Apua kaipaava

Apua kaipaava

Käyttäjä AnnaEllen aloittanut aikaan 12.04.2013 klo 13:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä AnnaEllen kirjoittanut 12.04.2013 klo 13:36

Hei,

Olen tänne joskus aikaisemminkin kirjoitellut. Olo on tällä hetkellä niin rankka.En vain jaksa mitään.Elämässä pitäisi olla kaikki suurinpiirtein hyvin, vaikka on minulle rankkojakin juttuja tapahtunut,mutta tuntuu,että niistä olen kuitenkin yli päässyt.Silti olo on koko ajan ahdistunut, vetämätön, ynnä muuta.Monet oireet viittavaat kilpirauhasen vajaatoimintaan,mutta veriarvot ovat ok.joten en saa hoitoa.Tämä ahdistaa ja koko ajan vain mietin, että mikä minulla sitten on, jos ei tämä sairaus.Tuntuu, että en enää kauaa jaksa näiden oireideni kanssa, olen ihan hermoraunio, enkä ollenkaan oma itseni.Itken vain ja hermostun läheisilleni. Olen vain niin väsynyt. En jaksa tehdä yhtään mitään. Ihan tavalliset askareet kuten tiskikoneen tyhjentäminen on minulle vaikeaa, en vain jaksa. Mä haluaisin vaan saada selyyden.Pelottaa hirveästi. Olen vasta 25- vuotias ja pelkään, että elämäni on samanlaista aina, jos näille oireille ei löydetä syytä. Tuntuu vain siltä, että pää räjähtää.Kaikki vaan sanoo, että mitä sä siinä valitat, että sulla on kaikki hyvin.En nyt saa tähän jotenkaan puettua oloani täydellisesti sanoiksi, mutta ahdistaa vain tämä kaikki ihan hirveästi. MIten saisi oman tarmokkuutensa ja elämän ilonsa takaisin? Miten saisin jonkun järjen tähän? Jonkun asian, mistä tietäisin, että nämä oireet häviäisivät?

Käyttäjä JP48 kirjoittanut 12.04.2013 klo 17:12

Terve, en tiedä muuta neuvoa kuin lääkäri, itsellä alkanut hieman helpottamaan ja oireet oli juuri noin. Sitten on huono tilanne jos lääkärikään ei ala auttamaan, toivottavasti jaksat etsiä sen avun, onkohan olemassa joku päivystysjuttu mihin pääse heti. Sitä ei välttämättä itse huomaakkaan kuin on avun tarpeessa, että koita taistella ja ainakin täällä oleva porukka ymmärtää tilanteen, toivottavasti edese jotakin apua tästä. nyt ei oikein runosuoni kuki itselläkään.🙂👍

Käyttäjä Sinisiili kirjoittanut 12.04.2013 klo 23:53

Hei, AnnaEllen!
Tavalliset tk-lääkärit eivät välttämättä tiedä sitä, että kilpirauhasongelmia epäiltäessä verikokeet eivät aina kerro sitä kuka höytyy kilpirauhashormonista. Alan erikoislääkärit suosittavat kokeilemaan sitä, jos oireet ovat hyvin vastaavia, vaikka labrakokeiden viitearvot jäävät normaalien rajoihin.
Kilpirauhaslääkkeen aloittamisesta ei ole kummempaa haittaa ja sen myötä ilmenee nopeasti onko sillä oireisiin vaikutusta. Lääkitystä ei tietenkään jatketa, jos positiivisia vaikutuksia ei ilmene. Se kertoo sitten siitä, että kysymys on jostain muusta kuin kilpirauhasasiasta. Kyselepä näistä lisää lääkäriltäsi tai hakeudu suoraan yksityisellä puolella alan erikoislääkärin luo.