Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä sitruunakeksi aloittanut aikaan 12.03.2014 klo 21:55 kohteessa Aikuisen elämää

”Estyneestä persoonallisuudesta kärsivä on ja ihmissuhteissaan voimakkaan estoinen. Hän kärsii jatkuvista riittämättömyyden, jännityksen ja epävarmuuden tunteista ja on herkkä arvostelulle ja hylkäämiselle. Sosiaaliset tilanteet ovat vaikeita, koska estynyt ajattelee muiden olevan häntä kohtaan kriittisiä tai väheksyviä. Estyneestä persoonallisuudesta kärsivän läheinen tuttavapiiri on usein suppea, hän kaipaa korostuneesti kiintymystä ja hyväksyntää.…

Käyttäjä mutina11 aloittanut aikaan 23.03.2014 klo 11:12 kohteessa Aikuisen elämää

Kuolema ei ole minulle pimeys, vaan juuri se valo tämän loputtomiin jatkuvan tunnelin päässä. Odotan sitä kuin lapsi kesälomaa. Silloin olen vihdoin pääsevä rauhaan eikä kukaan tule enää koskaan häiritsemään. Kuinka kukaan voi pelätä kuolemaa? Sehän tuo vapauden ja ikuisen rauhan. Minulle ei ole löytynyt paikkaa tässä maailmassa. En pärjää…

Käyttäjä harmaahylje aloittanut aikaan 25.03.2014 klo 19:32 kohteessa Aikuisen elämää

Käytin masennuslääkkeitä n. 10 vuotta ja heitin ne nurkkaan viime syksynä. On ollut hurja 7 kk. Masennus on kaikessa kirjossaan iskenyt ja olen yrittänyt taistella ja analysoida sitä pois. Lapsuuden hylkäämiskokemuksethan siellä taustalla iskevät kylmän kätensä, kun heikoimillaan olen. Olen akat. koulutettu, mutta teen hanttihommia. Itsetunto on rapautunut, en enää…

Käyttäjä pajunkisssa aloittanut aikaan 25.03.2014 klo 15:07 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä onko tämä aikuisten ryhmä se minun oikea ryhmä, mutta en nyt ihan nuorikaan enää ole. Eli tässä 29-vuotias nainen ja tämän kevään/talven saldona on avoero usean vuoden suhteesta. Ensi viikolla muutan omaan asuntoon, vuokra tuplaantuu ja vielä pitäisi ostaa pesukonetta ym. tarpeellista. Ero itsessään oli ihan suht asiallinen:…

Käyttäjä Tupla-Ahdistus aloittanut aikaan 06.03.2014 klo 13:10 kohteessa Aikuisen elämää

Mua ahdistaa nyt niin kovasti, että on pakko kirjoittaa. Pelkään tulevani hulluksi, sekoavani täysin! 😯🗯️ Olen yrittänyt saada apua tilanteeseeni, mutta sitä tuntuu saavan hyvin hitaasti, jos ollenkaan. Odottelen psykiatrisen sairaanhoitajan(?) yhteydenottoa ja toivon että asiani lähtisi etenemään rivakasti sen jälkeen. Minulla on historiaa mielenterveyspuolelta, noin kymmenen vuotta sitten diagnosoitiin…

Käyttäjä neuvotonn aloittanut aikaan 23.03.2014 klo 13:26 kohteessa Aikuisen elämää

Olen juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö. Olen aivan lopussa. Musta tuntuu etten tuu koskaan olemaan onnellinen. Mulle harvoin sattuu mitään hyvää. Joskus menee paremmin muutama päivä, jolloin jaksan siivota ja viedä roskat, mutta sekin on vaan muutama päivä.. Sitten tulee parin kuukauden masennusjakso. Kaikki pienet asiat ja vastoinkäymiset kuluttaa mut…

Käyttäjä Nellukka aloittanut aikaan 17.03.2014 klo 10:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut koko elämäni luonteeltani hyvin ujo, mutta olen huomannut ettei ujouteni ole ehkä enää pelkkää ujoutta, pelkkä luonteenpiirre, vaan jotain muuta. Olen miettynyt sosiaaliten tilanteiden pelon mahdollisuutta omalla kohdallani ja lukiessani kuvauksia tästä ongelmasta, tunnistan niistä itseni. Esitelmien pitäminen on tuntunut musta aina vaikealta ja se on tuottanut mulle…

Käyttäjä Lyanna aloittanut aikaan 18.03.2014 klo 10:47 kohteessa Aikuisen elämää

Hei vaan kaikki! Ajattelin viimein uskaltautua kirjoittamaan tänne ajatuksiani ja sellaisesta asiasta, josta en ole koskaan kenellekään puhunut, mutta läpi koko elämäni sitä miettinyt. Olen aina ollut suhteellisen sosiaalinen ihminen, tutustunut uusiin ihmisiin, mutta jollain tavalla kuitenkin vähän pidättyväinen. Parisuhteissa jään kuulemma jotenkin etäiseksi, mutta se johtuu täysin siitä, että…

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 22.03.2014 klo 18:50 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Mä olen nyt epätoivoinen. Olen kai aika masentunut. Kun asiat ei mene niinkuin toivon, minä luovutan ja vaivun syempään masennukseen. Ei tässä mikään auta, mutta jotain lohtua tai ymmärrystä teiltä kerjään… Sorry… -J.P.

Käyttäjä moonshine aloittanut aikaan 20.03.2014 klo 18:17 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoitan tänne koska en pärjää enää yksin ja toivon oloni hieman helpottavan jos puhun asioista ”ääneen”. Olen kolmekymppinen kahden lapsen yksinhuoltajaäiti ja havahtunut viimeisten viikkojen aikana siihen etten pääse enää sängystä ylös. Viimeiset pari vuotta ovat olleet elämässä todella raskaita, vuodenvaihde toi omat painolastinsa elämääni eikä mielenterveyteni ole muutenkaan ikinä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: