Aikuisen elämää

10 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä helintun aloittanut aikaan 20.01.2014 klo 22:38 kohteessa Aikuisen elämää

Miten sitä jaksaa? Olen lähes 30-vuotias nuori mies, mutta koen itseni vanhaksi. Voimat ovat lopussa. Itkettää välillä, koska tunnen itseni niin avuttomaksi turvattomuuden ja voimattomuuden takia. Ahdistaa ja masentaa usein. 😭 Välillä muodostan kädestäni symbolisesti ”aseen”. Osoitan sillä itseäni ja painan päätäni vasten. Mietin että missä kohtaa ”aseen” pitäisi olla,…

Käyttäjä marisaheik aloittanut aikaan 01.02.2014 klo 22:07 kohteessa Aikuisen elämää

En tiennyt kenelle voisin kertoa tästä ja löysin nämä sivut. Olen 27-vuotias nainen. Tuntuu että olen elänyt kuin sumussa viimeiset kolme vuotta. Nykyään itkeskelen päivittäin pahaa oloa. Valmistuin juuri yliopistosta kolme vuotta tavoite aikaa jäljessä. Työllisyys alallani on huono eikä ala muutenkaan kiinnosta. Ihme että sain gradun väkisin tehtyä. Olen…

Käyttäjä Kukaminäolen aloittanut aikaan 29.01.2014 klo 16:03 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Tästä aiheesta on varmasti keskusteltu täällä paljonkin, mutta ajattelin minäkin kertoa oman tarinani ja kysyä apua ja tukea, sillä keinoni alkavat olla lopussa. Olen 35 -vuotias mies, onnellisesti naimisissa ja kaikki on päällisin puolin hyvin. On oma koti, vakituinen työpaikka jne. Työskentelen ammatissa, josta unelmoin koulupoikana ja tykkään kyllä…

Käyttäjä Harmaahylje aloittanut aikaan 30.01.2014 klo 21:57 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa. Olen tosi uupunut, siis todella todella uupunut. Yritän tässä ottaa vähän kontaktia johonkuhun, koska en vain kertakaikkiaan ole uudessa kaupungissa saanut kaikesta soittelemisesta huolimatta aikaa psykologille YTHS:n kautta. Olen kuulemma ”kiireellisenä” jonossa, mutta kuukausia ja kuukausia kuluu. Edellisellä paikkakunnalla kävin 2 vuotta psykologilla, ja tuntui, että se auttoi jakselemaan.…

Käyttäjä mariella aloittanut aikaan 14.01.2014 klo 23:35 kohteessa Aikuisen elämää

Hei 🌻🙂🌻 Olen perusluonteeltani positiivinen ihminen. Takana on nyt viitisen raskaampaa vuotta, kun sairastuin fyysisesti parantumattomaan sairauteen. Kuntoni on kuitenkin kohentunut ; tiivistä kuntouttamista sekä ammattilaisten toimesta, että itse harrastaen. Jouduin kuitenkin jäämään ennenaikaisesti pois työstäni sairauden vuoksi. Siihenkin sopeutuminen oli yllättävän helppoa: keksin tapoja täyttää aikatyhjiön, minkä tämä aikaan…

Käyttäjä Moon79 aloittanut aikaan 15.01.2014 klo 12:08 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kenelläkään muulla tällaista? Kiinnostuin miehestä, joka tuntuu lähestulkoon täydelliseltä minulle. Jännitin aika paljon ensimmäisiä treffejä, eikä jännitys tuntunut kauheasti helpottavan seuraavillakaan kerroilla. Ruokahalu katosi lähes kokonaan, olo voimaton ja nuutunut, ei jaksa tehdä mitään, oksettaa. Toisen lähettämä tekstiviestikin voi saada rinnassa tuntuvan ahdistuksen pursitamaan niin, ettei voi muuta kuin…

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 11.01.2014 klo 12:44 kohteessa Aikuisen elämää

Olen käynyt itseni kanssa eipäs-juupas -taistelua siitä uskaltaisinko lähteä rantalomalle yksin. Ottaisin vain jonkun halvan äkkilähdön ja lähtisin hakemaan energiaa auringosta. Tämä kaamos tuntuu aina vain pahemmalle, mitä enemmän tulee ikää lisää. Välillä tunnen jopa pientä innostusta ja näen itseni rannalla lukemassa kirjoja tai juoksemassa aamulenkillä rantaviivaa pitkin. Sitten yhtäkkiä…

Käyttäjä saura aloittanut aikaan 21.11.2013 klo 01:41 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoitan tätä suuri ja ahdistava suru sisälläni. Sain viime viikon perjantaina tiedon, että poikani, 22 v on saanut pahanlaatuisen kasvaimen jalkaansa ja enempää ei tiedetä vielä. Shokki oli valtava ja putosin kovaa ja korkealta, elämä meni 0-100 hetkessä ja huusin, että miksi hänelle, joka on nuori ja täynnä elämän iloa…

Käyttäjä Pellehermanni aloittanut aikaan 18.01.2014 klo 05:24 kohteessa Aikuisen elämää

Työnteko alkaa olla tosiaan tuskaa ja vaatii ponnisteluja. Töissä iskee päälle voimakas uupumuksen ja voimattomuuden tunne ja mielen täyttää negatiiviset ajatukset. Tälläistä melkein joka päivä. Välillä saattaa olla energisempikin päivä jolloin päässä ei liiku yhtään mitään ja voimakasta uupumuksen tunnetta ei tule. Mutta harvassa ovat sellaiset päivät. Masennus todettiin joulukuussa…

Käyttäjä pööpö aloittanut aikaan 22.01.2014 klo 17:38 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on mennyt vajaan vuoden ajan toimintakyvyn kanssa paremmin kuin sitten lopullisen sairastumiseni jälkeen vuonna -08. Jaksan käydä ulkona ja jaksan siivota, jopa harrastaa. Toisinaan se on helppoa, mutta usein joutuu tekemään kaikkensa, että saisi aloitettua -ottamaan sen imurin käteen tai poistumaan ovesta. Joskua ponnistelen päivän aikana niin paljon, etten…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: