikaan 07.10.2011 klo 00:00 kohteessa Aikuisen elämää

Olen istumatyössä ja istun kaikki arkipv 8h joka päivä. Ongelmana on se, että uuvun työssä ja siellä pitää kaikki tehdä tiptop kuntoon eli ei saa olla uupunut, EI SAA tehdä YHTÄ virhettäkää tai muuten huudetaa/valitetaan jo. Näin pääsi käymää, että minulle valitettii kun tein yhden virheen ja olen ollut jo…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 05.10.2011 klo 18:43 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin aloittaa keskustelun siitä, miten alkukantainen asenne vieläkin Suomessa on ihmisiä kohtaan, jotka hakevat apua. Avun saaminen on sitten eri asia, mutta tarpeen syntyminen avun hakemiselle on minusta merkki siitä, että halua selviytyä psyykettä vaurioittavista tekijöistä yhteiskunnassa. Ei avun hakemisen syy tarvitse ola muuta kuin esim. se, että nuoren itsetunto…

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 03.10.2011 klo 19:07 kohteessa Aikuisen elämää

Kaamos lähenee ja pimeys syvenee ilta illalta. Nyt markkinoidaan kaamosmasennukseen korvavaloa. Uutta keksintöä pidetään korvassa vain kymmenisen minuuttia päivässä ja sen väitetään torjuvan pimeydestä johtuvaa väsymystä ja matalaa mielialaa. Onko kellään kokemuksia tästä uudesta viisastenkivestä? Laite maksaa noin parisataa, joten ostopäätös vaatii hieman harkintaa.

Käyttäjä saheisa aloittanut aikaan 16.08.2011 klo 21:52 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 20-vuotias nainen. Kärsin jännittämisestä ja panikoin päivittäin. Eniten työpaikalla, kaupassa käydessä ja julkisilla paikoilla liikkuessani. Olen epävarma ja minulla on huono itsetunto. Näin lyhyesti. Olen käynyt psyk.sairaanhoitajan luona muutaman kerran juttelemassa. Hän ehdotti minulle mielikuva ja rentoutus harjoituksia. Onko näistä harjoituksista kenelläkään kokemusta? Voiko näistä saada apua ”pahaan oloon”?

Käyttäjä Sirena aloittanut aikaan 21.09.2011 klo 21:55 kohteessa Aikuisen elämää

Minua on alkanut viime aikoina pelottaa itseänikin, sillä olen huomannut että yksinkertaisesti vihaan ihmislajia. Minulla on ystäviä ja perhe joista kaikista välitän tosi, tosi paljon enkä koskaan haluaisi heille tapahtuvan mitään pahaa. Myöskään en vihaa ketään yksittäistä ihmistä vain sen takia, että hän on ihminen. Mutta lajina ihminen on mielestäni…

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 27.09.2011 klo 00:41 kohteessa Aikuisen elämää

Miten tätä elämää jaksaa? Ei tästä tullutkaan mitään. Toivon kipinät sammuvat kuin tähtisadetikun tähdet. Paniikki iskee iltahämärissä, ilta illan jälkeen. Kaikki on myöhäistä. Kosminen yksinäisyys. Ei yksin jaksa, ei. Hellyys ja rakkaus kaikonneet tämän ihmisen elämästä, ilo ja mielihyvä kauan sitten menneen talven lumia. Tämän kuolevaisen elämä meni hukkaan. Kokeilen,…

Käyttäjä Takkuli aloittanut aikaan 04.10.2011 klo 16:01 kohteessa Aikuisen elämää

Olen avioliitossa saman miehen kanssa jo yli 30 vuotta. Ollaan oltu myös samassa työpaikassa yli 20 vuotta (oma yritys). Muutenkin ollaan aika tiiviisti yhdessä vapaa-aikoina (miinus minun lähinnä liikuntaharrastukset 2-3 kertaa viikossa, mikä on miehen mielestä liikaa). Mies on jäänyt eläkkeelle jo 2 vuotta sitten, mutta jatkanut töitä pakosta samaan…

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 03.08.2011 klo 18:32 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kukaan lukenut Ben Furmanin kirjaa: Palauta elämänilosi Oliko siitä mitään iloa? Mietin vain, meneekö ihan epätoivoiseksi moisen kirjan hankinta, varsinkin kun ei ole varma onko sitä elämäniloa ollut koskaan. Miten voi palauttaa sellaista, jota ei ole koskaan ollutkaan? Oletko lukenut mitään muuta aiheeseen liittyvää kirjaa, josta on ollut apua?

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: