Luottamus

Luottamus

Käyttäjä neilikka2 aloittanut aikaan 21.11.2011 klo 15:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä neilikka2 kirjoittanut 21.11.2011 klo 15:35

Olen huomannut itsestäni sen että on vaikea luottaa asioihin ja välillä jopa itseeni 😞 En osaa luottaa että asiat järjestyy, vaan asiat pyörii mielessä ja sitten itku pääsee kun niitä vatkaan. Monta kertaa saatan jäädä vatkaamaan jotakin asiaa mielessä sen takia kun mietin mitä muut ajattelee minusta ☹️ esimerkkinä jos teen virheen. Kun olen mokannut tulee todella nolo olo ja tunnen itseni epäonnistuneeksi. Elämässäni on tapahtunut paljon negatiivista ja jotenkin sen takia on vaikea luottaa asioiden järjestyvän sekä luottaa itseensä. 😭 Mikä avuksi? 😐

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 23.11.2011 klo 00:53

jos ahdistavat huolet alkavat pyöriä liikaa mielessä, kannattaa suunnata ajatuksensa mukavempiin asioihin, niihin asioihin, jotka ovat hyvin. tai sitten niistä voi puhua jollekin henkilölle, johon luottaa. tässä ainakin kaksi neuvoa, joiden uskon helpottavan oloasi. 🙂🌻

Käyttäjä neilikka2 kirjoittanut 23.11.2011 klo 07:39

Kiitos sinulle vinkeistä 🙂🌻 Joskus todella tuntuu että ei meinaa millään saada sitä mielessä pyörivää asiaa pois. Se jonkun verran vaikuttaa elämääni, ei voi nauttia niin paljon elämästä ja joskus jopa jätän tekemästä asioita pelon ja ahdistuksen takia. ☹️ Todella paljon vaikuttaa oma lapsuus siihen miten koen elämäni nykyisin. Koulukiusaamista, isän alkoholismi jne.. Jäänyt niistä aikamoisia arpia ja tavallaan en osaa itseäni arvostaa näiden kokemusten myötä. 😭 Kokeilen näitä vinkkejä ja suuntaan iloisimpiin asioihin 🙂 kiitos 🙂🌻

Käyttäjä ~sirpale~ kirjoittanut 23.11.2011 klo 21:05

Olen käynyt päässäni lävitse samoja asioita. Otan stressiä asioista, joista ei tarvitsisi ottaa stressiä, välillä tuntuu, että seinät kaatuu päälle ja minä itse jään sen alle. Mielialani laskee pienestäkin epäonnistumisesta, joka taas juontaa juurensa lapsuudesta. Minut on aina halunnut asettaa tiettyyn muottiin. Kyllä minun on pitänyt kestää jokaikinen vastoinkäyminen, kaikki on pitänyt vain niellä ja sietää, vaikka kuinka pahalta tuntuisi. Olen joutunut itse kannustamaan itseäni, kun kukaan muukaan ei sitä tehnyt.

Asennetta on vaikea muuttaa ja itseluottamusta ei vain tahdo saada takaisin. Kaikesta huolimatta pitäisi vain yrittää muistaa ne hyvät asiat, mitä elämässä on.