Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Väsyttää. En ole viikon aikana saanut tehtyä muuta kuin nukuttua liki 20 tuntia vuorokaudessa. Se on pelottavaa, mutta toisaalta käpertyminen peiton alle on lohduttavaa. Eipähän hetkeen tarvitse miettiä tätäkään maailmaa. Mieliala on todella matalalla ja kuolema kiehtoo taas liikaa. Miten jaksaisin eteenpäin? 😯🗯️
Millaista siellä on? Onko henkilökunta mukavaa jne.? Mitä sinne tarvitaan mukaan? Olen itse menossa viikon kuluessa sinne mm. masennuksen takia.
En tiedä enää mitä tehdä. Auttakaa jos tulee ajatuksia. Masennusta sairastettu vuosikausia. Lääkitys ollut myöskin vuosikausia. Terapiassa käyty. Kuntoutus ei tunnu etenevän, ei sitten millään. Itsetuhoisia ajatuksia on paljon, todella paljon. En kertakaikkiaan näe elämääni mahdollisena jatkuvan, en jaksa taistella. Jos ei lääkitys tehoa, ei juttelu tehoa, mitä enää on…
TILANTEENI EI OLE PARANTUNUT OLEN YHÄ TOIMEEN TULON VARASSA .LÄÄKÄRI LAITTO INTTERVALLI JAKSOLLE JOSSA KÄVIN OLIN 4 PV.YKSITYISLAITOS.HOITO EI VASTANNUT TARPEITA EI TERAPIAA EIKÄ LÄÄKE SEURANTAA.AIVAN KUN KOTONA OLISI OLLUT EIKÖ ENÄÄN PYSIATRISESSA SAIRAALASSA TEHDÄ INTTERVALLI JAKSOA.PERUS SAIRAUTEENI ALKAVAT VAAN PAHETUA KUN MASENNUS PAHENEE.SITTEN VIELLÄ SOSSU AHDISTELEE KUN JOUTUU MAKSAAN…
Eikö ole näin, että lahjakkuutta on monenlaista? Yhdet osaavat jo lapsena piirtää, toiset ovat hyviä liikunnassa, kolmannet kemianeroja, neljännet musikaalisesti lahjakkaita. Älykäs ja utelias ihminen haluaa kokeilla elämässään monenlaista. Minusta tervettä on, että jos huomaat, että et enää osaa sitä, mitä osasit joskus, tajuat, että on kyse vain normaalista unohtamisesta.…
Millainen kokemus ihmisillä on työuupumuksesta? Oletteko saaneet hoitoa ainoastaan työuupumukseen vai onko teillä pyritty selittämään syy uupumukselle? Entä kuntoutuminen? Kuinka kauan kuntoutuminen kesti lääkärin mielestä, entä omasta mielestänne? Minkälaisia oireita teillä oli? Ymmärsikö lääkäri/psykiatri heti alussa että kyseessä on työuupumus? Kuunneltiinko teitä?
Heips!En nyt keksi muuta paikkaa minne kirjoittaa. Löytyiskö täältä ketään jolla kokemusta Voxra masennuslääkkeestä?Onko kukaan toipunut ton lääkkeen avulla? Mulla kyseistä lääkettä mennyt jo 5 viikkoa annoksella 150mg.Ensimmäisinä päivinä oli hieman pääkipuja,ahdistuneisuus paheni jne.Parin viikon käytön jälkeen piristyin yhtäkkiä kummasti,mutta sitä hyvää oloa kestikin vain muutaman päivän. En tiedä sit…
Onko täällä kuinka paljon ns. vähemmistön edustajia ? Tarkoitan siis mitä tahansa. Kuinka olette kohdanneet arjen ? Itse kuulun ns. ”seksuaalivähemmistöön” ja olen siitä onnellisessa asemassa, että läheiseni hyväksyvät minut, mutta ulkopuoliset eivät aina todellakaan niin tee, vaikka eletään vuotta 2011 ! Joskus asia lyö vasten kasvoja ja kovaa. Siihen…
Paha olo
3Hei, Olen 27-vuotias avioliitossa oleva ihminen ja minulla on paha olla. Minulla on ollut iso riita puolisoni kanssa, ja tuntuu että muutkin asiat ns. ”kaatuvat päälle”. Tuntuu että olen uupunut, mutta haluaisin toipua. En tiedä miten toimia parisuhteessa, jossa tuntuu että puolisolle on työ, omat menot ja bänditreenit etusijalla elämässä.…
Mun elämä on tällä hetkellä yhtä kaaosta… Ja nyt vihdoin myönsin itselleni että olisin ulkopuolisen avun tarpeessa… Olen huononitsetunnon omaava ihminen.. Kun joku sanoo pikkasenkin negatiivista niin meen ihan sekaisin…. Mun elämää siis jokapäiväistä elämää häiritsee se että mä ajattelen liikaa… pyöritän kaiken maailman asioita mielessäni kuten esim. mitä se…