Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Isälleni tapahtui paha onnettomuus juhannusaattona ja nyt hän sairaalassa teho-osastolla. Äitini on muuttunut omituiseksi. Hän käyttää ikäänkuin tilannettä hyväkseen. Pyytää ihmisiä kylään ja teettää heillä kotityöt ja käyttää heitä kuuntelijoinaan kertaamalla tilannetta kokoajan. Itse hän kyllä pystyisi tekemään kotityönsä, mutta käyttää nyt tilannetta hyväkseen kun saa näin huomiota osakseen. Itse…
Poikani, 23v on vailla koulutusta, työtön. Kärsii unettomuudesta ja sairastaa masennusta. Masennuslääkitys on aloitettu ja uskon, että käyttää tunnollisesti. Unettomuus on hänelle elämää suuresti haittaava ja kellepä ei olisi. Nukkuu ainoastaan xanorin tai opamoxin avulla. Ellei ota lääkettä, valvoo vaikka viikon. Riippuvuus erityisesti opamoxeihin on jo syntynyt , eikä reseptiä…
Isälleni tapahtui paha onnettomuus juhannusaattona ja hän joutui sairaalaan. Minulla alkoi juuri silloin kesäloma. Jouduin menemään äitini tueksi ja olin raivoissani kun lomani meni ”pilalle”. En oikeastaan ollut yhtään huolissani isäni tilasta vaikka tilanne oli todella vakava. Kaikki muut sukulaiset olivat itku kurkussa ja huolissaan. Minua ei edes itkettänyt ja…
Huomenna on livekeskustelun aiheena nuo. Onko täällä muita joilla noita on? Mulle on diag. lukihäiriö ja sen vuoksi sainkin kaikenlaisia apuja koulussa. Siksi ei oikein tunnu, että olisin mitään saavuttanut opinnoissani. Kun koko ajan aattelen etten olisi pärjännyt normaali tentteissä ja lopputöissä. Mie käyn kerran kuussa puheterapiassa opiskelemassa puhumista ja…
Olen kyllästynyt elämään. Olen kyllästynyt olemaan loinen yhteiskunnalle sekä vanhemmilleni. En pärjää yksin, koska en koe itseäni työkykyiseksi. Mikään ei kiinnosta, eikä masennukselleni näytä olevan loppua. Olen kokeillut viisi eri mielialalääkettä, eikä niistäkään ole ollut mitään apua. Minulla on kavereita, mutta koen itseni silti todella yksinäiseksi joka päivä. Häpeän itseäni,…
mulla on kaikkee mahollista , niinku , ite en luokittele harhoiksi muut ku haittaa tuottavat , kaiken muun sisäistän mielikuvitukseksi , niinku euforian tuotoksiksi , ja loogisiksi muodoiksi , tiedän erittäin paljon asioita , ku oon ite oppinu , juttelemaan sekä ajattelemaan , jopa visualisoimaan , niinku ääneen ja näkyvästi…
Nyt on ahdistanut jo eilisillasta lähtien. Avopuolisoni lähtee ”omien kavereidensa” kanssa mökille, jonne ei voi ottaa koiraa, joten joudun jäämään kotiin koiran kanssa. Suututtaa…-Minne mökille ei vois muka koiraa ottaa!! Olen kaiket päivät kotona yksin koiran kanssa ja toisella alkaa loma tänään ja heti pitää olla menemässä ympäriinsä. Yhen kanssa…
Katkeraa elämää.
148Tunnen itseni tyhmäksi. Tänään taas istuin äiti tukena kun hän oli keskustelemassa mielenterveys ongelmistaan. Minulta kysyttiin mielipidettä ja annoin taas vakio vastauksen. Sen saman jonka jo opin antamaan lapsesta pitäen. Vuodet ovat kuluneet mutta asiat eivät ole muuttuneet. Vain minä olen tunnen sen. Minusta on tullut katkera, väsynyt ja vihainen.…
Tahtoisin kuulla muidenkin ääniä kuulevien tarinoita ja ennenkaikkea tapoja, joilla kestää äänet ja miten tulla toimeen niiden kanssa. Olisi mukava kuulla myös ääniä kuulevien läheisiltä, miten he asian kokevat. Itse aloin kuulla ääniä reilu vuosi sitten. Äänet ovat suurimmaksi osaksi naisen puhetta, joka yllyttää itsetuhoon. Aluksi en ymmärtänyt, että puhe…