Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Manda50 aloittanut aikaan 29.01.2012 klo 15:17 kohteessa Aikuisen elämää

Elämäntilanteeni on vaikea: hiljattain on ollut vakava sairaus, ihmissuhteissa ongelmia lapsuuden traumojeni takia, avioero tekeillä, taloudellinen ahdinko. Välillä tulee valtavia ahdistuskohtauksia, jolloin kaikki ongelmat saavat suhteettomat mittasuhteet mielessäni. Muiden mielestä selviän kuitenkin hienosti. He eivät ymmärrä ahdistustani, vaikka yritän heille kertoa. Lapsuudenkodissanikin minulle opetettiin, ettei minulla voi eikä saa olla…

Käyttäjä merrulii aloittanut aikaan 19.05.2012 klo 03:28 kohteessa Aikuisen elämää

Olen muuttanut jokin aika sitten takaisin entiselle kotiseudulle.Minulla on täällä kaksi luotettavaa ystävää ja tämä ystävä,joka on aggressiivinen minua kohtaan nautittuaan alkoholia. Sairastan bipolaarihäiriötä ja olen viime aikoina ollut käyttämättä alkoholia.Olen voinut hyvin,tullut toimeen ilman rauhoittavia lääkkeitä,enkä ole ollut masentunut. Eilen illalla ystäväni vai pitäisikö jo sanoa ”ystäväni” soitti jonkin…

Käyttäjä Harryet aloittanut aikaan 14.05.2012 klo 22:13 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt on asia siinä pisteessä, et jaksaminen töis on aivan finaalissa. Työ on niin syvältä ja henkinen terveys koetuksella, et täytyy se itellekin myöntää. Psykologi sanoi mulle et työuupumuksen takia ei saa sairaslomaa, se ei ole mikään virallinen eikä hyväksyttävä diagnoosi. Eli te jotka olette olleet tai parhaillaan ootte ns.…

Ilo

2
Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 15.05.2012 klo 22:41 kohteessa Aikuisen elämää

🙂 Pitänee väliin kirjoittaa siitäkin kun elämä maistuu hyvälle. Väsymys vähenee ja kevättä rinnassa, ainakin näin poikamiehen näkökulmasta. Kävin tänään kuuntelemassa kevät konsertin, KÄVELLEN. Tällainen on minun luonteella kyllä jotain ihmeellistä. no, kyllä tuolla kävelyllä taas vuoden pärjää. Heh heh. Huomenna pitää mennä hoitamaan terapia tätiä vai öliko se nyt…

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 02.05.2012 klo 19:23 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut monta vuotta pahasti masentunut ja itkenyt hirveästi. Silmät ovat kipeät itkemisestä, ja rintaan sattuu vollottamisesta. Masennuksen keskelle on tosin ilmestynyt jostain valonpilkahduksia, mutta mahtavana itkijänä jatkan edelleen puuhaa. Itkemisenhän pitäisi olla terveellistä ja helpottavaa. Minulla se tuntuu jo menneen liiallisuuksiin. Ajattelin nyt kokeilla, pystyisinkö olemaan viikon itkemättä. Tarkkailisin,…

Käyttäjä Tekonivel aloittanut aikaan 15.04.2012 klo 18:01 kohteessa Aikuisen elämää

Yritin liikaa töissä ja uuvuin täysin. En päässyt enää sängystä ylös, nukutti jatkuvasti. Jouduin vuoden sairauslomalle. Ja syön essitalopraamia ja ketipinoria. Harmittaa, kun työllä laitoin elämäni sekaisin. Tein töitä noin 20 tuntia vuorokaudessa 1,5 vuotta. Halusin vaan, että hommat pyörii. En kuunnellut, kun toiset varoittivat asiasta. Täytyyhän 38-vuotiaan vielä jaksaa.…

Käyttäjä kettu3 aloittanut aikaan 27.02.2012 klo 16:01 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoitan nyt tänne kun en muutakaan enää keksi. Jos vaikka joku voisi auttaa minua tai jos ainakin saisin selvitettyä omia ajatuksiani. Olen kärsinyt pitkään (yli kymmenen vuotta) masennuksesta ja olen ollut hyvin pitkään täysin kyvytön tekemään mitään edes hakemaan apua. Nyt minulla on pieni lapsi ja haluan hänen takiaan parantua.…

Käyttäjä timppa2 aloittanut aikaan 02.05.2012 klo 15:01 kohteessa Aikuisen elämää

Tunne elämäni on sillä mallilla , että alkoholi alkaa oleen paras lohduttaja . Sehän ei ole hyvä asia pitemmän päälle . Alkuun tulee hyvän olon tunne , mutta sitten kun menee monta päivää putkeen . Tulee muisti katkoksia ja hirveitä morkkiksia , kun vaan sais juomahalut kuriin . Naisystävän kanssa…

Käyttäjä Tom_81 aloittanut aikaan 24.03.2012 klo 18:16 kohteessa Aikuisen elämää

Itse sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivänä sekä masennuksen että pirteän olon välillä jojoilevana toivotan vilpittömästi hyvää kevättä.

Käyttäjä moodi aloittanut aikaan 12.05.2012 klo 10:52 kohteessa Aikuisen elämää

Tahtoisin kuulla muiden ihmisten kokemuksia mielialalääkkeen lopettamisen jälkeisistä tunnoista/tuntemuksista. Minulla on nyt lääkkeen lopettamisesta n. kuukausi. Söin sepramia 60 mg. Yhteensä lääkityksellä kului kuusi vuotta milloin milläkin vahvuudella. Lopettaminen tapahtui asteittain noin 6 vk aikana. Alkuun ilmaantui tuntohäiriöt, varmaankin useimmille tutut, sähköiskun omaiset sätkyt. Ne ovatkin nyt jo harventuneet mukavasti.…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: