Aikuisen elämää

3 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä taippi aloittanut aikaan 11.01.2012 klo 11:58 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut vakavaa masennusta jo vuodesta 06, ja useita lääkekokeiluja on ollut. Tuossa oli muutama vähän parempi vuosi, ja nyt kuukausia sitten puhkesi jälleen syvä masennus. Nyt lääkäri päätti, että kokeillaan muiden lääkkeiden lisäksi(seroquel+sepram) Topiramat-nimistä epilepsiaan tarkoitettua lääkettä =O Onko kellään kokemusta tuosta lääkkeestä masennuksen hoidossa? Yritin etsiä tietoa lisää,…

Käyttäjä driinu aloittanut aikaan 07.01.2012 klo 22:00 kohteessa Aikuisen elämää

En ymmärrä miten olette kaikki päässeet psykiatrille asti? Itse pelkään hirveästi sosiaalisia tilanteita ja lääkärille puhuminen näistä asioista tuntuu mahdottomalta. En vaan saa sanaa suusta, tuntuu niin tyhmältä koska jotenkin kiellän nämä ongelmat. Olen niin masentunut enkä saa mitään aikaseksi.

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 30.11.2011 klo 17:13 kohteessa Aikuisen elämää

Työpaikallani on irtisanomisuhka. Kymmenet ihmiset saavat lähteä, mutta vielä ei tiedetä milloin. Tiedän että masennun ja jopa romahdan jos itse saan potkut. Näin kävi syksyllä 2008 jolloin minut lomautettiin yli neljäksi kuukaudeksi työpaikalta. Sen jälkeen olen joutunut taistelemaan työpaikastani monien määräaikaisten työsopimusten muodossa. Ja välillä olin poissakin työpaikastani. Nyt olen…

Käyttäjä Hemppaable aloittanut aikaan 09.01.2012 klo 18:11 kohteessa Aikuisen elämää

Heips! Olen siis uusi täällä. Kerron aluksi vähän itsestäni; olen 21-vuotias nainen turusta, koulutukseltani työvälinevalmistaja, valmistuin keväällä 2010, siitä asti olen tehnyt monelaisia töitä, muttei vakipaikkaa ole löytynyt vaikka lupaavalta on muutamassa paikassa näyttänytkin. Tällä hetkellä olen ollut työttömänä pian 3kk. Erosin poikaystävästäni uuden vuoden päivänä erimielisyyksien ja molemmin puolisen…

Käyttäjä Minne? aloittanut aikaan 06.01.2012 klo 15:31 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut masennusta suurimman osan elämästäni. En osaa edes kuvitella elämää ilman masennusta. Olen aina ollut melko yksinäinen. Minulla on aina ollut joitakin kavereita, mutta olen pitänyt heidät loitolla, en ole kertonut heille masennuksestani. Olen elänyt kaksoiselämää; olen joutunut esittämään jotain muuta kuin olen, ja se on ollut hyvin raskasta.…

Käyttäjä pikku-apina aloittanut aikaan 04.01.2012 klo 19:35 kohteessa Aikuisen elämää

Olen halukas aloittamaan koko elämän alusta. Mutta aika ei tunnu parantavan vanhojakaan arpia. Miten siis uusia. Ne kummittelevat ja kaikki ikävät asiat palaavat mieleeni ja ihmissuhteeni ja kaveri suhteeni kuolevat. Miten luoda vankkoja ihmissuhteita ja mistä tunnistaa tutustua sopiviin ihmisiin, joille ie tarvitse valehdella olevansa parempaa mitä oikeasti on?

Käyttäjä Hermis aloittanut aikaan 07.01.2012 klo 22:32 kohteessa Aikuisen elämää

Päätin monen vuoden ja parin lääkärin suosituksen jälkeen kokeilla ”mietoja 🙄 mielialaa tasaavia” lääkkeitä omaa ja läheisteni elämää häiritseviin pms-oireisiin. Olin niin väsynyt vuoroin räiskymään erittäin pahasti, vuoroin rypemään ahdistuksen ja huonommuuden puhjamudissa pari päivää kuukaudesta. Nyt, kolme viikkoa puolikkaalla annoksella mentyäni en enää pysty ymmärtämään, miksi näihin sorruin.☹️ Pari…

Käyttäjä pikku-apina aloittanut aikaan 04.01.2012 klo 18:19 kohteessa Aikuisen elämää

Olen niin väsynyt kaikkeen tekemääni, että elämä tuntuu aivan kamalalta isolta valheelta. Mitä tulisi tehdä? Minä kyselen ja halajan vastauksia, mutta kukaan ei vastaa ja kukaan ei tunnu haluavan minua…. Onko itsemurha ainoa ratkaisu?

Käyttäjä RikkiMennyt aloittanut aikaan 25.12.2011 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 36v nainen ja masennuksen kourissa ollut jo viimeisimmät reilut 3kk. lääkityksenä voxra 150mg,ketipinoria menee nyt iltaisin jo 150mg et saan nukuttua,sekä opamox 15mg jota olen saanut vähennettyä 2kuukauden päivittäisen käytön jälkeen 3 tabletista yhteen päivässä.Viimeisimmän 3kuukauden aikana mulla on ollut pari sellasta pirteämpää kautta,mutta ne on kestäneet vain reilun…

Käyttäjä piitu2 aloittanut aikaan 04.01.2012 klo 02:29 kohteessa Aikuisen elämää

olen elänyt jo monta kuukautta erinlaisten pelkojen kanssa esim.. kuolema sairastuminen tai läheisen kuolema.. (joka on valitettavasti käynyt toteen) ☹️ luulen sairastavani luulosairautta mutta en ole aivan varma 🙄 minulla on todettu rasvamaksa ja refluksia.. joten olen aika varma joka ilta etten enää aamulla herääkkään 😳 joka aamu silti herään……

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: