kierre.

kierre.

Käyttäjä lummme aloittanut aikaan 23.11.2011 klo 14:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä lummme kirjoittanut 23.11.2011 klo 14:34

Muutin keväällä 2010 poikaystäväni kanssa yhteen kunnolla, olinha hän nurkissa jo pitkää pyöriny. No suhde ei saanu mitään onnellista jatkoa, vaan poikaystäväni jäi kii pettämisestä jota oli jatkunut yli puoli vuotta. Herra muutti kesäksi pois asunnosta ja minä jäi siihen hetkeksi töiden takia, no kesä loppu ja työt loppu ja yritimme uudestaan jospa suhde toimis, vaikka olin käyny melko pohjalla jo. Silloin otin ekan pikavipin, ihan pienen ja ajattelin ettäö se on ainoa.
No syksyn edetessä ongelmat meillä paheni ja äitini pyysi muuttamaa vanhempien luokse kotiin. Aloin tekemään töitä osapäiväsenä ja kuljin sumussa, olin paljon sairaslomalla. Se on kumma kuin yksi ihminen saa toisen elämän aivan sekasin. Aloin ottamaa enemmän pikavippejä ja huomasin että ei olekkaan rahaa maksaa takas, niin otin isompia ja maksoin takas ja kierrettä jatku kevääsee 2011 ja jäi muitakin laskuja maksamatta. En uskoltanu pyytää keltää apua ja en edelleenkää uskolla.
Ulosotosta tuli kirje ja pitäisi soittaa sille että ei ole varaa maskaa sitä, koska olen jäänyt kesäkuusta taas työttömäksi. Perjantaina on onneksi työhaastattelu, mutta sekin vain osapäivätyötä. En uskolla kertoa kenellekkään, tuntuu että olen epäonnistunut elämässä. En jaksa tehdä mitään kotona, ja itken paljon yksin ollessani ja hymyilen kun muita on läsnä. Haluaisin kertoa vanhemmille, koska äiti on tärkein elämässäni, mutta pelkään että hän pettyy minuun pahan kerran.. Olen vasta 22 vuotias ja näinkin pohjalla. En vaa jaksais enää.. ☹️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 23.11.2011 klo 16:37

Heippa
No minä yritän auttaa ja neuvoa sinua.
Minulta voit kysyä ihan mitä vaan ja usko minua ongelmiin kyllä löytyy ratkaisu.
on vaan tärkeä että yksin et jää ja yksin et asioita mieti sillä äkkiä tulee
kärpäsestä härkänen.
Uskon että ei ne pikavippi velat varmaan ole niin hirveitä.??!!!
Mutta juttele heti vanhempien kanssa asiasta niin uskon että asiat jo sillä
ratkeavat sillä ei vanhempasi voi tietää asiasta mitään.
Mutta ulosotonkin kanssa kyllä pystyy sopimaan maksuaikataulusta kannattaa kysyä.
Et ole epäonnistunut elämässäsi vaan jokainen ihminen tekee virheitä mutta se on
hyvä että virheet pystyy korjaamaan.
On minun neuvoni ja sinä teet itse päätöksen Mutta sinun parisuhteeseesi sanoisin
että jätä tuollainen puoliso joka on sinua pettänyt ja noin alussa ja pitkän aikaa
sillä et tule olemaan puolisosi kanssa onnellinen.
Sinulla on elämä alussa ja jos ei ole töitä niin käy koulua tai kurssia ja hiljakseen
rakennat itsellesi upean tulevaisuuden ja nautit tästä upeasta elämästä.
Mutta ethän ole uupunut / masentunut ???
onkos sinulla ystäviä / kavereita jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Minä niin toivon sinulle ja sinun elämääsi menestystä ja kaikkea hyvää
Kaunista loppu vuotta sinulle

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 23.11.2011 klo 21:58

Hei,

Ymmärrän, ettet haluaisi vanhemmillesi asiasta puhua, mutta.....

olen vakuuttunut siitä, että he mieluummin jakavat ongelmat kanssasi, kuin antavat sinun kärsiä. Jaettu taakka on helpompi kantaa ja yksin kaikki on monin verroin ankeampaa. Vaikeatkin asiat selviävät pala kerrallaan, vaihe vaiheelta.

Aloita kertomalla vanhemmillesi ja selivitä ulosoton kanssa maksuohjelma. Sinä et ole tänä päivänä yksin tällaisten ongelmien kanssa.

Tuhoisasta ihmissuhteesta olisi kuitenkin syytä päästä eroon pikimmin!🌻🙂🌻

Käyttäjä Karhunvatukka kirjoittanut 25.11.2011 klo 01:02

"Haluaisin kertoa vanhemmille, koska äiti on tärkein elämässäni, mutta pelkään että hän pettyy minuun pahan kerran.."

Hei! Minulla on suunnilleen sinun ikäinen lapsi, asuu jo poissa kotoa ja harjoittelee kaikenlaisia elämään kuuluvia asioita. Jotkut asiat sujuvat häneltä hyvin, joissakin toisissa on taas enemmän opeteltavaa.

Vanhemman näkökulmasta voin kertoa, että äidillesi on taatusti paras luottamuksen osoitus, että rohkenet kertoa hänelle tilanteestasi. Valitse kiireetön hetki ja kerro hänelle, että olet pulassa ja tarvitset vanhemman apua. Kerro, että luotat hänen osaavan neuvoa, kuinka tällaisesta tilanteesta selviydytään, kuinka tehdään toimintasuunnitelman rahojen takaisinmaksusta jne. Vanhempi ilahtuu, kun huomaa sinun kantavan vastuun ja haluavan oppia hoitamaan asioita.

Mutta älä anna vanhemman hetkeksikään ymmärtää, että olettaisit hänen maksavan velkasi puolestasi, vaan että sinä pyydät apua toimintasuunnitelman tekemiseen, henkiseen tukeen jne. Mitä nopeammin saat asian kerrottua, sen nopeammin salaamisen taakka kevenee ja pääset suuntaamaan voimavarasi rahasotkun ja muiden asioiden järjestelyyn.

Joulukin on tulossa. Ehkä saat jotain lahjoja? Voisiko ne muuttaa rahaksi (sopia etukäteen)? Niillä voisi lyhentää lainaa. Olisiko joulun alla tiedossa sukulaisia, jotka kaipaisivat esim. suursiivousta ja voisivat maksaa siitä vähän palkkaa? Meillä esikoinen ilmoittaa aina silloin tällöin, että olisi rahalle tarvetta eli löytyisikö lapsuuskodista jotain urakkahommia. Olemme antaneet rahaa esim. suursiivouksista, marjankeruusta yms.

Jokaisella on joskus kompurointia elämänpolulla. Vaikutat oppimishaluiselta nuorelta, se on kiva. Nyt vain rohkaiset itsesi, niin pääset tuumasta toimeen ja elämä alkaa kirkastua pikkuhiljaa.