Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
…Tuntuu välillä, että olen täysin yksin. Diagnoosistani en kehtaa juurikaan ”hurrata” tai kertoa kenellekään.. Lähdin alunperin lääkärin luokse käsittelemään lapsuuteni ”traumoja”. Sain itselleni diagnoosiksi asosiaalisuuden, sekä viitteitä epäluuloiseen ja vaativuuteen. pohdin asiaa PITKÄÄN, että olenko oikeasti asosiaalinen, kunnes pitkän pohdinnan jälkeen jouduin ”myöntymään”.. Puolisolleni olen kertonut asian, samoin yhdelle sisarukselleni,…
tämäkin yö mennyt itkiessä ja miettiessä. Päivällä pitää olla vahva ettei lapset huomaa äidin ikävää tilannetta. Taloudellinen tilanne saa minut sairastumaan, kaikki oljenkorret on käytetty..en pärjää, en saa maksuja maksettua, en jaksa enää, väsyttääkin mutta en pysty nukkua. Pelkään että lapsi tarvitsee uudet kengät ja joudun sanomaan etten vieläkään pysty…
Vanha tuttu ahdistus joulun lähetessä nostaa päätään. Lapsuuden joulutunnelmat alkoholistiperheessä olivat kaikkea muuta kuin hyvät. Äiti on joutunut sairaalaan ja isä ryyppää kotona. Olen surullinen. Ahdistunut. Yritän vakuuttaa itselleni, etten ole vastuussa aikuisen ihmisen teoista. Surettaa ettei isä voi mennä äitiä katsomaan kun on kännissä. Surettaa äidin puolesta, mutta yritän…
Olen kirjoittanut kirjaa ja on painettu vain itselleni. Äitini odotti vastaustani syyni ”mullitteluuni”. No, täytyi vastata, että työstän nyt sitä ja siksi en nyt jaksa vähään aikaan vastata. Johan äitini vastasi toivovansa löytäväni niin itseni ja kukaan ei mennyttä voi muuttaa ja kirjani on näkemykseni asioistani, meillä muilla omat kokemuksemme.…
Onko täällä muita, jotka kokevat tai ovat kokeneet vanhempiensa/vanhemman kontrolloivan liikaa elämäänsä? Mielestäni tilannetta kuvaa melko hyvin hieman kärjistävä vertauskuva ”tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla” tarkoittaen, että vanhempien huolenpito ja neuvot saattavat olla haitallisia lapsen itsenäistyessä ja aikuistuessa. Olen 30-vuotias mies ja vanhempani yrittävät edelleen tuppautua elämääni jakamaan ”viisauttaan”.…
Olin kolme vuotta työpaikassa jossa viihdyin todella hyvin, siihen saakka kunnes saimme uuden vastaavan työporukkaan. Hän oli todella mukava, kun ei oltu erimieltä asioista. Itse kyselin kesällä vapaista viikonlopuista miksei minulla niitä kahdeksaan viikkoon ole. Siitä alkoi alamäki, olin noussut kai häntä vastaan, kun erehdyin vapaista kysymään eli hänen mielestään…
Hei ! Olen 25 vuotias tyttö.. Olen huolissani todella paljon äidistäni en tiedä miten voisin auttaa häntä ☹️ hän on masentunut ja ahdistunut koko ajan ja hänellä on jatku unettomuus.. Onneksi lääkkeet on keksitty unilääkkeet auttaa häntä jonkun verran nukkumiseen. Haluaisin todella paljon auttaa häntä saaman hänen olon edes vähän…
Hei, nyt olisi hyvä hetki jakaa kaikkien kesken hyviä vinkkejä joilla voi säästää rahaa. Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Rohkeasti kertomaan hyviä vinkkejä.
En tiedä, mistä aloittaisin ja mitä kertoisin, mutta kokeilen nyt jotain… Olen ollut diagnostisesti masentunut kohta kuusi vuotta. Diagnoosit ovat vaihdelleet, tämänhetkinen diagnoosi siis skitsoaffektiivinen häiriö + masennus. En ole käynyt töissä tai tehnyt mitään ”järkevää” siis kuuteen vuoteen. Yhden työkokeilun kävin, sen jaksoin hätinä loppuun (5 kk). En tiedä,…
olen aikuinen jo yli kolmekymppinen nainen ja kärsinyt jonkin aikaa ahdistuksesta. olen nuorempana viillellyt usean vuoden ajan päivittäin ja minulla on siitä muistona kädet täynnä erilaisia arpia. nyt kun ahdistus on jälleen palannut ja alkanut lisääntymään niin myös ajatukset viiltelystä ovat palanneet. vielä en ole sortunut, mutta juuri tälläkin hetkellä…