Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Ymmällään elämän myllerryksessä, se ehkä kuvaa tämänhetkistä tilannettani aika hyvin. Olen siis vajaa 30-vuotias työssäkäyvä nuori nainen. Reilu 2kk sitten aloin yhtäkkiä sairastelemaan, olen siis tähän saakka ollut terve kuin pukki, jos flunssaa kerran vuoteen ei lasketa. Oli huimausta, rytmihäiriöitä, heikotusta etc. Siinä sivussa näitä oireita kuolemakseni säikähtäen sain elämäni…
Toivon, että saisin jakaa kanssanne kokemuksia ulkopuolisuuden tunteesta. Alla on oma tarinani. Ulkopuolisuuden tunne on ollut yksi vahvoja elämääni negatiivisesti vaikuttaneita tunteita, ehkä vahvin. Haava syntyi joskus lapsuudessa, luulisin. En pysty sinne asti muistamaan. Kiusaaminen vahvisti sitä, mutta luulen lapsuuden kokemusteni altistaneen minut kiusaamiselle. Kyseessä on pohjimmiltaan syvästä häpeäntunteesta omaa…
Minulla on diagnosoitu tunne-elämän epävakaus. Nyt kaipaisin vertaistukea. On nimittäin rasittavaa, kun tunteet vaihtelevat äärilaidasta toiseen jopa tunnin välein. Minä en ihan oikeasti jaksa tätä kovin pitkään. Lääkitystä minulla ei ole, kun lopetin sen ilman lääkärin lupaa ja uutta aikaa en ole uskaltanut varata. Millaisia lääkityksiä teillä on ja onko…
yksinäisyys
47moi. oon aika lähellä itsemurhaa. koen elämän tarkoituksettomaksi. minulla on poika, asuu exän luona, koen että hänelläkin olisi helponpaa jos minua ei olisi. eilen itkin holtittomasti, halusin niin kuolla, kaipasin köyttä kun ei ole kunnon lääkkeitä asiaan. perjantaina lähden työpaikan pikkujouluristeilylle.. Oon ihmisille tyhjää ilmaa, seura muun puutteessa, sivuseikka, syrjästäkatsoja,…
Tuntuu siltä kuin katselisin elämääni ulkopuolisen silmin. En voi uskoa, että tämä on minun elämääni. Olin seurustellut kaksi vuotta ja olimme asuneet yhdessä noin 1,5vuotta. Yhtäkkiä mies, herra X, kertoi haluavansa erota. En saanut oikeastaan minkäänlaista selitystä tai syytä tälle päätökselle. Mielestäni meillä oli mennyt hyvin, eikä meillä ollut sen…
Hei, Olen n. 30-vuotias nainen. Reilu vuosi sitten päätimme puolisoni kanssa erosta…tai minähän se taisin viimeisen sanan sanoa siihenkin asiaan. Nyt olen asunut itsekseni n. 6kk, poikamme on vuoroviikoin luonani. Jotenkin tällä hetkellä elämä tuntuu hakevan uomiaan rankastikin, en tiedä mitä haluan työn osalta, yksityiselämässä tai ylipäätään missään. Tuntuu että…
Pitkä perhe-elämä takana.Yksinolo ahdistaa.Miten saan takaisin tunteen siitä,että elän ihmisten keskellä.
Miten sitä jaksaa? Olen lähes 30-vuotias nuori mies, mutta koen itseni vanhaksi. Voimat ovat lopussa. Itkettää välillä, koska tunnen itseni niin avuttomaksi turvattomuuden ja voimattomuuden takia. Ahdistaa ja masentaa usein. 😭 Välillä muodostan kädestäni symbolisesti aseen. Osoitan sillä itseäni ja painan päätäni vasten. Mietin että missä kohtaa aseen pitäisi olla,…
En tiennyt kenelle voisin kertoa tästä ja löysin nämä sivut. Olen 27-vuotias nainen. Tuntuu että olen elänyt kuin sumussa viimeiset kolme vuotta. Nykyään itkeskelen päivittäin pahaa oloa. Valmistuin juuri yliopistosta kolme vuotta tavoite aikaa jäljessä. Työllisyys alallani on huono eikä ala muutenkaan kiinnosta. Ihme että sain gradun väkisin tehtyä. Olen…
Hei! Tästä aiheesta on varmasti keskusteltu täällä paljonkin, mutta ajattelin minäkin kertoa oman tarinani ja kysyä apua ja tukea, sillä keinoni alkavat olla lopussa. Olen 35 -vuotias mies, onnellisesti naimisissa ja kaikki on päällisin puolin hyvin. On oma koti, vakituinen työpaikka jne. Työskentelen ammatissa, josta unelmoin koulupoikana ja tykkään kyllä…