Aikuisen elämää

5 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä jen-niina aloittanut aikaan 12.11.2011 klo 13:20 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Yritän tänne lyhyesti, jos täältä löytyis jonkinnäköistä vertaistukea/muita samaa kokevia. Sain viimein diagnoosin, toiminnallinen dissosiaatiohäiriö. Tätä on kyllä epäilty monta vuotta jo. Mutta nyt oireet voimistuneet kovin. Eilisestä vaikka esimerkki: lähdin erään uuden tuttavan kanssa tuohon keskustaan, melkein kokoajan tämä tuttu ympäristö näytti jotenkin vieraalle ja ahdistavalle. Rakennukset tmv.…

Käyttäjä erakoksiko aloittanut aikaan 09.02.2012 klo 15:30 kohteessa Aikuisen elämää

Missä asioissa itsensä kieltäminen on totta, missä määrin kristillistä ’retoriikkaa’? Kun kaikilla asioilla on useampi puoli, silläkin vastapuolensa. Toisaalta se on hyve, toisaalta aivan jotain muuta. Vaikea asia.

Käyttäjä erakoksiko aloittanut aikaan 09.02.2012 klo 17:32 kohteessa Aikuisen elämää

https://www.tukinet.net/aineisto/aineisto_tiedot.tmpl?id=237 Kuka kahlannut tätä aineistoa? Olisi mielenkiintoista tietää miten sinä koet analyyttisen hoidon.

Käyttäjä Karhunvatukka aloittanut aikaan 11.01.2012 klo 02:02 kohteessa Aikuisen elämää

Teemalla oli tiistaina 10.1.2011 todella katsomisen arvoinen tiededokumentti: Osa 1/3, Mielen salattu voima: Usko, niin paranet. Useat tutkimukset osoittavat, että usko paranemiseen merkitsee jopa enemmän kuin annettu hoito. Jopa lumeleikkaus voi toimia. Ihmismieleen kätkeytyy toisaalta myös pelottavia ja tuhoavia voimia. Näkyy Yle Areenassa http://areena.yle.fi/ Hae niemllä ”Mielen salattu voima”.

Käyttäjä avunhuutoja aloittanut aikaan 02.12.2011 klo 15:59 kohteessa Aikuisen elämää

Minua vaivaa toisinaan epätodellinen olo. Se eroaa täysin tyypilliseltä epämääräiseltä ololta joka liitetään usein paniikkihäiriöön ja ahdistukseen. Tässä ei ole fyysisiä oireita, vaan se on täysin henkistä. Tunnen tavallaan olevani jollakin täysin eri vuosiluvulla, jossakin ihan muualla, mutta kuitenkin täällä. Tätä on todella vaikea selittää… Vähänkuin olisin jossakin rinnakkaistodellisuudessa, josta…

Käyttäjä Nipsu2 aloittanut aikaan 02.02.2012 klo 14:05 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä teen? Tuntuu kuin olisin aivan hukassa. Mieliala on pohjalukemissa, en jaksa tehdä mitään ja mikään ei kiinnosta. Voisin vain kömpiä sänkyyn ja viettää päivät siellä peiton alla. Yritän käydä töissä, mutta se on tosi rankkaa, työ ja työkaverit ovat ihan kivoja, mutta jotenkin nyt tuntuu, että takki on niin…

Käyttäjä allu5 aloittanut aikaan 12.02.2012 klo 17:12 kohteessa Aikuisen elämää

Hei,kirjoitan ensimmäistä kertaa,minulla elämä aika solmussa,on kaikenlaisia ongelmia,olisi kiva,jos voisin kirjoitella jonkun kanssa,eli onko kukaan halukas keskustelemaan

Käyttäjä Lavine aloittanut aikaan 31.12.2011 klo 10:01 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, nyt tarvitsen mielipiteitä. Hakeuduin omakustanteisesti psykoterapeutille viime kesänä masennuksen ja ahdistuksen takia ja olen jatkanut käyntejä edelleen. Nyt on hakemus sisällä Kelassa vuoden terapiaan. Terapeuttinani on kognitiivisen peruskoulutuksen saanut ihminen , joka on koulutukseltaan psykologi. Tämä ihminen on herättänyt minussa nyt kovin ristiriitaisia tunteita ja eilisen käynnin jälkeen olen…

Käyttäjä erakoksiko aloittanut aikaan 08.02.2012 klo 10:43 kohteessa Aikuisen elämää

Missä määrin itsestä tiedostaa omaa narsismiaan? Sekin(narsismi) yksi elämän realiteetti, jota ei kannata purematta niellä, mutta jonka jokainen itse omassa elämässään joko ’ulkoistaa’ tai muuten salpaa huomioistaan pois? mutta ei itseään koskemasta kuitenkaan voi täysin kiistää?

Käyttäjä aya aloittanut aikaan 01.01.2009 klo 16:24 kohteessa Aikuisen elämää

Haluan kirjoittaa yksinäisyydestä. En tarkoita sellaista yksinäisyyttä, jota ihminen tuntee ollessaan yksin, ilman seuraa. Tarkoitan henkistä yksinäisyyttä, joka asuu minussa. Olen lapsesta saakka tuntenut itseni aina yksinäiseksi. Koskaan en oikeastaan elämässäni ole ollut ilman muita ihmisiä. Aina olen ollut ihmisten ympäröimä, osa perhettä, osa suurempaa joukkoa, opiskelu, työ yms. Silti…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: