haluan apua tulevan eroni käytäntöihin

haluan apua tulevan eroni käytäntöihin

Käyttäjä pekka4 aloittanut aikaan 07.11.2011 klo 13:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pekka4 kirjoittanut 07.11.2011 klo 13:24

vaimoni alkoholistisen juomatavan takia haluan eron koska en itse voi raittiuttani/mielenterveyttäni säilyttää.Olen itse alkoholisti raittiina nyt taas ollut yli 2kk. ja siihen saan apua aa-ryhmästä. Mutta mistä saan apua kun minä lähden tästä talosta,esim; omistan talosta 75% mutta ei vaimo niitä mulle heti maksa,mulla ei muuta omaisuutta.olen työttömyys päivärahalla,ei ole muutakuin juovia kavereita heidän luokseen en voi mennä asumaan,olen 15vuotta yrittänyt raitistua itse ja nyt tuntuu onnistuvan olen henkisesti loppu tuota viinan käyttöä vaimollani ja joka kerta olen ratkennut uudestaan juomaan tähän samaan ansaan, pahin oli kun se otti tabuja yritti muka itsaria kun uhkasin lähtee…mutta munhan on tästä lähettävä jollakin uudella konstilla miten sen hänelle ilmoitan ettei tulisi taas sitä itsari kohtausta.. ?? mutta pääasiallinen murhe mulla on miten/mitä ( tällanen vanha mies 57v). saan taloudellista apua.auttaako kunta ,sosiaali?? onko kellään kokemusta??? jotenkin tuntuu että repeän tässä tilanteessa,mietin että vaimoni joutais jo saamaan sairaskohtauksen ja kuolemaan pois
karmeita ajatuksia tullee mieleen yö-unet on hirveitä lakanat solmussa heräilen aamulla ja pitkin yötä..kauhee tilanne..pystyykö juku neuvvomaan????se vielä on mainittava ettei vaimoni ole kiinnostunut pätkääkään raitistumisesta tuskin edes tietää olevansa alkoholisti kuluttaa kolme -viisi koria viikossa olutta pääasiassa iltaisin koska käy arkipäivinä töissä,viikon loput ympäripäissään yleen aamusta lähtien, on tehnyt tätä minun näkemänä 20 vuotta, hän ei ole koskaan suostunut avioliitto neuvojan
luokse j.n.e. että sellasta auttakaa please!!!!!!

Käyttäjä Ansku1966 kirjoittanut 07.11.2011 klo 19:27

Hei Pekka! Sinulla on kyllä vaikea tilanne, toivottavasti jaksat yrittää jatkaa raittiutta, vaikka varmasti onkin todella vaikeaa tuossa tilanteessa. En oikein tiedä noista käytännön jutuista, mutta täytyisiköhän sinun myydä se talo ja ostaa sitten itsellesi pieni osake? Aluksi voisit ottaa sossuun ja päihdetyöntekijään yhteyttä ja purkaa huolesi heille, varmasti löytyy apua. Älä alistu vaimosi itsari-uhkailuille, jos hän sen tekee se on hänen oma valintansa etkä sä ole siitä vastuussa. Mun yksi exä uhkaili itsarilla kun en huolinut häntä takaisin, hän oli pettänyt mua varatun naisen kanssa. Se on yleensä huomion hakua, joskus harvoin epätoivoa. Ja joka sen oikeasti haluaa tehdä niin sehän tekee sen. Toivon, että saat apua vaikeaan tilanteeseesi pian! Paljon voimia sinulle 🙂🌻