Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä MrsM_ aloittanut aikaan 22.04.2012 klo 22:51 kohteessa Aikuisen elämää

Sain täältä tukinetistä tukihenkilöltä apua muutama vuosi sitten, joka todella johti avun saamisen (positiiviseen?) kierteeseen. Sairaalaa, lääkkeitä, sähköä, terapiaa. Olin kurssilla, töissäkin. Nyt kuitenkin alkaa jälleen vastoinkäymisiä olemaan liikaa. Terapiassa asia ei tunnu avautuvan, osaksi puhumisen vaikeudesta, osaksi ehkä terapeutin sanoin ”hienosta etenemisestäni”. Olen taantunut täysin samoihin tapoihin kuin ennen…

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 16.04.2012 klo 21:50 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelen koko ajan, että pitäisi tehdä jotain hyödyllistä. En voi tehdä mitään, mistä oikeasti nautin, koska pelkään, etten ehdi opiskella tarpeeksi jos käytän aikani hyödyttömiin asioihin. Aina kun menee kaupungille, pitää olla meikit päällä. Pitää näyttää täydelliseltä. Ja vaikkei jaksaisi urheilla, pitää silti. Ja pelkään koko ajan, että syön liikaa.…

Käyttäjä (n)87 aloittanut aikaan 25.04.2012 klo 19:26 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on aika pahaakin sosiaalista fobiaa joka rajoittaa mun elämää. Olen siihen apuakin hakenut mutta tuntuu ettei siitä hyötyä ole. Ei niin keskustelusta kuin lääkkeistäkään. Olen yrittänyt voittaa pelkojani, mutta tuntuu etten pääse niistä ikinä eroon. Olen aloittanut uusia asioita elämässäni ja ollut toivoa täynnä, mutta aina tulee tilanne josta…

Käyttäjä päiväntatar aloittanut aikaan 16.02.2012 klo 00:34 kohteessa Aikuisen elämää

Muutaman viime vuoden ajan, alkaen siitä kun rupesin valmistumaan yliopistosta ja tekemään oman alan töitä, on päällimmäinen ajatus ollu jatkuvasti että ”mä en halunnu tällästä elämää”. Yritin elää niin kuin kunnon kansalaisen kuuluu: valmistuin nopeasti, menin töihin ja pätkätyöstä toiseen, ostin asunnon, otin ison pankkilainan, roikun miehessä koska kelpaan sentään…

Käyttäjä Merci aloittanut aikaan 03.04.2012 klo 17:46 kohteessa Aikuisen elämää

Aloitin opinnot yliopistossa viisi vuotta sitten. Muutin eri paikkakunnalle ja koko elämäni tuntui muuttuvan täysin. Olin kärsinyt jo vähän aikaa esiintymisjännityksestä, mutta yliopistossa tämä alkoi vain korostua. Kaksi vuotta jaksoin asua kyseisellä paikkakunnalla ja opiskella, mutta tämä ei tapahtunut mutkattomasti. Itkin aamulla ennen kouluun lähtemistä ja itkin koulusta tullessa. Koulussa…

Käyttäjä aloittanut aikaan 23.04.2012 klo 16:12 kohteessa Aikuisen elämää

Kun on tuo positiivista ketju, sopisko tälläinen ketju missä voisi kertoa miksi tänään(kin) pahoitin mieleni. Johdatuksena lainaus Tuomas Kyrön kirjasta Mielensäpahoittaja. ”Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun aurinko paistoi.”

Käyttäjä aloittanut aikaan 23.04.2012 klo 06:24 kohteessa Aikuisen elämää

Anteeksi, että heti aamutuimaan häiritsen pahaa oloanne. Mutta nyt on alkoi Hyvän mielen viikko. http://www.mtkl.fi/hyvan_mielen_viikko/ Positiivisuus on perseestä, tiedetään. Mutta voisikö vaikka ottaa pari ylimääräistä pilleriä ja yrittää nyt yhden päivän tällä viikolla olla hyvällä mielellä. Eilen luin Lapin Kansasta vanhuksista jotka asuvat jossain syrjäkylässä ja eivät ketään näe kahteen…

Käyttäjä starseed aloittanut aikaan 20.04.2012 klo 09:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 30-vuotias mies. Ollut työelämässä ja nykyään opiskelen. Koulukiusattu alaluokilla 5 vuoden ajan syystä mikä ei koskaan ole selvinnyt. Luonteeltani olen puhelias, sosiaalinen muutenkin, pukeudun siististi ja tulen ihmisten kanssa toimeen. En erotu joukosta mitenkään enempää kuin muutkaan. Elämäni on ns. normaalia elämää tavallisine harrastuksiineen jne. Mutta on tämä MUTTA…

Käyttäjä Jeepe aloittanut aikaan 16.01.2011 klo 10:24 kohteessa Aikuisen elämää

Tässä lainauksia Wikipediasta: ”Paul Hewitt ja Gordon Flett valmistivat PSPS-skaalan (Perfectionistic Self-Presentation Scale), joka määrittelee perfektionistisen itsepresentaation kolme aspektia: 1.Oman täydellisyytensä mainostaminen 2.Sellaisten tilanteiden välttely, joissa kyseinen henkilö saattaisi osoittautua epätäydelliseksi 3.Kyvyttömyys päästä yli asioista, joissa on osoittautunut epätäydelliseksi.” ”Patologisessa muodossaan perfektionismi voi olla hyvin vahingoittavaa. Se voi ottaa viivyttelyn…

Käyttäjä starseed aloittanut aikaan 20.04.2012 klo 09:06 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 30-vuotias mies. Ollut työelämässä ja nykyään opiskelen. Koulukiusattu alaluokilla 5 vuoden ajan syystä mikä ei koskaan ole selvinnyt. Luonteeltani olen puhelias, sosiaalinen muutenkin, pukeudun siististi ja tulen ihmisten kanssa toimeen. En erotu joukosta mitenkään enempää kuin muutkaan. Elämäni on ns. normaalia elämää tavallisine harrastuksiineen jne. Mutta on tämä MUTTA…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: