Aikuisen elämää

9 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä oorok-ajep aloittanut aikaan 08.11.2011 klo 01:20 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vuosien ajan kärsinyt eriasteisista harhaluuloista. Yleensä tunnistan ne, mutta ne tuntuvat todellisilta, vaikka niillä ei rationaalista pohjaa olekaan. En kuitenkaan ole uskaltanut puhua näistä hoitaville ihmisille, koska pelkään heidän voivan määrätä minut tahdonvastaiseen hoitoon. Tätä lisää se tosiasia, että minulla on vuosien aikana ollut runsaasti taipumusta myös itsetuhoisuuteen. Itsetuhoisuudesta…

Käyttäjä sos_foobikko aloittanut aikaan 07.11.2011 klo 17:31 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin kirjoittaa tänne viestin ja kysyä apua samanhenkisiltä. Pyydän lukemaan tarkasti loppuun asti jutun, heittämättä omakohtaisista kommenttia heti yhden lauseen luettua. Kirjoitus on pitkä, mutta se kuvaa tilanteeni tarkasti neuvoja varten. Olen ikäni ollut sosiaalisten tilanteiden ja uusien tilanteiden jännittäjä. En ole varmasti pahin foobikko, mutta nämä pelot rajoittavat elämääni…

Käyttäjä Lavine aloittanut aikaan 07.11.2011 klo 13:44 kohteessa Aikuisen elämää

Eroon ahdistuksesta, kaipaisin kotikonsteja ( ei siis varsinaisesti lääkinnällisiä) miten ahdistuksen ja paniikkioireiden kanssa voi elää ja mitä keinoja lievittää?

Käyttäjä Momo aloittanut aikaan 31.10.2011 klo 07:36 kohteessa Aikuisen elämää

Olen hiljattain eronnut pitkästä ja kuluttavasta parisuhteesta. Ongelmani on se, että vaikka tiedon tasolla tajuan, että vikaa on toisessa osapuolessa vähintäänkin yhtä paljon kuin minussa (ja enemmänkin..), niin EN LÖYDÄ VIHAANI, josta saisin energiaa irrottautumiseen. Olen alkanut katua lopullista eroa, on ikävä toista jne. Ja kuitenkin tuossa suhteessa tapahtui sellaista,…

Käyttäjä pekka4 aloittanut aikaan 07.11.2011 klo 13:24 kohteessa Aikuisen elämää

vaimoni alkoholistisen juomatavan takia haluan eron koska en itse voi raittiuttani/mielenterveyttäni säilyttää.Olen itse alkoholisti raittiina nyt taas ollut yli 2kk. ja siihen saan apua aa-ryhmästä. Mutta mistä saan apua kun minä lähden tästä talosta,esim; omistan talosta 75% mutta ei vaimo niitä mulle heti maksa,mulla ei muuta omaisuutta.olen työttömyys päivärahalla,ei ole…

Käyttäjä Reke Risso aloittanut aikaan 01.11.2011 klo 18:53 kohteessa Aikuisen elämää

Pelkään kuin lapsi.Olen lähes 30 vuotias,poden päähänpinttymää,erään kovan kokemukseni jälkeen. olen reggressiossa varmasti.Kaipaan ikäänkuin ”mummolaa”,olla lapsi ja huoleton.Nyt minua vainoavat sisäiset kauhut. Menin melkein väkisin sairaalaan itse,kun en uskaltanut enää nukkua kämpässäni. Minulla on vanhemmat. Äiti,johon on läheinen suhde ja isä joka yrittää ymmärtää,veli,joka ei ota mitään yhteyttä eikä kantaa.Isovanhempia…

Käyttäjä no jo nyt on aloittanut aikaan 04.11.2011 klo 15:52 kohteessa Aikuisen elämää

Taidan olla masentunut. Välillä ajattelin, että olen vain ajoittain alakuloinen, mutta nykyään en jaksa tehdä mitään. Aion, mutta en jaksakaan. Tai jos jaksan kerran, en jaksa toista kertaa. Pinna palaa, huudan lapselle ja ilkeilen miehelle. Itsetunto on nollassa. Vanhempani ovat masentuneita, lääkkeet käytössä jo vuosia kummallakin, lisäksi alkoholiongelmat. Sisko päässyt…

Käyttäjä Lavine aloittanut aikaan 02.11.2011 klo 10:28 kohteessa Aikuisen elämää

Moi! Löysin palstalle sattumalta, olen masennuksen kanssa elävä reilu 30 v nainen. Olen työelämässä ja pienen lapsen äiti. Olen kaivannut vertaistukea verkossa, ehkäpä täällä sellaista löytyy.

Käyttäjä Seainajaksava aloittanut aikaan 28.10.2011 klo 12:09 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Kärsin ajoittain vaikka mistä – lähinnä nyt masentuneisuuteen ja väsymiseen sekä särkyihin liittyviä oireita. Pari vuotta sitten psykiatrini ”keksi”, että Lyricaa kannattaisi kokeilla minun oireisiin (myös kipuja, neuropaattisiin viittaavia + migr. estolääkkeenäkin käytetty) Aloitimme varovaisin annoksin ja hups, sain huikean vasteen hyvin nopeasti enkä yhtään sivuvaikutuksia. Tätä ”ihanaa, uutta…

Käyttäjä OngelmaAnnikki aloittanut aikaan 03.11.2011 klo 19:11 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka. Olen 25-vuotias nainen ja tähän ikääni mennessä kokenut ja nähnyt kaikkea kamalaa. Olen ihan hukassa enkä tiedä mitä tehdä,kuinka jaksaa eteenpäin. En edes tiedä miten aloittaa kertominen,kun asioita on niin paljon. Aluksi näin pähkinänkuoressa,minulta on poistunut MONIA ystäviä ja tuttuja oman käden kautta plus onnettomuudet.Olen myös nähnyt kun kaverini…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: