Mitä tehdä kun ei tiedä mitä tehdä??

Mitä tehdä kun ei tiedä mitä tehdä??

Käyttäjä uni88 aloittanut aikaan 21.11.2011 klo 20:47 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä uni88 kirjoittanut 21.11.2011 klo 20:47

Inhottavaa kun kukaan ei sano mitä pitäisi tehdä tai minne mennä tai mihin ryhtyä… peruskoulusta jäin äitiyslomalle, selkeä missio. Äitiysloman jälkeen sossu ja työkkäri pakotti kouluttautumaan. Noh viimekeväänä valmistuin ja sain töitä 🙂 kaikki hyvin tähän asti! Kunnes sairastuin krooniseen niveltulehdukseen. Sairaus ei oikein istu työhöni joka on seisoma työtä.

Nyt tilanne on karannut käsistä. Sairaslomaa sairasloman jälkeen. Hetki töissä ja taas sairaslomalla. Työterveyslääkäri kehoitti harkitsemaan alan vaihtoa. Mutta mihin?? olen unelma ammatissani jota varten opiskelin 3vuotta ja nyt se kaikki pitäisi sivuuttaa.

Kituuttelen kodin ja työn välillä. En suoriudu kovin hyvin työstäni kivun takia enkä iltaisin jaksa huolehtia lapsestani tai kodistamme. Kukaan ei kerro mitä tehdä 😞 jättäytyä työttömäksi tyhjän päälle?? pelottava ajatus koska itseni tuntien jäisin vain lillumaan tyhjiöön kunnes joku nostaisi minut ylös.. vaiko toivoa että tilanne paranee?? kauanko kestän ennenkuin olen palanut loppuun?? entä pääsenkö takaisin elämään kiinni jos jättäydyn työttömäksi?? Kertoisiko joku mitä tehdä…

Käyttäjä Tuumaaja68 kirjoittanut 22.11.2011 klo 18:01

Hei,

jos olet työsuhteessa, niin missään nimessä et irtisano itse itseäsi sairauden tähden. Sinut on vakuutettu, ja se on vakuutusyhtiön sekä työnantajan tehtävä nyt sijoittaa sinut sellaiseen tehtävään jota pystyt tekemään. Jos sellaista tehtävää ei ole, niin on vakuutusyhtiön velvollisuus uudelleenkouluttaa sinut. Siinä on sinun kannalta suuri ero, että maksatko itse itsesi uudelleenkoulutuksen vai maksaako vakuutusyhtiö sen. Se on todella surullista että kouluttautuu alalle, jota ei sitten pystykään tekemään, mutta nykyihmisille tulee väistämättä monelle eteen alanvaihto, tai peräti alanvaihtojakin, ihan ilman sairastumisiakin.

Nyt kuitenkin oleellisin juttu on, että älä vaan itse irtisano itseäsi!