Aikuisen elämää

11 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Lauramaija aloittanut aikaan 31.10.2011 klo 09:01 kohteessa Aikuisen elämää

Olen käynyt Kelan tukemassa kognitiivisessa psykoterapiassa 9 kuukauden ajan kerran viikossa. Työterveyspsykologin mielestä kognitiivinen psykoterapia on se, mikä minua auttaisi. Hän suositteli tätä terapeuttia. Psykoterapia on ollut pinnallista: jos minä en sano mitään, ei terapeuttikaan sano mitään. Sitten minä alan puhua jostain asiasta, ja hän kuuntelee ja jutustelee väliin jotain.…

Käyttäjä Amend aloittanut aikaan 19.10.2011 klo 12:03 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille, onkohan paikalla muita, kenellä on masennus kroonistunut? Itse olen 35-vuotias nainen, sairastanut keskivaikeasta vaikeaan masennusta ihan lapsesta asti. Välillä on ollut parempia aikoja, välillä todellisia pohjamutia. Lääkkeitä syöty monta vuotta mutta silti vaan masennus on se joka elämää hallitsee, en minä itse. Tai hyvät asiat, koska niitäkin elämässä…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 24.10.2011 klo 20:51 kohteessa Aikuisen elämää

Olen käyttänyt opamoxia n. kaksi vuotta. Lääke ei enää vaikuta ollenkaan vaikka olen kokeillut nostaa lääkitystä. Kärsin kovasta masennuksesta ja ahdistuksesta ja saan pahoja paniikkikohtauksia usein. Olisiko järkevää vaihtaa Diapamiin? Opamoxin vaikutus alkaa vasta yli tunnin kuluttua ja kun on kova paniikki, odotellessani Opamoxin vaikutusta olen jo ehtinyt viillellä. Mietin,…

Käyttäjä Hauras aloittanut aikaan 31.10.2011 klo 06:50 kohteessa Aikuisen elämää

Oon nyt noin viikon verran joka yö herännyt siinä 3-4 välillä ja sen jälkeen on kamalan vaikea saada unta. Tänäänkin herännyt jo puoli neljä, eikä sen jälkeen uni vaan tullut enää. Kouluun pitäis kuitenkin jaksaa lähteä ja koulua neljään asti, joten saa nähdä miten jaksaa. Mutta siis, mistähän tämmöinen heräily…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 31.10.2011 klo 15:17 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin kääntyä tämän kanavan puoleen, koska olisi kannustavaa vaihtaa mielipiteitä. Aikuisopiskelijoihin ei kaikissa opinahjoissa oikein osata suhtautua oikein. Itsestään selvää on, että kaikki tieto, jota ei päivittäin käytä vanhenee, ja passivoituu aivoissa. Taitoja vahvistetaan ja palautetaan mielen kertaamalla. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Oppimisen ihanuuden ja kiehtovuuden voi kuitenkin sammuttaa…

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 23.10.2011 klo 13:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut masennusta vuosia. Itsetuhoisuuteni vain lisääntyy… Olen viillellyt ja rapinut ihoa verille. Hakannut itseäni. Tänään otin yhden askelen eteenpäin: kaadoin kiehuvaa vettä kädelleni. Olen avohoidossa. Ja siis, olen aikuinen. Soitin psykiatriselle osastolle. Olo on paha. Haluaisin kuolla, mutta minulla on lapsi. Ahdistaa! Mitä tekisin? Kokeeko kukaan samaa vai olenko…

Käyttäjä kulkuritar1980 aloittanut aikaan 18.10.2011 klo 17:18 kohteessa Aikuisen elämää

Mistähän aloittaisin. Ehkä on hyvä kertoa hieman taustoja jotta nykyhetken fiilikset olisivat edes jonkinlaisessa perspektiivissä. Ala-asteen kolmannelta luokalta saakka olin kiusattu. Koulupäivät olivat yhtä helvettiä ja itku tuli kouluun mennessä, koulussa sekä kotona. Asiaan yritettiin puuttua järjestämällä vanhempien palavereja, mutta opettaja tai kiusaajien vanhemmat eivät tehneet asialle juuri muuta. Kiusaaminen…

Käyttäjä väsynyt5 aloittanut aikaan 16.08.2011 klo 13:27 kohteessa Aikuisen elämää

Miten selvisit? Pitkällä sairaslomalla ja lääkeillä? Veikö työuupumus masennukseen ja työkyvyttömyyseläkkeelle asti?

Käyttäjä TuonenJoutsen aloittanut aikaan 05.09.2011 klo 12:11 kohteessa Aikuisen elämää

Mistähän osaisin aloittaa? Tuntuu, että on niin paljon asioita, jotka vaikuttavat mielialaani nykyään. Toisaalta nämä ovat pieniä murheita, mutta yhdessä ne muodostavat sisälleni suuren möykyn, jonka haluan saada pois. Jos kertoisin ensinnäkin siitä, miten olen menettämässä ystäviä ja pelkään siten jääväni yksin. Yhden baari-illan aikana ystävälläni ja minulla tuli kova…

Käyttäjä Amend aloittanut aikaan 20.10.2011 klo 14:16 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Minua kiinnostaa kovasti miten te muut masentuneet/ sairastuneet vietätte päivänne. Oletteko sairaslomalla kotona, töissä, missä? Töissä olevat; onko työ yksi keino selvitä vai pakko? Mitä teette päivisin? Onko joka päivä ahdistusta vai vaan välillä? Yritättekö aktivoitua johonkin per päivä vai meneekö suurin osa päivistä sisällä? Onko ketään lapsellisia, miten…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: