Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Violino aloittanut aikaan 25.08.2013 klo 11:05 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, kysymykseni liittyy SSRI-lääkkeiden ja mirtazapiinin käyttöön. Eli olen saanut voimakkaita lihasnykimiskohtauksia tänään, onko muilla kokemuksia noiden lääkkeiden suhteen? Syön Essitalopramia 20mg, ja puolitin muutama päivä sitten Mirtazapiinin, eli nyt 15 mg. On ollut lihasjännitystä, kun nukun huonosti. Nyt sitten tuli valtavia lihaskouristuksia, ihan selkä ja jalat sätkivät kun lepäsin…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) aloittanut aikaan 14.08.2013 klo 09:59 kohteessa Aikuisen elämää

Haku käynnissä Miehistä puhetta – Teemaryhmään. Hae 8.9. mennessä! Tukinetissä järjestetään 16.9.–15.11. suljettu teemaryhmä ”Miehistä puhetta”. Teemaryhmä on tarkoitettu miehille, jotka ovat kokeneet seksuaalista kaltoin kohtelua jossain vaiheessa elämäänsä. Seksuaalinen kaltoin kohtelu voi olla esimerkiksi epäsopivaa koskettelemista, katsomaan pakottamista, jonkinlaiseen seksuaaliseen kontaktiin pakottamista, seksuaalista hyväksikäyttöä, raiskaus tai sen yritys. https://www.tukinet.net/keskustelu/lomake/nayta.tmpl?grp=239…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 23.08.2013 klo 07:46 kohteessa Aikuisen elämää

Poikani tuli eilen kotiin humalassa. Oli juonut taas viinaa minkä tietää ettei sovi hänelle. Hetken hän malttoi olla rauhallisesti, mutta pian alkoi riehua omassa huoneessaan ja hajottaa tavaroita. Pelkäsin todella paljon koska poika oli aivan tajuamattomassa tilassa. Ei ymmärtänyt puhetta. Onneksi tuhoaminen keskittyi hänen omaan huoneeseensa eikä sielläkään hajonnut mitään…

Käyttäjä Begemot aloittanut aikaan 22.08.2013 klo 10:51 kohteessa Aikuisen elämää

Ehkä minäkin kirjoittelen ajatuksiani ja tuntemuksiani tällä lailla muidenkin nähtäväksi. Tuntuu hyvältä lukea teidän muiden juttuja, ja hyvältä tuntuu myös ajatus kirjoittamisesta. Kirjoitin parikymppiseksi asti päiväkirjaa ja se oli varmaan aika tärkeää mielenterveyteni kannalta. Jos tämä olisi päiväkirja, niin kirjoittaisin siihen nyt ehkä näin: Tähään ahdistaa tosi paljon ja hävettää,…

Käyttäjä aloittanut aikaan 28.07.2013 klo 07:34 kohteessa Aikuisen elämää

Minua kiinnostaisi lukea kokemuksianne meditaatiosta ja muista henkimaailman asioista. Voiko sellainen mielestänne olla vaarallista herkälle ihmiselle? Minä sivuaineena opiskelen muinaisuskontoja ja lappalaisena minua eniten kiinnostaa shamanismi. ”Shamanistinen maailmankuva jakautuu aliseen, keskiseen ja yliseen. Shamaani tekee matkan näihin tavatakseen henkiauttajansa, joka opastaa häntä tehtävässään. Matka tehdään useimmiten rummutuksen, tanssin tai laulun…

Käyttäjä Santrada aloittanut aikaan 01.08.2013 klo 01:16 kohteessa Aikuisen elämää

Löysin äsken itseni istumasta keittiön lattialta. Muovipussi päässä. Viikonloppuna seisoin veitsenterä ranteellani. Harjoittelua. Halusin vain kokeilla miltä se tuntuu. Olen ajatellut itsemurhaa ainakin viimeiset 15 vuotta melkein jokaikinen päivä. Vaikka olisin ”onnellinen”, niin sillan yli kulkiessani mietin, että miltä tuntuisi hypätä. Olen aina ollut ”sisäisesti” yksin. Vuosia sitten minulla oli…

Käyttäjä koodi123 aloittanut aikaan 27.05.2008 klo 22:27 kohteessa Aikuisen elämää

on hermoja raastavaa todeta itselleen käyttäytyvän, monen hyvin menneen vuoden jälkeen, toistavansa samaa kaavaa kuin joskus huonoina aikoina. En ole vielä kertonut kenellekkään läheiselle tai ylipäätänsä kenellekkään tutulle miten vaikee minun on syödä☹️ kuinka inhoan itseäni pelkän ulkokuoren vuoksi. toistuvat rutiini iltaisin ja aamuisin tekevät hulluksi, mutta niiden tekemättäjättäminen vasta…

Käyttäjä haitula77 aloittanut aikaan 16.08.2013 klo 12:27 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Olen toistamiseen ahdistuksen/masennuksen kourissa. Edellinen kerta oli kolme vuotta sitten, josta pääsin lääkkeillä ja kognitiivisella psykoterapialla eroon. Nyt se ryökäle tuli takaisin entistä kauheampana. Mitään varasinaista kriisiä ei ole, parisuhde vähän hiertää ja työssäkään ei ole motivaatiota. Varsinainen asiani on kuitenkin se että miten olette selvinneet ahdistukseen liittyvästä fyysiestä…

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 09.08.2013 klo 15:08 kohteessa Aikuisen elämää

Keski-ikä on kukoistuksen aikaa, mutta myös valmistautumista vähittäiseen, mutta pakolliseen luopumiseen. Luopuminen on menettämistä ilman katkeruutta. Miten tehdä se mahdollisimman kivuttomasti? Olen kirjoitellut näille palstoille aika paljon ja enimmäkseen siitä kriisipalstojen kestoaiheesta: rakkaudesta luopumisesta. Viime aikoina olen joutunut työstämään näitä asioita työelämässä. Meneillään on muutoksia, jotka tekevät kipeää ja pakottavat…

Käyttäjä -tp- aloittanut aikaan 23.08.2013 klo 14:12 kohteessa Aikuisen elämää

-tp- 21.08.2013 Ostin talon maalta jossa oli kaikki kaunista ja hyvin. Kävin töissä. Olimme silloisen miehen kanssa kihloissa, saimme lapsen. Hän oli väkivaltainen ja joi mutta muuten oli hyvä mies loppujen lopuksi. Meillä oli poni, kolme koiraa ja kaksi kissaa. Kunnes yhtäkkiä talon seinästä löytyi hometta ja kaikista vaarallisinta sellaista.…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: