Mitä tehdä ystävällä,joka on aggressiivinen minua kohtaan?

Mitä tehdä ystävällä,joka on aggressiivinen minua kohtaan?

Käyttäjä merrulii aloittanut aikaan 19.05.2012 klo 03:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä merrulii kirjoittanut 19.05.2012 klo 03:28

Olen muuttanut jokin aika sitten takaisin entiselle kotiseudulle.Minulla on täällä kaksi luotettavaa ystävää ja tämä ystävä,joka on aggressiivinen minua kohtaan nautittuaan alkoholia.

Sairastan bipolaarihäiriötä ja olen viime aikoina ollut käyttämättä alkoholia.Olen voinut hyvin,tullut toimeen ilman rauhoittavia lääkkeitä,enkä ole ollut masentunut.

Eilen illalla ystäväni vai pitäisikö jo sanoa ”ystäväni” soitti jonkin verran päihtyneenä ja suurin piirtein komensi minut viinin ostoon ja tulemaan luokseen istumaan iltaa.Sen jälkeen kun sanoin etten halua viiniä,tuli kunnon arvostelu-ja haukkumaryöppy niskaani.

Olen lyhyessä ajassa kyllästynyt tähän arvosteluun ja nyt mietinkin,katkaistako välit tällaisen ihmisen kanssa kokonaan?En edes vilpittömästi luota häneen.😐

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 19.05.2012 klo 11:49

Hei, merrulii! 🙂

Mietipä tuota otsikkoa, minkä kirjoitit. Taidat tietää itsekin vastauksen? Miltä sinusta tuntui kirjoittaa tuollainen otsikko: "ystävästä", joka "on aggressiivinen" sinua kohtaan?

Huomaat varmasti ristiriidan. Millainen "ystävä" saa sinut käytöksellään kirjoittamaan netin kriisikeskuspalstalle tuollaisen otsikon?

Niinpä.

Pidä huolta itsestäsi! 🙂
IisaMari

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 19.05.2012 klo 16:18

merrulii kirjoitti 19.5.2012 3:28

Olen muuttanut jokin aika sitten takaisin entiselle kotiseudulle.Minulla on täällä kaksi luotettavaa ystävää ja tämä ystävä,joka on aggressiivinen minua kohtaan nautittuaan alkoholia.

Sairastan bipolaarihäiriötä ja olen viime aikoina ollut käyttämättä alkoholia.Olen voinut hyvin,tullut toimeen ilman rauhoittavia lääkkeitä,enkä ole ollut masentunut.

Eilen illalla ystäväni vai pitäisikö jo sanoa "ystäväni" soitti jonkin verran päihtyneenä ja suurin piirtein komensi minut viinin ostoon ja tulemaan luokseen istumaan iltaa.Sen jälkeen kun sanoin etten halua viiniä,tuli kunnon arvostelu-ja haukkumaryöppy niskaani.

Olen lyhyessä ajassa kyllästynyt tähän arvosteluun ja nyt mietinkin,katkaistako välit tällaisen ihmisen kanssa kokonaan?En edes vilpittömästi luota häneen.😐

Moikka!

Tuo ystäväsi ei tällä hetkellä tunnu olevan sinulle hyvää seuraa.
Mitä jos ensi kerralla kun hän pyytää sinua luokseen, vain kieltäydyt?
Pysyt lujana ja sanot EI.
Onko hän muuten agressiivinen sinua kohtaan vai ainoastaan kännissä?
Lyökö hän, vai jääkö agressiivisuus sanalliseksi?
Jos hän lyö tai käyttää muuta väkivaltaa, soita poliisille, sinulla on oikeus tehdä rikosilmoitus.

Selkeesti alkoton linja on tuonut sinulle hyvää🙂👍
Ite en käytä pahemmin alkoa, ehkä kerran kuukaudessa yksi saunajuoma.
Mulla on aika paljon lääkkeitä, eikä tee usein edes mieli alkoa.
Toimeen tulee kyllä ilmankin🙂

Voisit kertoa ystävällesi, että jos hän ei muuta tapojaan sua kohtaan, katkaiset ystävyyden. Et ansaitse tuollasta ystävää.
Voit myös sanoa, ettet tapaa häntä silloin kun hän on kännissä, enkä suosittelekaan, suojelet sillä tavalla itseäsi.
Jos hän rupeaa soittelemaan perääsi, voit jättää vastaamatta.
Suosittelen että seuraavalla kerralla kun hän pyytää luokseen/hakemaan alkoa, sanot ettet mene. Voit sanoa että sinun tulee pahaolla hänen seurassaan ja voit myös sanoa, että hän satuttaa sinua kun on kännissä.

Toivottavasti sun sairaus pysyy kurissa ja sulla on hyvät lääkkeet siihen, se auttaa arjessa.
Tsemppiä sulle🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 19.05.2012 klo 20:30

Ilmiselvä vastaus siihen millainen ystävä saa tänne kirjoittamaan. Se on "tärkeä ystävä" josta kannattaa pitää kiinni vaikka välillä meneekin huonosti. Mieti niitä hyviä puolia huonojen vastakohdaksi ja katso kumpia on enempi.

Käyttäjä troubles kirjoittanut 20.05.2012 klo 06:49

Oletko kysynyt "ystävältäsi" syytä hänen käytökseensä, kun hän on selvinpäin ? Itse myönnän olevani sen verran epäileväinen, että tulee mieleen kyseisellä ihmisellä olevan joitakin antipatioita sinua kohtaan, jotka hän selvinpäin pystyy pitämään piilossa, humalassa taas tuo suodatin ei toimi, vaan hampaankolossa olevat jutut tulevat pintaan. Tietyntyyppiset ihmiset eivät suinkaan iloitse, kun toisella menee hyvin, vaan tuntevat asemansa uhatuksi ja suoranaista kateutta, koska oma elämä ei tyydytä ja se että lähipiirissä jollakin menee hyvin, tuo korostetusti esille, mikä omassa elämässä mättää. Kyseiseen tyyppiin kuuluva ihminen saa energiaa huonovointisuudestasi, mutta ei kykene iloitsemaan kanssasi, kun kaikki on hyvin. Kirjoitit, ettet enää luota häneen. En yhtään ihmettele. En tiedä, pystyykö hänelle puhumaan, mutta jos sinusta tuntuu, että haluat ainakin tuoda omaa kantaasi tiettäväksi, niin voit sanoa, kuinka pahalta sinusta tuntuu, että huomioonottaen sairautesi ja sen että oma elämäsi on hallinnassa, ystävä, jonka haluaisit tukevan sinua, heittääkin lokaa niskaasi, kun et toimi hänen "käskyjensä" mukaan. Ja "no, mähän olin humalassa" ei riitä syyksi. Jos hän ei kuuntele tai heittäytyy heti puolustus- tai hyökkäyskannalle, ei liene epäselvää, että ystävyyttä ei ole ollutkaan. Hyvää jatkoa 🙂