Miksi minua kohdellaan näin

Miksi minua kohdellaan näin

Käyttäjä kuunkuiskaaja aloittanut aikaan 03.02.2012 klo 08:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kuunkuiskaaja kirjoittanut 03.02.2012 klo 08:08

Olen tehnyt samalla työnantajalla töitä n.10 vuotta,olen pian 50v. ollut aina tunnollinen työntekijä,jos työaika ei ole riittänyt olen käyttänyt omaa aikaani,pääasia että kaikki on ollut siistiä ja kunnossa ennekuin olen töistä lähtenyt,olen kokkina isolla yrityksellä,tehnyt siis todella raskasta työtä kovassa kiireessä,nyt sairastuin olen joutunut olemaan sairaslomalla kohta kolme kuukautta kun joudun leikkaukseen polvestani,mutta mitä saankaan työnantajan puolelta,minulle jopa kiroillaan ja kaksi esimiestä rökittää yhtäaikaa,yritän siinä puolustella itseäni koska tiedän miten tunnollinen olen töissäni ollut,en tiedä kuinka jaksan tätä kaikkea tuntuu kuin työkaveritkin olisi vastaan,en voi mitään sille jos ruumiinosani on heikompia ja sairastuin,työni on aina ollut minulle niin tärkeä asia,nyt näen kun joudun käymään siellä rökitettävänä kuinka epä siistinä samainen keittiö pidetään jonka siisteys on minulle työssäni ollut kunnia asia,naurettavalta tämä varmaan monesta kuulostaa koska on kyse niin tavallisesta työstä mutta se on minun leipätyötäni ja tärkeää minulle,voi kun joku jaksaisi tämän lukea ja joku jopa vastata😳

Käyttäjä Jones53 kirjoittanut 03.02.2012 klo 10:11

``siisteys on minulle työssäni ollut kunnia asia,naurettavalta tämä varmaan monesta kuulostaa koska on kyse niin tavallisesta työstä mutta se on minun leipätyötäni ja tärkeää minulle``

Älä sorru vähättelemään työtäsi tai antamaan muillekaan sitä mahdolisuutta. Työn `hienous` tuntuu olevan meille vähän kunnia-asia, mutta kuka sen hienouden määrittelee? Kuullostaa hyvältä että itse pidät työtäsi tärkeänä, ja se on pääasia, tai no tietenkään työkään ei saa liian tärkeäksi nousta... Olisko nuo työkaverisi ja pomosi nyt huomanneet sinun tärkeän panoksesi puuttuumisen työpaikalla ja sen takia kiukkuisia kun joutuvat itse ehkä tekemään enemmän kuin ennen? Eli koita ottaa nuo kiukuttelut kehuna kun ovat ehkä huomanneet sinun tärkeytesi. Voisivathan he tietenkin sen toisellakin tavalla esille tuoda. No oli niin taikka näin niin ethän sille nyt mitään mahda ja pyri olemaan välittämättä siitä. 🙂👍

Käyttäjä NoName kirjoittanut 04.02.2012 klo 09:47

Olisko nuo työkaverisi ja pomosi nyt huomanneet sinun tärkeän panoksesi puuttuumisen työpaikalla ja sen takia kiukkuisia kun joutuvat itse ehkä tekemään enemmän kuin ennen?

Allekirjoitan Jones53:n tekstin täysin.
Itse olin 13v henkilöstöravintoloissa töissä ja kun silloin kokki jäi saikulle leikkauksen vuoksi, työmäärä todellakin muilla lisääntyi huimasti vaikka hänellä olikin sijainen. Vaikka sijainen olikin hyvä ei hän kuitenkaan korvannut 10v kokannutta kokkiamme. Mutta emme todellakaan purkaneet sitä sairaslomalaiseen.
Esimieheltäsi todella epäasiallista käytöstä, sillä kukaan ei nykyään pääse leikkauseen ilman syytä.
Kun menet takaisin, älä yritä siivota koko keittiötä viikossa, voi aiheuttaa vain pahenusta. Meillä kävi vähän näin, vaikka parhaamme yritimme, ei ollut kiva kuulla kokilta: miten täällä voi olla näin likaista.. ei kertakaikkiaan kerennyt pitää siivoustasoa yllä. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan

🙂
NoName

Käyttäjä helemi kirjoittanut 05.02.2012 klo 10:25

Sinä et ole siivooja, mutta niinhän se on, siivoojan työtä ei kukaan näe, ennenkuin se jää tekemättä.
Kiukuttelu johtuu juuri tuosta, olet ollut se joka on huolehtinut asiasta ja nyt sen joutuu tekemään joku muu, ei ihme jos keljuttaa!