Aikuisen elämää

3 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Virkkunen aloittanut aikaan 16.10.2013 klo 12:15 kohteessa Aikuisen elämää

Tiettyjen ikävien ja kuluttavien tapahtumien seurauksena masennus, johon minulla liittyy myös voimakas ahdistus (luulen, että ensin oli kova stressi, sitten ahdistus, joka muuttui vakavaksi masennukseksi) tuli hiipimällä elämääni kevään-kesän aikana. Ensin minua alkoi ahdistaa. Ruokahalu huononi lähes olemattomiin. Oli koko ajan levoton, tuskainen, ahdistunut olo. Siitä huolimatta pystyin jollakin tavalla…

Käyttäjä Annika67 aloittanut aikaan 26.11.2013 klo 12:18 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä tässä pitäisi tehdä, kun ei jaksa yhtään? Jokainen minuutti on yhtä taistelua. Parisuhde meni poikki ja sen myötä koko tulevaisuus. En keksi yhtään mitään, millä mennä eteenpäin. En mitään, kun se kaikki meni. Ja tämä kaikki tuli niin yllättäen täysin puun takaa….

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo aloittanut aikaan 27.11.2013 klo 12:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen lukenut, että masennukseen ja kenties muihin mielenongelmiin liittyy lamaantumista ja suorituskyvyn laskua. Itse tiedostan selkeästi, että nyt kun minulla on huolia ja pelonaiheita päällä, tahdon lamaantua, enkä saa mitään aikaiseksi. yritän kuvailla tähän olotilaa, josko joku sellaisen tunnistaisi ja voisi jakaa kokemuksen minun kanssani. Olo on apea, saamaton, jotenkin…

Käyttäjä Elly aloittanut aikaan 04.11.2013 klo 18:53 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille, Haluaisin saada toisten kokemuksia siitä, millaisia fyysisiä oireita teillä on masennuksesta ja ahdistuksesta johtuen. Kun vähennetään tai lisätään lääkkeitä, on tavallista, että erilaisia oireita ilmenee, mutta mitenkäs silloin, kun ei ole tästä kyse? Itse olen tällä hetkellä täysin lääkkeetön. Lopetin mielialalääkityksen tuloksettomana. Lääkeaineiden pitäisi jo olla pois elimistöstä,…

Käyttäjä Mustikka3 aloittanut aikaan 22.11.2013 klo 14:42 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! 3-vuotta ollaan asuttu yhdessä ja pahemmaksi vain menee. Minulla 14-poika eli murrosikä pahimmillaan. Miehellä ei lapsia. Oikeasti en edes muista koska olisivat edes nähneet toisiaan saati puhunnut toisilleen. Meillä käydään iltaisin suihkussa, poika on oppinut pitämään huoneen siistinä. Petaa sänkynsä joka aamu kiltisti. Silti mikään ei riitä miehelle. Tulee…

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo aloittanut aikaan 21.11.2013 klo 19:03 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin avata ketjun kaikille tutusta asiasta siivoamisesta, miksei myös muista kotitöistä. Itselläni ainakin toimii jonkinlaisena mittarina mielenitilasta ja vireystasosta, kuinka paljon jaksan ja kiinnostun tekemään kotitöitä ja eniten ehkä juuri siivoamisesta. Tähän ketjuun saa kirjoitella kaikenlaisia ajatuksia ja kertomuksia siivoamisesta ja kotitöistä mielentilan mittareina. Jaksatko masentuneena siivota? Tehdä kotitöitä? Kuinka…

Käyttäjä Pinja2 aloittanut aikaan 21.11.2013 klo 17:14 kohteessa Aikuisen elämää

Ehkä kerron hiukan itsestäni. Olen 24-vuotias, opiskelen ammattikorkeakoulussa sekä työskentelen osa-aikaisesti myyjänä. Olen ollut muutaman viikon sairauslomalla masennuksen vuoksi. Reilu viikko sitten vaikea elämäni sai ainakin osittain selityksen: kaksisuuntainen mielialahäiriö. Aloitin reilu viikko sitten lääkityksen, jonka tarkoituksena on tasata mielialaa. Lääkkeiden lisäksi käyn kerran viikossa juttelemassa polilla sairaanhoitajalla. Seuraava aika…

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 23.11.2013 klo 03:40 kohteessa Aikuisen elämää

Olen viimeisen parin viikon aikana alkanut saamaan erityisen pahoja ahdistuskohtauksia. Ne ovat saaneet minut säikähtämään kunnolla. Jonkinlaista ahdistusta on aina välillä ollut, mikä kai on ihan normaaliakin, mutta ei se ole koskaan näin pahaa ollut. Se on pelottava, musta, toivottomuuden tunne, joka tuntuu fyysisesti mahassa ja kurkussa asti. Se liittyy…

Käyttäjä Mimmu75 aloittanut aikaan 23.11.2013 klo 17:48 kohteessa Aikuisen elämää

Haluan jakaa teille oman elämäni tarinan ja tuoda muillekin toivoa, että kurjista lähtökohdista voi nousta ylös ja elämä hymyilläkin. Toisaalta toivon löytäväni vertaistukeakin 🙂 Olen nelilapsisesta perheestä nuorin, sisarukseni 8-11 ja 13 vuotta vanhempia. Vanhemmillani oli maatila, olivat itse sen tyhjästä luoneet ja saaneet elantonsa siitä irti. Muistan lapsuudestani hurjan…

Käyttäjä Elly aloittanut aikaan 29.10.2013 klo 17:48 kohteessa Aikuisen elämää

Hei vaan, Kirjoitan tänne ihan ensimmäistä kertaa. Olen parikymppinen korkeakouluopiskelija, jonka elämällä ei oikein ole suuntaa. Opiskelen siksi, että päivässäni olisi joitain rutiineja ja täytettä. Ala mitä opiskelen kiinnostaa vähän, mutta en näe tulevaisuudessa työskenteleväni missään alani ammatissa. Elämässäni ei hirveästi ole ollut välivaiheita – olen opiskellut ja vähän kokeillut…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: