Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
puolisoni on mitä ilmeisimmin maanis-depressiivinen, hänellä on ainoastaan lääkärissä käynnin jälkeen masennus diagnoosi sekin toki jo vuoden vanha, hänellä on myös lääkitys siihen. Välillä on ollut ihan normaaleja kausia, mutta nyt taas menee kovin lujaa, tällä hetkellä ei todella ole köyhä eikä kipeä…bisnekset luistaa ja rahaakin tuntuu olevan ja kokoajan…
Olen 20-vuotias nainen. Minulla on huono itsetunto, jännitän päivittäin asioita ja pelkään sosiaalisia tilanteita. Olen kuitenkin valmistunut kokiksi ja saanut työpaikan keittiöalalta. Aloitin työskentelyn työpaikassani vuoden alussa. Alussa viihdyin siellä, mutta nyt työnteko on alkanut tuntumaan ikävämmältä. Koen jatkuvaa alemmuuden ja epävarmuuden tunteita, että olen huonompi kuin muut. Jännittäminen ja…
Mä olen nyt joutunut kaksi kertaa hylätyksi netissä. Rehellisyyden takia. Ensimmäisellä kerralla mulla oli netissä toinen henkilö yhden fanisivuston ylläpitäjä, YP, tukena. Hänestä ehti tulla mun uskotttu, jolle saatoin kertoa aivan kaiken. Mutta nyt hän vetäytyi pois netistä, ja poisti sivustonsakin. Meillä oli yhteinen fanitettava, ja tuo fanitetava oli se…
Ajattelin kirjoitella tänne vähän omia ajatuksia, kun ne ovat niin olleet solmussa viime aikoina. Jos vaikka jollain olisi samanlaisia kokemuksia tai muuta kokemusta esim. lääkkeistä yms. Palasin noin kuukausi sitten töihin reilun 2 vuoden kotona olon jälkeen. Äitiyslomalle jäädessäni työtilanne oli kovin sekava, eikä silloin ollut tietoa mihin töihin olen…
Huolenani on jokailtainen tissuttelu siideriä olutta ja eilen viiniä niin et oksensin jo ysiltä.. olen huolissani sillä alko kuuluu jokaiseen iltaan nykyään. ja ei tämä ole tämän aamun tunne, olen jo pitkään ollut huolissani siitä että haen hyvää oloa alkoholilla. Minulla on masis lääkitys, käyn terapiassa (siellä asiaa en ole…
Mikä hitto siinä onki.. Kymmenen vuotta, useita eri lääkkeitä, KYMMENIÄ terapeutteja.. Välillä menee ok. Useimmiten päin helvettiä. Henkilökohtainen omahoitajakin ihmettelee; aviossa oleva nainen, kaksi tervettä lasta. Mikä siis ahdistaa.. Parisuhde ok. Kotona kaikki ok. Miks asioille ei voi löytyä syytä. Olis jotain konkreettista mistä yrittää selviytyä.. Turhauttavaa. Jos näitä lapsia…
Olen ollut on/off masentunut ja ahdistunut jo pitkään, vuosia.. Ajoittain menee paremmin, ajoittain huonommin, ja nyt on mennyt jo pitkään lähinnä ”huonommin” Psyyke alkaa olla jo niin hauras, että ahdistun pienimmästäkin vastoinkäymisestä, enkä oikein enää pysty käsittelemään tunne elämääni järkevästi. henkisten oireiden lisäksi on ilmaantunut paljon myös fyysisiä oireita, joiden…
susta
2en yksinkertaisesti jaksa enää. olen vammautunut joku vuosi sitten, enkä kykene enää mihinkään. Viilsin jo reiteen jonkun laisen haavan ku jaloissa ei ole tuntoa ja ajattelin et helppo tapa kuolla on viiltää valtimot reisistä auki. En sit kuitenkaan tarpeeksi syvää pystynyt tekemään, koska olen niin heikko. Minulla ei ole enää…
Ei oo kaikki muumit laaksossa, eikä kaikki murot kulhossa, ei siis palat oo kohillaan tässäkään rungossa. valot on poissa ja vintillä tuulee, moni mua silti ihan terveeksi luulee. Voit hyvinkin tavata mut jossakin hoidossa, siellä mä olen paremman elämän toivossa. Jos näät mut niin älä puhu, älä ainakaan katso silmiin,…
Hei, Nyt olen siinä pisteessä, että pitäisi etsiä psykoterapeuttia. B-lausunnon olen psykiatrilta saanut. Pitääkö vielä itse tehdä se hakemus erikseen? Olen kuullut, että psykoterapeutin etsiminen voi olla vaikeaa. Päädyimme kognitiiviseen psykoterapiaan, jotta poisoppisin käytöstavoista, joilla teen elämästäni vaikeaa. Toisinsanoen, pitäisi opetella olemaan bitch ja pitää omia puoliaan. 😳 Psykiatrin mukaan…