Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kerron omasta kihlatustani eli lauantaina ihmettelin kihlattuni käytöstä emme asu siis yhes , mesessä kirjoiteltiin ja huomio kiinnittyi kirjoitus virheisiin ja sit ajattelin et soitan hänelle . Soitin hänelle ja kuulin äänestä et kaikki ei oo hyvin kunse oli sellaista ns.”sönkötystä” mieheni ei juo kun ollu t juomatta piakkoin 3v.…
Olen juuri aloittanut työharjoittelun sellaisella alalla, josta ei juurikaan ole käytännön kokemusta. Ongelmaksi on muodostunut oma vaativuuteni, mikä juontaa juurensa lapsuuden ympyröistä. Harjoittelupaikassa on kolme työpistettä ja jotenkin tulen heti kättelyssä vaatineeksi täydellistä osaamista jokaisessa pisteessä. Virheitä olen kyllä tullut jo tehneeksi runsaastikin, mutta oppimistakin on tapahtunut. Virheistä kyllä nousen,…
Minulla on yläasteikäisestä asti ollut ongelmana se, että minulla tuntuu olevan aina tyhjä pää, niin että ei ole seurassa mitään sanottavaa. Tyhjä pää minulla on yksin ollessanikin. Minusta saa varmasti helposti kuvan, että en ole kauhean fiksu, vaikka tutkimuksissa minut on todettu lahjakkaaksi. Minun on vaikea keskittyä siihen, mitä minulle…
Olen pian 24-vuotias nuori nainen. Kärsin joka päivä kuolemanpelosta, vanha elämä, onnellinen elämä tuntuu niin kaukaiselta,vaikka siitä ei olekkaan kuin puoli vuotta, kun olin terve, urheilin,ilman että pelkäsin saavani sydänkohtauksen. Nykyään pelkkä pieni hengästyminen saa minut ajattelemaan,että nyt mä kuolen. Osa syynää pelkoihin on myös jatkuva sairastelu,pian saan tietää onko…
Sinulla on oikeus tulla kuulluksi ja kunnioitetuksi vaikka muut olisivat eri mieltä. Sinulla on oikeus puolisoon, ystäviin ja lemmikkeihin, jotka tuovat tasapainoa elämääsi. Sinulla on oikeus elää terveessä ympäristössä ja riittävään määrään ruokaa sekä vettä. Sinulla on oikeus elää… omaa elämääsi… vaikeuksista huolimatta. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tärkeintä on……
Sain täältä tukinetistä tukihenkilöltä apua muutama vuosi sitten, joka todella johti avun saamisen (positiiviseen?) kierteeseen. Sairaalaa, lääkkeitä, sähköä, terapiaa. Olin kurssilla, töissäkin. Nyt kuitenkin alkaa jälleen vastoinkäymisiä olemaan liikaa. Terapiassa asia ei tunnu avautuvan, osaksi puhumisen vaikeudesta, osaksi ehkä terapeutin sanoin ”hienosta etenemisestäni”. Olen taantunut täysin samoihin tapoihin kuin ennen…
Ajattelen koko ajan, että pitäisi tehdä jotain hyödyllistä. En voi tehdä mitään, mistä oikeasti nautin, koska pelkään, etten ehdi opiskella tarpeeksi jos käytän aikani hyödyttömiin asioihin. Aina kun menee kaupungille, pitää olla meikit päällä. Pitää näyttää täydelliseltä. Ja vaikkei jaksaisi urheilla, pitää silti. Ja pelkään koko ajan, että syön liikaa.…
Mulla on aika pahaakin sosiaalista fobiaa joka rajoittaa mun elämää. Olen siihen apuakin hakenut mutta tuntuu ettei siitä hyötyä ole. Ei niin keskustelusta kuin lääkkeistäkään. Olen yrittänyt voittaa pelkojani, mutta tuntuu etten pääse niistä ikinä eroon. Olen aloittanut uusia asioita elämässäni ja ollut toivoa täynnä, mutta aina tulee tilanne josta…
Muutaman viime vuoden ajan, alkaen siitä kun rupesin valmistumaan yliopistosta ja tekemään oman alan töitä, on päällimmäinen ajatus ollu jatkuvasti että ”mä en halunnu tällästä elämää”. Yritin elää niin kuin kunnon kansalaisen kuuluu: valmistuin nopeasti, menin töihin ja pätkätyöstä toiseen, ostin asunnon, otin ison pankkilainan, roikun miehessä koska kelpaan sentään…
Aloitin opinnot yliopistossa viisi vuotta sitten. Muutin eri paikkakunnalle ja koko elämäni tuntui muuttuvan täysin. Olin kärsinyt jo vähän aikaa esiintymisjännityksestä, mutta yliopistossa tämä alkoi vain korostua. Kaksi vuotta jaksoin asua kyseisellä paikkakunnalla ja opiskella, mutta tämä ei tapahtunut mutkattomasti. Itkin aamulla ennen kouluun lähtemistä ja itkin koulusta tullessa. Koulussa…