Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
taas valtas kauhee yksinäisyyden tunne. aamulla oli mukavaa tekemistä, mutta nyt tuntuu todella tyhmältä ja inhottavalta ku ei oo mitää. aika ei kulu millään. mulla on tullut aika korkea kynnys mennä yksin minnekää harrastukseen yms. mukaan. tarvis kaverin, mutta aika harvoin on ketää ketä pyytää mukaan, tai kenelle sopis. miks…
Seurustelin neljä vuotta, joista viimeiset puolitoista vuotta oli silkkaa on/off meininkiä. Minua piiloteltiin ja meidän suhde oli salainen, kun ei kehdattu exän kavereille kertoa, että juuh, olemma taas yhdessä. No, sain kuitenkin tietää että exällä oli toinenki nainen siinä samalla kierroksessa. Minusta haettiin turvaa, kun exän isä teki itsemurhan. Minä…
Olen pian 20 vuotta täyttävän pojan äiti. Poikani on hyvin hiljainen ja omissa oloissaan viihtyvä. Hän yrittää saada ammattiopintojaan päätökseen, mutta vaikeata tuntuu olevan. Pojalla on vain muutama kaveri eikä mitään muita harrastuksia kuin tietokoneella pelaaminen. Kavereiden kanssa poikani juo viikonloppuisin. Joskus juominen menee överiksi. Muutaman kerran poikani on viillellyt…
…toivoisi jokaiselle täällä. Millainen sinun viikonlopusta tulee? Omani taitaa mennä samaan kaavaan, ulkoilua(aion)( lenkin verran)(harvoin toteutuu), siivous(imurointi, ei kostealla) muu aika sukkulointia koneen äärellä, ehkä kaveri tulee kylään. Hyvät unet, saunominen, jotain muuta tekeminen kuin arkena.. Voikaa ystävät(ja nekin joita en tunne edes tiedä) hyvin! Pidetään huolta niistä(kin) jotka kärsii..
kaikki halukkaat voivat täällä keskustella painon pudotuksesta. Mä ainakin olen mukana, mut taidan aloittaa vasta huomenna. Tänään meinaan repsahdin syömään jätskii pitkästä aikaa… Tsemppii jokaiselle!
Minä olin ennen niin hyvä ihminen. Olin ennen niin iloinen. Olin positiivinen, mukava, rento. Olin hurmuri joka sai naiset nauramaan seurallaan. Hymyni sai muut hyvälle tuulelle. Olin aina äänessä kertomassa juttuani, ja muut nauroivat ympärilläni. Yritin ottaa kaikki ryhmässä huomioon keskustelemalla jokaisen kanssa. En syrjinyt ketään. Hyväksyin muiden mielipiteet ja…
Osaatko hetkeksi unohtaa omat murheesi ja kuunnella kun toisella asiat on huonosti?
Hei. Miksi tämä elämä kiusaa minua samana – ikuisesti?! Tätä yhtä ja samaa kärsimystä aina. Jos hetken on helpompaa, paha, kipu ja kaikki muukin ikävä on jo kantapäillä saavuttamassa… Puhun nyt masennuksesta ja ahdistuksesta. Ne tulevat luokseni aina kavereina. Toinen toisen kanssa. Nyt – kuten niin monesti muulloinkin – nuo…
Hei. Kerron itsestäni hiukan. Olen vähän päälle 40v mies pk-seudulta. En ole työelämässä ja viimeinen ystäväni alkoi seurustella 2v sitten ja sen jälkeen hän poistui elämästäni. Olen oikeastaan lapsesta saakka joutunut olemaan hyvin paljon yksin,koska minua kiusattiin ja minua on petetty monta kertaa. Olen ne asiat selvittänyt ja tämä olotila…
Tunnen olevani arvoton hyödyke ympäristölleni. Ajelen ystävinä pitämiäni ihmisiä ympäriinsä omalla kustannuksellani, en kehtaa pyytää korvausta koska en halua vaikuttaa itsekkäältä. Tää siis tilanteessa missä bensavalo palaa, jääkaapissa ei ole edes valoa ja lompakossa visa electron hieromassa ajokorttia. ei tilillä mitään siis. lopetin tupakanpolton mutta ostin silti tupakkaa kavereilleni. lopulta…